Alkoi ituttaa eräs tuttavani, joka jeesustelee lasten ruutujen käytöstä somessa
Hän puhuu että vanhemmat - käyttää muuten vain sanaa äidit tai aikuiset, ei isät - antavat lasten käyttää mielin määrin ruutuja.
Tunnen tämän tyypin ja hänellä on yksi pieni lapsi. Tätä lasta hoitaa todella paljon hänen aikuiset tyttärensä. Hänen mies osallistuu kodinhoitoon enemmän kuin hän itse. On varmasti helppo tuollaisesta positiosta tarjota lapselle monipuolisia virikkeitä, kun on niin paljon itsellä apua ja tukea. Siinä ei tarvitse ruutuja välttämättä ollenkaan.
Entäpä ne äidit, jotka kasvattavat lastaan yksin? Tai ne, jotka pitävät yksin perhettä pystyssä kun mies huitelee ties missä? Olisiko niin, että nämä äidit ovat yksinkertaisesti niin hemmetin väsyneitä välillä, että on ihan hyvä vain turvautua siihen ruutuun - ehkä se estää äidin loppuunpalamisen tai raivokohtauksen.
Toivon, että syyllistämisen sijaan vaikka tarjottaisiin apua niille aikuisille, jotka meinaavat työtaakkansa alle kaatua. Syyllistämisellä luodaan vain vastakkainasettelua ja pahaa mieltä.
Kommentit (15)
Joo, ja ”ruuduissa” on eroja; antaako lapsen katsoa muumeja kun itse torkkuu sohvalla kun vauva on päiväunilla, vai antaako vaikka pelata määrättömästi
Tai katsella YouTubesta mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja ”ruuduissa” on eroja; antaako lapsen katsoa muumeja kun itse torkkuu sohvalla kun vauva on päiväunilla, vai antaako vaikka pelata määrättömästi
Tai katsella YouTubesta mitä sattuu.
Tämä. Lapsen voi kaikin mokomin antaa joka ainoa päivä katsoa Pikku Kakkosen, siitä on lapselle monenlaista hyötyäkin. Sitä taas voi ihan hyvällä omatunnolla kritisoida, että lapselle tungetaan pädi tai kännykkä käteen joka välissä, eikä lapsi opi sietämään ajoittaista tylsyyttä tai keksimään muuta tekemistä koskaan. Pätee myös yksinhuoltajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai katsella YouTubesta mitä sattuu.Tämä. Lapsen voi kaikin mokomin antaa joka ainoa päivä katsoa Pikku Kakkosen, siitä on lapselle monenlaista hyötyäkin. Sitä taas voi ihan hyvällä omatunnolla kritisoida, että lapselle tungetaan pädi tai kännykkä käteen joka välissä, eikä lapsi opi sietämään ajoittaista tylsyyttä tai keksimään muuta tekemistä koskaan. Pätee myös yksinhuoltajiin.
Tottakai se pätee kaikkiin. Mutta ihmiset tulevat kovin erilaisista taustoista - toisilla on apua ja tukea enemmän saatavilla. Siksi syyllistäminen ei auta; avun tarjoaminen ennemminkin. Milloin viimeeksi olet tarjonnut itse apua yh-äidille?
En usko että tätä maailmaa muutetaan ylhäältä käsin. Uskon myötätuntoon ja toisten ihmisten ymmärtämiseen.
Haistattele sille, jos niin ituttaa.
Mitä sinulle kuuluu hänen asiat. jos hatutaa jätä ystäväsi. Miksi roikut hänessä jos ei tuo mitään iloa?Voit paremmin kun jätät taaksesi sellaiset ihmiset joista saat hatutuksen.
Eikös siellä somessakin yleensä jonkun ruudun välityksellä olla?
Nykyään mietin ennen kuin tykkään kantaa ottavasta päivityksestä:
Halutaanko tällä päivityksellä oikeasti kehittää maailmaa vai vaan saada itselle kunniaa?
Hengitä sisään ja ulos biisi kertaa syvästi. Sitten annat asian olla. Hän ei selkeästi osaa katsoa asiaa muiden näkökulmasta ja olkoon niin. Sinä teet mitä sun täytyy että sun mielenterveys pysyy ja voit olla hyvä äiti. Oli se sitten tunti tai kolme tuntia päivässä Padia lapsella että jaksat. Ihan tosi.
Ala sinä natkuttamaan siitä kuinka jotkut äidit hoidattavat lapsensa isommilla sisaruksilla.
Kyl se siitä hiljenee tai estää sut kokonaan.
Lapsia tulee hankkia vain, jos kykenee itse huolehtimaan niistä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tulee hankkia vain, jos kykenee itse huolehtimaan niistä.
Vaikea tietää mitä lasten kasvatus on ennen kun sen kokee
Ohis
No miksi he lisääntyvät huitelevan/poissaolevan miehen kanssa? Ei voi valittaa, että mies on huono isä, kun ihan itse on hänet siihen rooliin valinnut.
Norsunluutorni ja silleen