Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakija tapaa TE-toimiston tai kunnan virkailijan kahden viikon välein työnhaun kolmen ensimmäisen kuukauden ajan. Jokaisen tapaamisen tavoitteet määritetään työnhakijan yksilöllisten tarpeiden perusteella.

Vierailija
15.01.2022 |

Tiivis palvelujakso toistuu kuukauden ajan, jos työnhaku on kestänyt kuusi kuukautta. Tiiviiden palvelujaksojen välissä työnhakija hakee töitä itsenäisesti ja osallistuu palveluihin työllistymissuunnitelman mukaisesti.

Työnhakija raportoi työnhaustaan pääsääntöisesti verkkopalvelun välityksellä. Jos työnhakijalla ei ole käytettävissä nettiyhteyttä, hän voi ilmoittaa työnhaustaan muulla tavalla.

https://tem.fi/usein-kysyttyja-kysymyksia-pohjoismaisesta-tyovoimapalve…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikutus - v 2025 työllisiä 10 000 enemmän.

Onko palvelu vain suomenkielinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin, niin joka ikiselle työttömlle sama palvelu sitten. Ei vain ns helpot tapaukset.

Vierailija
4/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin, niin joka ikiselle työttömlle sama palvelu sitten. Ei vain ns helpot tapaukset.

Täältä voi tarkistaa kaiken eli

https://tem.fi/usein-kysyttyja-kysymyksia-pohjoismaisesta-tyovoimapalve…

Vierailija
5/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä! Jotain tietenkin pitää tehdä, että kova työvoimapula kohtaa suuret määrät työttömiä työnhakijoita!

Vierailija
6/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen sen verran huonot hakemukset että ihan sama kuinka, usein haastattelevat 😁

Vierailija
7/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä! Jotain tietenkin pitää tehdä, että kova työvoimapula kohtaa suuret määrät työttömiä työnhakijoita!

Ei ole mitään työvoimapulaa. Jos olisi niin silloin nostettaisiin palkkoja.

Vierailija
8/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo haastattelu alkanut jo aktiivimalli ykkösen jälkeen? En saanut yhtään yhteydenottoa TE-keskukselta. Kun itse kävin sitten viime kesänä kyselemässä miten ei ole pariin vuoteen muistettu syy käännettiin etten ollut toimittanut B-lausuntoa lääkäriltä. Harmi vaan etten tiedä mistä se lausunto olisi pitänyt saada kun en ole käynyt lääkärissäkään kohta neljään vuoteen. En sairasta mitään eikä ole tapaturmia.

Tuo nyt kiertää siellä kummittelemassa ja sitä kyllä kysellään nyt parin kk välein. Ja joka kerta kysyn mikä, miksi, mihin ja mistä mun pitää tämä lausunto nyt teille saada 😄😄😄.

Vierailija
9/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt seuraava aihe mitä alatte pelkäämään?

Vierailija
10/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei tarvita ulkomailta enempää väkeä, kun saadaan suomalaiset sorvin ääreen!

Vierailija
11/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikutus - v 2025 työllisiä 10 000 enemmän.

Onko palvelu vain suomenkielinen?

Eiköhän palvelua saa myös ruotsiksi.

Vierailija
12/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi entisajan malli että käydään henkilökohtaisesti paikan päällä.Ei tietty nyt Korona-aikana, mutten muuten kyllä.

Vierailija
13/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä teen sen verran huonot hakemukset että ihan sama kuinka, usein haastattelevat 😁

Alallani on työvoimapula, tein tarkoituksella mielestäni huonon hakemuksen, tuli silti kutsu haastatteluun ja töihin. 😅

Vierailija
14/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottavat tarkasteluun myös lähettämäsi hakemukset jos töitä ei ala löytyä.

Vierailija
15/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä uudistus. Työkokeiluun vaan kaikki jotka eivät löydä töitä tuona aikana. Työmakkinatuki tehtävä vastikkeelliseksi.

Vierailija
16/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi entisajan malli että käydään henkilökohtaisesti paikan päällä.Ei tietty nyt Korona-aikana, mutten muuten kyllä.

Miksi?

Vierailija
17/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän tarkastelevat. Tiedän kyllä kikat millä se hakemus, menee mappi ö-hön. Ja jos silti joudun töihin onkin yllättäen selkä/vatsa joka toinen päivä kipeä 😊

Vierailija
18/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkähän ajattelit tuon oikein tapahtuvan, kun monet paikoista haetaan nettilomakkeilla. Ei ole mitään lähetettyä hakemusta saatavilla. 

Vierailija
19/19 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä uudistus. Työkokeiluun vaan kaikki jotka eivät löydä töitä tuona aikana. Työmakkinatuki tehtävä vastikkeelliseksi.

On jo, olen postittanut sairaalassa epikriisejä, tilannut takseja ja laboratoriokokeita osastolla oleville potilaille jne. työkokeilussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi