Vierailija

Minulle tehtiin kymmenen vuotta sitten munasarjakystan poistoleikkaus tähystämällä. Ennen toimenpidettä hoitaja sheivasi alapääni. Olen edelleen hämmentynyt tästä, enkä ymmärrä miten karvojen poisto liittyi kyseiseen leikkaukseen. Tähystyshaavat on tehty kymmenen senttiä karvoituksen yläpuolelle joten sekään ei selitä karvojen poistoa? Tehtiinkö se vain esteettisestä syystä, mukavampaa leikkaajalle?

En silloin kehdannut kysyä miksi näin täytyy tehdä, nyt todellakin vaatisin selityksiä mille tahansa toimenpiteelle jotka epäilyttää.

N30

• ylös 0
  • alas 4

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla sama ja ainakin itse uskon sen liittyvän kahteen asiaan. Ensinnäkin että iho saadaan siistiksi ja leikkausliinat pysymään laajalla alueella leikkauskohdan ympärillä. Toiseksi siksi, että mikäli onkin hätätoimenpiteenä tarvetta tehdä isompi leikkaus kuin tähystys, alavatsan alue on valmiiksi siisti. Tällaisessa asiassa luottaisin kyllä siihen että hoitohenkilöstö tietää mikä on käytännöllistä heidän työlleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suomalaiset hoitajat eivät tiedä mitään. Kannattaa kysyä esim. Norjalaisilta hoitajilta.

Vierailija

Ei Suomalaisilta, huonosti palkatuilta hoitsuilta kannata kysyä mitään. He ovat tyhmiä. Norjassa työskentelevät ovat viisaampia.

Vierailija

Hoitohenkilökunnan vastuulla on kertoa mitä tehdään ja miksi. Voitko laittaa sinne viestiä vielä jälkeenpäin jos on jäänyt vaivaamaan.

Vierailija

Kakkonen jatkaa vielä, että vaivaako sinua siis tuo kymmenen vuoden takainen sheivaus? Oliko siinä jotakin epätavallista joka teki olon kiusalliseksi? Jos ei, kehottaisin sinua nyt jättämään asian taaksesi tai jos se ei ole mahdollista, sitten tosiaan olemaan yhteydessä kyseiseen sairaalaan kysyäksesi tavallisista valmisteluista munasarjojen tähystysleikkaukseen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.