Mikä on paras italialainen punaviini jota alkosta saa?
Ajattelin käydä ostamassa illaksi karitsapihvien kanssa. Mikä olisi parasta?
Kommentit (32)
Se tikkuviini. En muista nimeä. Pullossa roikkuu pala köynnöstä.
Ehdottomasti Montepulciano viinit!
Amarone viinit ovat yleensä hyviä ja laadukkaita!
Vierailija kirjoitti:
Myyjät ovat ammattitaitoisia, mutta en ole koskaan heidän suosituksella saanut parasta viiniä. Makuasioista kun on kyse.
Kannattaa tutustua Alkon viinisanastoon ja yrittää mieltää mitä nuo termit voivat tarkoittaa maun suhteen. Helpottaa valintaa hyllyillä, jos on vähänkään hajua millaisesta viinistä itse tykkää. Ennen vanhaan sanasto oli Alkon tuotelehtisessä ja se ei muuten ole mitenkään yleisesti vakioitu vaan eri asiantuntijat käyttävät termejä kukin omalla tavallaan. Joskus laskin, että Alkon viinisanastossa oli noin sata adjektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
Se tikkuviini. En muista nimeä. Pullossa roikkuu pala köynnöstä.
Taitaa olla tuo minun suosittelema Montepulciano D appruzzo organic.
Aivan parhaat viinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät ovat ammattitaitoisia, mutta en ole koskaan heidän suosituksella saanut parasta viiniä. Makuasioista kun on kyse.
Kannattaa tutustua Alkon viinisanastoon ja yrittää mieltää mitä nuo termit voivat tarkoittaa maun suhteen. Helpottaa valintaa hyllyillä, jos on vähänkään hajua millaisesta viinistä itse tykkää. Ennen vanhaan sanasto oli Alkon tuotelehtisessä ja se ei muuten ole mitenkään yleisesti vakioitu vaan eri asiantuntijat käyttävät termejä kukin omalla tavallaan. Joskus laskin, että Alkon viinisanastossa oli noin sata adjektiiviä.
No, minä sanon myyjälle, että tykkäämme tuosta ja tuosta, ehdota jotain uutta. Silti aina palaamme suosikkeihin.
Gambina