Alusasukauppias Anu, 56: ”Suomalaisnaiset ovat kauniita, mutta kauhean ankaria itseään kohtaan”
Kun suomalaisnainen kokeilee uusia rintaliivejä, sovituskopista kuuluu usein lause ”ai kauhee miltä mä näytän”. ”On sellaisiakin asiakkaita, jotka eivät katso peiliin lainkaan. Se on heille liian vaikeaa”, alusvaateyrittäjä Anu Niemi sanoo.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/alusasukauppias-anu…
mies53v 🙂
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän nainen itsensä vähintään alusvaatteissa joka päivä peilistä. Miksi ei voi katsoa itseään sovituskopissa? Ja vartalon muodonhan näkee vaatteiden läpikin, kaikki näkevät sen.
Ruma iho, arvet yms ei näy vaatteiden läpi. Aika iso vaikutus kroppaan. Vaatteilla voi myös häivyttää outoja mittasuhteita, kohentaa rintoja, perää, litistää mahaa jne
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän nainen itsensä vähintään alusvaatteissa joka päivä peilistä. Miksi ei voi katsoa itseään sovituskopissa? Ja vartalon muodonhan näkee vaatteiden läpikin, kaikki näkevät sen.
En mä ainakaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tässäkin yritetään viestiä? Se nyt vaan on totta, että harva nainen näyttää hyvältä alusvaatteisillaan saati alasti. Jotkut nuoret hoikat urheilijatytöt ehkä. Saa kai sitä nainen olla tyytymätön rumaan kroppaansa. Pitääkö siitäkin tuomita naisia. N43
Kyllä on asenne taas kohdillaan. Kyllä mä ainakin näytön hyvältä, vaikka ei täydellinen kroppa olekaan. Myös mies tykkää.
n36
No kivat sulle.
No mitä tollanen loputon tyytymättömyys hyödyttää? Suomalaiset on niin umpinegatiivista kansaa kuin olla ja voin.
Tämä. Vaatemyyjänä kuulen päivittäin valitusta läskeistä ym. Jos ei olla tyytyväisiä omaan kroppaan, niin miksei asialle sitten tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kai se syöpyy mieleen kun vuosia kuuntelee miehensä haukkumista ja halveksuntaa ja katsoo sen ylistävän langanlaihoja malleja.
Miehet osaavat olla ilkeitä, meilläkin on näin käynyt vaikken olekaan läski nykyään vaan kaunis ja hoikka. Silti mieheni ihailee voimakkaita ja kauniita naisia, itse olen kiltti ja lempeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän hyvälle. Sovituskopin peilissä ja valossa se vika on. Ei minussa. Mulla on upea kroppa kaikkineen ja olen siihen useimmiten tyytyväinen. Silloin ärsyttää kun selkä tulee kipeäksi tai kenkä hiertää kantapäätä.
Kotona mulla on kaksi hyvää Ikean pitkää peiliä, joiden näkymään olen tyytyväinen.Mulla sama, varmaan sama peilikin 🙌 oon 39 ja pikkuisen hiertää lukea sitä ketjua jossa nelikymppiset haukutaan maanrakoon. Paremmalta mä näytän kuin 20+ kollegani. Argh, inhoan tätä ulkonäön arvottamista ja vertailua. Anteeks.
"Näytän paremmalta kuin kollegani. Mutta inhoan vertailua." Selvä.
Oikeasti harva täysin alaston ihminen on kaunis. Pientä vaatetta päälle niin näkymä jo huomattavasti paranee.
Onpa kamala keskustelu. Minä ainakin tykkään siitä miltä näytän. Olen miettinyt että otattaisin itsestäni kuvia alastomana tai alusasussa, muistoksi tästä sitten kun olen vanha.
N41
Voi nyt vttu miten kulunut aihe taas. Suomalaiset naiset sitä ja tätä ja tota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän hyvälle. Sovituskopin peilissä ja valossa se vika on. Ei minussa. Mulla on upea kroppa kaikkineen ja olen siihen useimmiten tyytyväinen. Silloin ärsyttää kun selkä tulee kipeäksi tai kenkä hiertää kantapäätä.
Kotona mulla on kaksi hyvää Ikean pitkää peiliä, joiden näkymään olen tyytyväinen.Mulla sama, varmaan sama peilikin 🙌 oon 39 ja pikkuisen hiertää lukea sitä ketjua jossa nelikymppiset haukutaan maanrakoon. Paremmalta mä näytän kuin 20+ kollegani. Argh, inhoan tätä ulkonäön arvottamista ja vertailua. Anteeks.
"Näytän paremmalta kuin kollegani. Mutta inhoan vertailua." Selvä.
Jos luit viestini loppuun, huomaat että tiedän itsekin pudonneeni klassisen naisvihan kuoppaan. Kukaan ei ole täydellinen. Otan opiksi. T. Se edellinen
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on kyllä uskomatonta miten suomalaisia naisia jaksetaan haukkua täällä päivästä toiseen, aiheesta toiseen, vuodesta toiseen.
Oon aina ihmetellyt sovituskoppien karmeaa valaistusta. Jos ei ole huippumalli niin aika järkyltä näyttää kenen tahansa kroppa, eikö ne rytkyt myisi paremmin jos valo olisi edullisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on kyllä uskomatonta miten suomalaisia naisia jaksetaan haukkua täällä päivästä toiseen, aiheesta toiseen, vuodesta toiseen.
"Mies 53v 🙂" on kyllä yksi väsyneimmistä provoista täällä. Nää aina luulee olevansa niin nokkelia, eivät käsitä omaa yksinkertaisuuttaan.
Alusvaatekauppiaan homma olisi kyllä mielenkiintoinen. Näin keski-ikäisenä miehenä asiasta voi toki vain unelmoida.
Kerran mulla oli työttömänä ollessa melkein varma työpaikka tiedossa Itäkeskuksen Hot Lipsissä. Pohdin asiaa ja uskoin sopivani alalle oikein hyvin ja työhän opettaa tekijäänsä. Valitettavasti nukuin pommiin ja mokasin työhaastattelun. Harmittaa näin jäljestäpäin. Mun elämäni olisi nykyään varmaan täysin eri näköistä.