Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressivapaa työ, onko sitä?

Vierailija
11.05.2015 |

En jaksa enää työtäni. Se vie yöunet, herään aamulla aikaisin miettimään työasioita. Työpaikalla tuntuu siltä, että saan pelkkää paskaa niskaani, ja on jatkuva kiire, ei ehdi syömään tai pitämään taukoja. Työpäivät helposti venyy, on huono omatunto kun haluaisi viettää lasten kanssa enemmän aikaa. En jaksa enää, haluan vaihtaa työpaikkaa.

Mutta minne? Olen nyt töissä hoitoalalla. Missä voisin ns. päästä helpommalla? Ei haittaa, vaikka palkka olisi huonompi. Arvostan enemmän vapaa-aikaa ja rauhallista mieltä, kun rahaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no en mä nyt sanoisi, että on ihan sama onko Microsoftin puheenjohtaja (?) vai henkkamaukan Seinäjoen myymälän osa-aikainen myyjä. Olen nimittäin ollut rättikaupassa myyjänä ja sitten tehnyt ihan oikeasti vaativaa työtä (tulosvastuu vähän eri luokkaa, ei ketään auttamassa, vastuu- ja suunnittelutyö ainoastaan itsellä. Niin ja ei työaikoja, vaan töissä käytännössä koska hyvänsä...).

Niin, että väitänpä nyt vieläkin, että perustasoinen myyntityö on aika stressitönsä eikä sitä tarvitse kotona pohtia ellei sitten satu olemaan hirveän herkkä.

Vierailija
22/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:37"]Joo, no en mä nyt sanoisi, että on ihan sama onko Microsoftin puheenjohtaja (?) vai henkkamaukan Seinäjoen myymälän osa-aikainen myyjä. Olen nimittäin ollut rättikaupassa myyjänä ja sitten tehnyt ihan oikeasti vaativaa työtä (tulosvastuu vähän eri luokkaa, ei ketään auttamassa, vastuu- ja suunnittelutyö ainoastaan itsellä. Niin ja ei työaikoja, vaan töissä käytännössä koska hyvänsä...).

Niin, että väitänpä nyt vieläkin, että perustasoinen myyntityö on aika stressitönsä eikä sitä tarvitse kotona pohtia ellei sitten satu olemaan hirveän herkkä.
[/quote]

Tämä on varmaan se pointti: ap kuulostaa hyvin herkästi stressaantuvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:41"]

4 jep tarkoitan lastenhoitoa esim. päiväkodissa. Jos se on susta stressaava työ, niin sitten en osaa kyllä sanoa...jääkö sulla tosiaan päiväkodin asiat stressaamaan päivän päätteeksi ajatuksiin? Työhän on tietysti työaikana stressaavaa, mutta ei minusta ainakaan todellakaan mitään yltiömäisen rankkaa.

Ehkä sitten vaan vaihdat alaa? Kaupallinen työ esim. ihan myyjänä, ei ole mikään hirveän stressaava.

[/quote]

Olen kotihoidossa ja vanhuspuolella ollut. Yksityisellä lähinnä. Päiväkotia olen miettinyt, samoin myyjän hommia. Myyjillä vaan tällä hetkellä melko huonot ajat, minulla ei ole kokemusta kun lukioajoilta kun olin eräässä kahvilassa kesätöissä, joten tuskin kovin helposti edes otetaan töihin. Päiväkotiin minulla taas ei ole sopivaa tutkintoa, joten se ei ole ollut ensimmäisenä mielessä, vaikka luulen että työ voisi sopiakin minulle.

ap

Vierailija
24/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:53"]

Olisko joku puutarha- tai metsänhoitotyö sellainen? Tai jooga-opettaja?

[/quote]

Miten on työllistymisen laita? Ei kovin hyvä varmaan.

Vierailija
25/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitön työ on esimerkiksi laskuttajan työ tai yleensä toimistotyö mikä ei sisällä myyntiä ja siten tulospaineita. Itse olen taloushallinnossa ja stressini tulee nyt siitä että meillä vhennetään porukkaa. Itse en ihan vielä ole vaaravyöhykkeellä mutta osastolta jotain toimintoja lopetetaan ja kaikki muuttuu. Henki on huono ja kaikilla on pinna kireällä.

Ajattelin lopettaa koko touhun ja aloittaa uudestaan elinkeinona marjastus ja sienestys hah,hah... 

[/quote]

Mä olen ollut erittäin stressaavassa toimistotyössä johdon assistenttina. Myyntityötä ei ollut, mutta työrytmi oli hektinen, tilanteet ja toiminnan ehdot muuttuivat jatkuvasti. Esim. matkajärjestelyt olivat meidän firmassa ajoittain stressaavia, kun tiimi oli eri puolilla maapalloa ja kaikkialle tuntui osuvan yhtä aikaa kriisi, jos ei tulivuorenpurkaus niin sitten lakko. Olin myös runsaasti tekemisissä asiakkaan kanssa, vaikken todellakaan myynyt heille mitään - lähinnä firmani imagoa.

Tosin itse asiassa työn sisältö ei minusta määritä sitä työn stressaavuutta. Se, että on kiire ja paljon töitä ei sinällään stressaa, aika vaan kuluu nopeammin. Se mikä stressaa, on huono johtajuus. Pomo, joka sanoo ensin yhtä ja viiden minuutin kuluttua jotain ihan muuta. Että joka aamu pitää jännittää, mistä tuuli tänään puhaltaa. Että avokonttorissa työkaverit eivät tervehdi toisiaan ja viikoittain joku itkee työpisteellä.

Tällainenkin paikka on nähty.

Joo, sama täällä. Johdon assarina minäkin, ja hommat on kaukana stressivapaasta, vaikken myyntiä teekään. No, ei auta valittaa, kun katselen asiakasvastaavia, niin heillä paineet ilmeisesti vielä kovemmat, kun ovat hermolomalla vähän väliä.

Vierailija
26/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:08"]

Stressitön työ on esimerkiksi laskuttajan työ tai yleensä toimistotyö mikä ei sisällä myyntiä ja siten tulospaineita. Itse olen taloushallinnossa ja stressini tulee nyt siitä että meillä vhennetään porukkaa. Itse en ihan vielä ole vaaravyöhykkeellä mutta osastolta jotain toimintoja lopetetaan ja kaikki muuttuu. Henki on huono ja kaikilla on pinna kireällä.

Ajattelin lopettaa koko touhun ja aloittaa uudestaan elinkeinona marjastus ja sienestys hah,hah... 

[/quote]

Mä olen ollut erittäin stressaavassa toimistotyössä johdon assistenttina. Myyntityötä ei ollut, mutta työrytmi oli hektinen, tilanteet ja toiminnan ehdot muuttuivat jatkuvasti. Esim. matkajärjestelyt olivat meidän firmassa ajoittain stressaavia, kun tiimi oli eri puolilla maapalloa ja kaikkialle tuntui osuvan yhtä aikaa kriisi, jos ei tulivuorenpurkaus niin sitten lakko. Olin myös runsaasti tekemisissä asiakkaan kanssa, vaikken todellakaan myynyt heille mitään - lähinnä firmani imagoa.

Tosin itse asiassa työn sisältö ei minusta määritä sitä työn stressaavuutta. Se, että on kiire ja paljon töitä ei sinällään stressaa, aika vaan kuluu nopeammin. Se mikä stressaa, on huono johtajuus. Pomo, joka sanoo ensin yhtä ja viiden minuutin kuluttua jotain ihan muuta. Että joka aamu pitää jännittää, mistä tuuli tänään puhaltaa. Että avokonttorissa työkaverit eivät tervehdi toisiaan ja viikoittain joku itkee työpisteellä.

[/quote]

Tuo viimeinen voisi kyllä olla kuvaus ap:n työpaikasta...

Vierailija
27/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on stressivapaa työ. Olen ammatiltani vahtimestari. Toimin eräässä valtion virastossa. Palkkakin on ihan ok, eikä ole pelkoa, että saisin kenkää. Pidän suuresti työstäni, joka ei tosiaankaan rasita minua ollenkaan. Ainoastaan aamuherätys välillä harmittaa, mutta se ei ole vielä iso miinus. Vapaa-ajalla minulla on sitten aikaa ja voimia tehdä kaikkea muuta mukavaa perheeni ja ystävieni kanssa:)

Vierailija
28/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sittenhän kyse ehkä ei ole alasta vaan työpaikasta?

Vierailija
29/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea työttömäksi.

Valmista parin viikon välein 50 litraa appelsiinikiljua.

Pelaa tietokoneella 24/7.

Runkkaa kun siltä tuntuu.

Piere milloin huvittaa.

Näytä uraihmisille peräreikää parvekkeelta.

Köyhä saatat olla mutta saat nauttia elämästä ja VAPAUDESTA <3

Vierailija
30/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sittenhän kyse ehkä ei ole alasta vaan työpaikasta?

[/quote]

Kokemusta on useista eri paikoista, ja kyllä alkaa tuntua siltä, että hoitoala on nähty ainakin vanhuspuolen suhteen. Vaikka itse koittaisi ajatella positiivisesti, niin en enää jaksa sitä työkavereiden kiukuttelua ja tiuskintaa.

ap

Vierailija
31/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kouluttaudu psykoterapeutiksi, jos sellainen kiinnostaa? Työtä voi tehdä yrittäjänä, joten voi määritellä itse, miten pitkiä päiviä tekee. Palkka on hyvä ja ei tarvitse jaksaa kärttyisiä työkavereita. Käsittääkseni hoitoalalta voi hakea terapeutin koulutukseen suoraan, tietty siinä menee joitain vuosia sitten opiskeluun.

Vierailija
32/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asiat on eri ihmisillä stressaavia. Itse en stressaannu vastuusta tai kiireestä, mutta kaikenlainen ihmisten kanssa oleminen aiheuttaa minulle kestämätöntä stressiä. Lajitoverit jotenkin saavat aivoni uhkamoodiin, joten en voi työskennellä esimerkiksi sotella, opetusalalla tai vaikka myyntityössä (siis sellaisessa missä oikeasti joutuu myyskentelemään jollekin puoliväkisin jotain).

Vierailija
33/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:32"]

Kokemusta on useista eri paikoista, ja kyllä alkaa tuntua siltä, että hoitoala on nähty ainakin vanhuspuolen suhteen. Vaikka itse koittaisi ajatella positiivisesti, niin en enää jaksa sitä työkavereiden kiukuttelua ja tiuskintaa.

ap

[/quote]

Mä tykkään vanhuspuollella ja hoitotyössä siitä että työt ei tule kotiin. Enää ei tarvi edes stressata siitä etteikö joku hoitaisi töitä silloin kun olen vapaalla (edellisessä työpaikassa joskus sekin kävi mielessä).

Vierailija
34/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:17"]

Eri asiat on eri ihmisillä stressaavia. Itse en stressaannu vastuusta tai kiireestä, mutta kaikenlainen ihmisten kanssa oleminen aiheuttaa minulle kestämätöntä stressiä. Lajitoverit jotenkin saavat aivoni uhkamoodiin, joten en voi työskennellä esimerkiksi sotella, opetusalalla tai vaikka myyntityössä (siis sellaisessa missä oikeasti joutuu myyskentelemään jollekin puoliväkisin jotain).

[/quote]

Missä sitten työskentelet?

Vierailija
35/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:32"]

ap

[/quote]

Mä tykkään vanhuspuollella ja hoitotyössä siitä että työt ei tule kotiin. Enää ei tarvi edes stressata siitä etteikö joku hoitaisi töitä silloin kun olen vapaalla (edellisessä työpaikassa joskus sekin kävi mielessä).

[/quote]

Meillä jonkin verran päivystystä ym. On jatkuva pula työntekijöistä, päivän työt on välillä ihan mahdotonta suorittaa työajan puitteissa. Vuoroja joutuu vaihtelemaan, pyydetään vähän väliä tekemään pitkää päivää (ei tietty ole pakko suostua, enkä oikeastaan koskaan suostukaan) ja muutenkin olemaan tosi joustava. Kesäisin joutuu sijaistamaan esimiestä, ja se tietää sitä että puhelin soi usein silloinkin kun on vapaapäivä/iltaisin.

ap

Vierailija
36/40 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä miten niin monessa työpaikassa pidetään ihan älytöntä vajaamiehitystä, niin että töissä olevilla on ihan älytön stressi jatkuvasti. Kaikki tuttuni, jotka ovat jossain työpaikassa, valittavat samaa. En tiedä onko sellaista työtä enää, jossa ei olisi tällaista. Ei yhteiskunnalla ole varaa siihen, että ihmiset palavat loppuun ja joutuvat pitkille sairauslomille. Miten tätä ei tajuta?

Vierailija
37/40 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys stressiin on pitkälti kiinni omasta persoonallisuudenpiirteistä, ikävä kyllä. Silloin ei auta ammatin tai alanvaihto, sillä sama herkkyys seuraa mukana.

Vierailija
38/40 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:44"]

Herkkyys stressiin on pitkälti kiinni omasta persoonallisuudenpiirteistä, ikävä kyllä. Silloin ei auta ammatin tai alanvaihto, sillä sama herkkyys seuraa mukana.

[/quote]

Auttaa se siinä mielessä, että voi valita sellaisen ammatin, joka sopii omalle persoonallisuudelle paremmin.

Vierailija
39/40 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin oman tosi hyväpalkkaisen mutta kuormittavan työni yrittäjyyteen, opetan joogaa ja mindfullnesia sekä muutamia eri hierontoja. Yrittäjyydessä on tietty omat stressitekijänsä, mutta työ tällä alalla on varmaan vähiten stressaavaa mitä voin kuvitella, nautin tästä ja jatkan varmasti pitkälle yli eläkeiän.

Vierailija
40/40 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko ap:ta ihan työpaikan vaihto? Ettei tarvitsisi vaihtaa kokonaan alaa. Varmaan sellaisiakin paikkoja on, joissa on työvuorot suunniteltu paremmin ja ei vedetä hirveällä vajaamiehityksellä koko ajan. Joku varakkaampien ihmisten yksityinen hoitokoti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi