Ihanaa! Viileä kesä tulossa!
Ainakin jos nyt ennusteisiin on uskomista. Ei tarvitse pitkistä hellejaksoista kärsiä.
Kommentit (31)
Jep! Tavallisesti tässä tilanteessa olisin jo asentamassa kymmeniä lämpölamppuja pihalle, jotta saisin nauttia superhyperkuumasta kesästä.
Tänä kesänä (jos kaikki jatkuu kuten pitää) olen heinäkuussa viimeisilläni raskaana, ja uskon että viileämpi kesä on huomattavasti miellyttävämpi kuin kuuma kesä. :)
Tuo laskee kesän keskiarvoa. Eli jos esim. Kesäkuu on viime kesäkuun kaltainen, heinä-elokuu voi olla hellettäkin.
Hyi perse! Nyt on jo paleltu 4,5 kk eikä loppua näy. Onneksi pääsen kuukaudeksi pois täältä! Mä vihaan vihaan vihaan tätä kylmyyttä!!!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:00"]
Hyi perse! Nyt on jo paleltu 4,5 kk eikä loppua näy. Onneksi pääsen kuukaudeksi pois täältä! Mä vihaan vihaan vihaan tätä kylmyyttä!!!
[/quote]
Hyvä kun lähdet, hyi. ei sinua täällä kaivata.
Tuis ny ees 20-25 astetta, niin sais edes hetken helpotusta kivuilta... eihän ne kokonaan katoa, mutta vähän lievenee, jos päästäs noihinkin lukemiin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:47"]Tuo laskee kesän keskiarvoa. Eli jos esim. Kesäkuu on viime kesäkuun kaltainen, heinä-elokuu voi olla hellettäkin.
[/quote] näin ne viisaammat aamulla mediassa kertoivat
Sopiva lämpö ois joku 23 astetta. Ei palele mutta ei oo niin kuuma, että tulee lämpöhalvaus kun erehtyy ajattelemaan ulos menemistä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:00"]Hyi perse! Nyt on jo paleltu 4,5 kk eikä loppua näy. Onneksi pääsen kuukaudeksi pois täältä! Mä vihaan vihaan vihaan tätä kylmyyttä!!!
[/quote]
Komppi tälle. Jumalauta jos tää kesä on viileä, kylmä ja sateinen niin suutun oikeesti. Viime "kesäloma" meni elokuussa palellessa ja sadetta pidellessä. Nyt en ala.
Tuota noin... ei missään ole ennustettu että kesästä tulisi viileä. Ennusteen mukaan vaikuttaa aika normaalilta kesäsäältä.
http://ilmatieteenlaitos.fi/pitkan-ennusteen-seuranta
"Vuodenaikaisennuste
Euroopan keskipitkien ennusteiden keskuksen (ECMWF) 1. toukokuuta 2015 julkaiseman vuodenaikaisennusteen mukaan kesäkuukausina eli kesä-elokuussa 2015 on odotettavissa keskimäärin seuraavaa:
Lämpötila
Jakson keskilämpötila on Skandinaviassa ja Suomen länsiosassa 0...0,5 astetta tavanomaista korkeampi, mutta Suomen itä- ja pohjoisosassa ei ole keskilämpötilassa selvää poikkeamaa suuntaan tai toiseen"
Tosin noiden vuodenaikaisennusteiden luotettavuus on mitä on, joten eipä sitä voi vielä tietää, millainen kesä on tulossa.
Mulle sopii oikein hyvin!
t. Kesälomatuuraaja, joka ei saa mitään lomia
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:00"]Hyi perse! Nyt on jo paleltu 4,5 kk eikä loppua näy. Onneksi pääsen kuukaudeksi pois täältä! Mä vihaan vihaan vihaan tätä kylmyyttä!!! [/quote] Komppi tälle. Jumalauta jos tää kesä on viileä, kylmä ja sateinen niin suutun oikeesti. Viime "kesäloma" meni elokuussa palellessa ja sadetta pidellessä. Nyt en ala.
[/quote]
Palellessa? Viime elokuu selvästi keskimääräistä lämpimämpi ja näyttipä tuolla viime vuoden elokuussa olleen 12 hellepäivääkin koko Suomessa. Elokuun 4. päivänä Porissa mitattu silloin +32,8 astetta.
Joo ja ihana maksaa maltaita sähköstä ja ruuasta, jos kesä on viileä. Ruoka varsinkin on aivan helvetin kallista jo muutenkin, niin siihen ei kaipaa yhtään enempää hinnanlisää sään vuoksi.
Suomen luonto tarvitsee kasvaakseen ja kukoitaakseen lämpöä, jotta saadaan hyvä sato ruokaa, joilla sitten pärjätään seuraavaan kesään asti.
Kylmää haluavat voivat varata loman vaikka Grönlantiin. Siellä ei ole niin väliä, millaiset säät siellä on, koska siellä jäätiköllä ei mikään kasvi kasva.
Onneksi vietän kesällä kokonaisen kuukauden kaukoidän ihanassa lämmössä!
Kyllä tänne jossain vaiheessa tulee kuitenkin Venäjältä helle -toivottavasti viikkokausiksi.
Jo näissäkin lämpötiloissa olen auringon paistaessa laskenut avoautostani katon alas ja nauttinut.
Jos ette ole vielä tajunneet ilmalämpöpumppua hankkia niin se on voi voi...
Onneksi pääsen kohta Kreikan saaristoon loppukesäksi. Enää muutama viikko :)
Ihan mälsää. Muutenkin Suomessa on aina niin kylmä joten parin kuukauden helle olisi kyllä tervetullut.