Talvihaalari vyötärökuminauhalla vai vai ilman ????
Olen ostamassa talvihaalaria kokoa 104 ja olen aina tähän mennessä ostanut baby-mallin jossa ei ole kummaria vyötäröllä. Olen jotenkin aina olettanut että olisi mukavampaa olla ilman ja pahoitellut että täytyy siirtyä kummarillisiin haalareihin ennen pitkää. Nyt huomasin että Reimalla onkin yksi malli, samoin Ticketillä sellaisia joissa sitä vyötärönauhaa ei ole.
Kumpaa ostaisitte lapsillenne ja miksi?
Kommentit (8)
Eli en ole ikinä ymmärtäny baby-malleja liikkuvilla lapsilla. Ymmärrän sen, että sellainen " säkki" on helpompi pukea vauvalle ja vaatekerrosten väliin jää ehkä enemmän ilmaa, joten on ehkä lämpimämpi kun vaunuissa köllötellään...
Mutta sitten, että sellainen päällä pitäisi liikkua ja leikkiä, tuntuu ajatuksena tosi oudolta. Miten itse voisit liikkua, jos housujen haara olis polvissa ja hirveesti ylimääräistä kangasta jokapaikassa?
Mutta näköjään aika paljon ihmiset käyttää vielä isoillakin lapsilla näitä baby-malleja. Olen vain huomannu, kyn yritän metsästää vyötärömallista käytettyä pukua ja niitä onkin tosi vähän...
Edelliselle sen verran, että jos ostaa oikeankokoisen haalarin, haarasauma ei roiku polvissa vaan haalari istuu oikein hyvin lapsen päällä. Toki jos ajatuksena on ostaa koko-kaksi kasvuvaraa, silloin vyötärökiristys on ehdoton. Itse vain en näe mitään järkeä liian suuren ostamisessa, se kuluu joka tapauksessa polvista ja pyllystä yhdessä talvessa aika lailla ja lisäksi on tosi kurja lapselle, jos lahkeita ja hihoja on metri liikaa...
Meillä on 5-vuotiaalla 110-senttinen reimatec ilman vyötärökiristystä ja on oikein nätti ja toimiva touhukkaalla tytöllä.
t. frilla
jotenkin se tuntuu istuvan paremmin meidän lapsille. Ovat ilmeisesti pitkäselkäisiä. Baby-mallinen haalari jäi aika nopeasti niska-haaramitaltaan liian lyhyeksi, vaikka hihoissa ja punteissa oli vielä varaa. Leikkiminen oli hankalaa kiristävässä puvussa, kun ei tullut sitä kasvuvaraa otettua kovinkaan paljoa, jottei puku olisi tuntunut säkiltä lapsen päällä. Vaunuissa ulkoilevalla vauvalla baby-malli on oikein toimiva ja söpö, mutta meillä se ei oikein toiminut liikkuvalla ja leikkivällä lapsella. Baggie-malleista ei ole minkäänlaista kokemusta, joten niihin en osaa ottaa kantaa.
joten aika rankasti vedettty johtopäätös noista reilunkokoisista vaatteista... Mutta kai niitäkin sitten on, jotka " säästää" tällä tavalla.
Meillä myös tytöllä pitkä selkä raajoihin verrattuna ja on ollu vaikeuksia löytää sopivia haalareita. Minkään kokoinen baby malli ei ole ikinä ollut sopiva. Siksi kai tuo suhtautumiseni baby-haalareihin on ollu niin nuivaa. Sitä aina ajattelee asiat oman kokemuksen kannalta ja helposti unohtuu, että lapset on niin erimallisia...
Mutta ehkä tästä keskustelusta joku saa vinkin, että miksi hänen lapselleen sopii parhaiten baby/vyötärömalli.
koska lapset hoikkia ja sen voi kiristää tarpeeksi tiukalle. Toiseksi vyötärömallissa ja babymallissa on paljon kokoeroa ainakin reimatecissa. Mittasimme reimatecin 92cm haalarit ja vyötärömallissa on huomattavasti pidemmät lahkeet ja hihat. ostin juuri tytölle vyötärömallin tecin koosta 86cm. babymalli ei olisi mahtunut. Tytär nyt 83,5cm ja painaa noin 10kg, joten todella hoikkanen kaksivuotias.
Monestakin syystä.
En ensinnäkään tykkää baby-mallin ulkonäöstä ja en voi kuvitella sitä omille 4-6v lapsille, jotka hiihtävät, laskevat mäkeä ym ulkoilevat ja liikkuvat paljon.
Toiseksi meidän lapset on pitkäselkäisiä ja varsinkin hoikkia. Joten reimatecin vyötärökiristys on ollut tosi hyvä juttu (ilman kiristystä on malli kuin malli liian säkki).
Itsekin ostan oikean kokoisia vaatteita, en jaksaisi katsoa samaa haalaria kahta talvea, joten en ostele kasvunvaraa ja silti pidän vyötärömallia käytönnöllisempänä.
Mutta makuasioita nämäkin. Omat lapseni ovat hoikkia, joilla pussimalliset vaatteet ovat tosi hassun näköisiä.
En pidä vyötärönauhallisten mallejen ulkonäöstä, eli ehdottomasti baggie-linjalla. Jos se on vielä lapsellekin mukavampi, niin aina parempi!