Kannattaako tällaista läppäriä yrittää korjata?
Hankittu v.2009, mitään huoltotoimia en ole tehnyt _ikinä_ hankinnan jälkeen. Käynnistys kestää useamman tunnin, niinpä en enää uskalla sammuttaa konettani ollenkaan. Viruksia on ollut ja niitä olen koittanut siivoilla. Kaikki toimii hitaasti ja jähmeästi. Näyttö saattaa muuttua mustaksi, mutta ääni jää kuulumaan.
Yms...
Osaisinko edes itse tälle raaskulle mitään tehdä? Luulisin, ettei ole hintansa väärti viedä mihinkään korjaukseen, kun näin vanha on.
Kommentit (15)
Jos aloittaja on tuolla taitotasolla, niin ei varmastikaan mitkään uudelleenasennukset aivan heti onnistu...
Ei missään nimessä kannata korjata. Fiksumpaa on ostaa uusi. Ihmeen kauan on sulla toi läppäri kestäny, mulla hajoo max 3 vuoden päästä hankinnasta.
Osaisitko kertoa hieman enemmän läppäristäsi esim. merkki, malli, käyttöjärjestelmä?
Just vein käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksee 2007 ostetun koneeni, on nyt "kuin uusi", mulla on tosin jo uusikin tietokone mutta vanhan halusin vielä kuntoon
Koita palauttaa kone tehdasasetksiin ja avaa sen verran että näet onko pölyä paljonkin sisällä..
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:46"]
Just vein käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksee 2007 ostetun koneeni, on nyt "kuin uusi", mulla on tosin jo uusikin tietokone mutta vanhan halusin vielä kuntoon
[/quote]
Paljonko maksoi? AP:lle tiedoksi, että halvimmat uudet läpsyttimet saa rutkasti alle 300 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:52"]
Luin otsikon eka häppäriä tirsk
[/quote]
...ja avasit ketjun kuvien toivossa?
Windogen uudelleenasennus ja paineilmalla röörit puhtaaksi pölystä. Jos vielä tökkii sen jälkeen niin ettet kestä niin osta uusi. Säännöllinen spybot ja ccleanerin käyttö, niin pysyykin hyvänä.
Kannattaa ja kannattaa, kyllä tuo joku asiansa osaava saisi varmasti ihan ok kuntoon jos ja kun siinä mitään isompaa vikaa ole. Mutta jos et osaa itse sitä tehdä tai lähipiirissä ei ole ketään sopivaa henkilöä, niin tuskinpa sitä kannattaa mihinkään huoltoon viedä, maksaa varmaan useamman satasen eli samaan hintaan saisit jo uudenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:42"]
Ei missään nimessä kannata korjata. Fiksumpaa on ostaa uusi. Ihmeen kauan on sulla toi läppäri kestäny, mulla hajoo max 3 vuoden päästä hankinnasta.
[/quote]
Ne on ne Windows-koneet sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:57"]
paineilmalla röörit puhtaaksi pölystä
[/quote]
En ole ap, mutta aivan yhtä ulalla tietokoneista... Saako konetta imuroida itse vai onko se sen kuolemaksi :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:57"]
paineilmalla röörit puhtaaksi pölystä
[/quote]
En ole ap, mutta aivan yhtä ulalla tietokoneista... Saako konetta imuroida itse vai onko se sen kuolemaksi :D
[/quote]
Ei kannata imuroida, vaan ostaa tölkki paineilmaa esim. Clas Ohlsonilta tai vastaavasta kaupasta. Sitä voi suihkutella koneen aukoista sisään ja näppikseen jne.
Kyllä se siitä. Tarvitsee vain käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen.