Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työntekijä velvollinen palauttamaan liikaa maksetut palkat?

Vierailija
15.01.2022 |

Jos ei vaan oo tajunnu virhettä ...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, tai ne voidaan vähentää tulevista palkoista,jos näin sovitaan

Vierailija
4/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Jokainen on velvollinen tarkistamaankin että on maksettu oikein.

Vierailija
5/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran palkanlaskija erikseen sanoi, että on maksanut mulle puuttuvat yövuorolisät...muuten yes, mutta en ollut tehnyt yövuoroja. Mikä minä olin palkanlaskijan ammattitaitoa kyseenalaistamaan ja pidin lisät..

Vierailija
6/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka maksaa liian vähän, ei ne sitä korjaa ellet huomauta. Miksi huomauttaisin liikaa maksetusta? En välttämättä juuri katsele tilitietoja, kortti vain vinkuu ja laskut menee automaattisesti. Tai vaikka katsoisin, en sanoisi. Vetoisin etten ole huomannut. Kai siinäkin joku aikaraja on, minkä jälkeen työnantaja ei saa ottaa takaisin liikaa maksettuja. Jos vaikka puolenvuoden päästä huomaavat.

Vierailija
7/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka maksaa liian vähän, ei ne sitä korjaa ellet huomauta. Miksi huomauttaisin liikaa maksetusta? En välttämättä juuri katsele tilitietoja, kortti vain vinkuu ja laskut menee automaattisesti. Tai vaikka katsoisin, en sanoisi. Vetoisin etten ole huomannut. Kai siinäkin joku aikaraja on, minkä jälkeen työnantaja ei saa ottaa takaisin liikaa maksettuja. Jos vaikka puolenvuoden päästä huomaavat.

Justhan mulla välähti. Mullehan tuli yhdestä liikatunnista palkka. Kirjoitin siis selvin numeroin, että olin ollut töissä esim klo 8-14, palkanmaksuun meni klo 8-15. Ei tullut mieleenkään sanoa siitä.

Vierailija
8/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa, miten asia oikeasti menee juridisesti, niin googleta "perusteettoman edun palautus". Lyhyesti sanottuna kyllä on velvollinen palauttamaan.

Vierailija
9/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijan pitää tehdä työnsä niinkuin pitää. Ei se ole työntekijän syytä jos palkanlaskija ei osaa tehdä työtänsä.

Vierailija
10/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus meni vahingossa työntekijälle tuplana palkka maksuun. Virhe huomattiin vuorokaudessa ja soitto työntekijälle, joka kommentoi: ”mistä minä nyt yhtäkkiä sellaisiksi rahoiksi muutun.”

Vierailija
11/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja voidaan ottaa palkasta heti kun huomataan. Yleensä huomataan. Voidaan myös tuomita oikeudessa maksamaan takaisin, jos huomaavat vasta kun olet lopettanut.

Vierailija
12/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä herunut apua edes liitosta, sanoivat voi voi, kun työnantaja maksoi useamman vuoden palkan miten sattuu. Puolet puuttui, osa puuttui, päiviä puuttui, jäi kokonaankin tulematta. Uudessa työpaikassani pidän kaiken mikä tililleni tulee. Huomatkoon tai ei. Otan riskin jos eivät huomaa. Jos huomaavat, ottavat ne automaattisesti seuraavasta palkasta pois.

Vierailija
13/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran maksettu vahingossa liikaa, minkä työnantaja itse huomasi ja ilmoitti että se vähennetään seuraavasta palkasta. Itse en ollut asiaa edes huomannut, ei ole tapana joka päivä tiliäni tarkastella... mutta jäi vähän sellainen fiilis, että luulikohan ne nyt että yritin vaan pimittää asian kun en ilmoittanut mitään liikaa maksetusta rahasta. Aika pitkäänkin itse asiassa hävetti, että pitääköhän ne ihan kierona... ärsyttävää, kun ei ollut oma syy kuitenkaan. 

Mutta siis joo, todellakin ilmoittaisin oma-aloitteisesti asiasta jos huomaisin että palkkaa on tullut liikaa, en ikinä kehtaisi vaan pokkana pitää niitä!

Vierailija
14/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on kiinteä kk palkka, en käy tilipäivänä välttämättä katsomassa tuliko sama summa kun aina. Laskut menee e laskuna. Enkä kerro vaikka huomaisin liikaa maksetun. Jos joku soittaa asiasta, sit voin olla : Aijaa, niinkö, kappas.

Enkä kerro kassalle, jos se antaa liikaa vaihtorahaa.