Lopetin suihkusaippuan käytön lukuunottamatta kainaloita, nivusia ja varpaiden välejä. iho on paljon parempi.
Ennen saippuoin itseni päästä varpaisiin, nyt vaan kainalot, nivuset ja varpaiden välit.
Kasvot pesen yleensä puhdistusmaidolla.
Kyllä vesi puhdistaa kropan ellei ole todella likainen jostain syystä.
Aina rasvaan kumminkin suihkun jälkeen. Iho on paljon rauhallisempi kun ei saippuoi turhaan.
Kainalot ja nivuset pakko pestä saippualla, koska muuten tulee hajua. Kainaloihin käytän myös antiperspiranttia, joka tekee sen alumiinikalvon. Se ei lähde pelkällä vedellä.
Nivuset myös hikoilee. Varpaiden välit on hyvä pestä ettei tule mitään hiivainfektiota. Mutta rasvaa ei kannata niihi laittaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Paras on käyttää hajustettua sauppuaa, ja kunnolla joka paikkaan. Sitten muutama suihkutus hajuvettä niin kelpaa lähteä töihin.
Hyi, toivottavasti et ole tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä et miten kauan kestän henkisesti lukea muiden ihmisten järkyttävistä hygieniatottumuksista internetissä, saatika haistella niiden tuloksia julkisilla paikoilla.
No sulla varmaan sosiaaliset taidot 0. Ei sun kannata edes Somessa yrittää.
Ole vaan yksin ja eristäydy!
Somessa se hyvä puoli, et ei tarvitse haistella ihmisiä joiden kanssa puhuu. OIkaa te nihkeitä ja tahmaisia ja haisevia keskenänne!
Vierailija kirjoitti:
Miten peset pillun?
En ole pessyt koko vartaloani saippualla ainakaan 15 vuoteen. Kainalot on itseasiassa ainut osa jonka saippuoin päivittäin. Intiimialue puhdistuu vedellä, kuten myös jalat. Ne saippuoin noin kerran kuussa ennen kuin raspaan kantapäät ja leikkaan kynnet.
Mulla on atooppinen iho, ja saippuattomuus oli kouluterkkarin ohje aikanaan. Hyvin toimii, ei tarvitse edes rasvata kehoa kuin joka toinen päivä. Kesäisin ei niinkään usein.
Vierailija kirjoitti:
Atoopikoille suositellaan rasvapesua eli perusvoide saippuan sijaan suihkuun.
Aivan turhaa, vesi riittää. Kainalot pesen ihoystävällisellä pesunesteellä.
En käytä suihkusaippuaa. Hiki ja hajut lähtee vedellä huuhtomalla, mun päivä alkaa aina ihanalla lämpimällä suihkulla. En myöskään rasvaa ihoa, joten ei kerry sellaista kerrosta, jota pitäisi saippualla irrotella. Kasvot poikkeus, koska meikkaan: pesen kasvot suihkuöljyllä ja rasvaan herkän ihon tuotteilla. Mulla on herkästi reagoiva iho, se ei kestä oikein mitään hajusteita tai oikeastaan mitään muutakaan... Näin toimimalla oon vihdoin päässyt eroon ihottumista ja ärtymisyä, tää sopii mulle.
Vierailija kirjoitti:
Miten peset pillun?
Painepesurilla. Ilman saippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saippuoi muuta kuin kainalot. Intiimialueille ei saa missään tapauksessa laittaa tavallista saippuaa.
Ja nietin, että miksi kukaan pistää saippuaa varpaiden väleihin?No vaikkapa puhdistaakseen ne. Minulla ainakin varpaat hikoilee niinkuin kainalotkin, joten en halua niitä pelkällä vedellä pestä.
Eikö koko kroppa eritä hieä ja muuta. En uskalla kokeilla vaikka iho on rutikuiva, ihmiset ei mielellään huomauttele hajuista.
Aina pessyt noin. Tuskin joku kyynärvarsi alkaa haista ilman päivittäistä kuurausta saippualla. Eri asia, jos on jotain pestävää esim aurinkorasvaa.
No sulla varmaan sosiaaliset taidot 0. Ei sun kannata edes Somessa yrittää.
Ole vaan yksin ja eristäydy!