Äitini pilaa aina lahjan antamisen
Monta kertaa käynyt niin, että ajoissa ilmoittaa jonkun tarpeellisen tavaran, jonka toivoo saavansa lahjaksi. Sitten muutamaa päivää ennen selviää, että hän nyt ostikin sen jo itse kun oli tarjouksessa tms. Joinakin vuosina jän vannottaa ettei sitten mitään saa ostaa, hän ei tarvi mitään. Mennään sitten vain kukkien ja kortin kanssa ja äiti on silminnähden pettynyt. Toissa vuonna käytiin lasten kanssa poimimassa valkovuokkoja js niistä äiti ilahtui. Jopa niin paljon, että seuraavana vuonna se lasten kimppu ei ollut enää mitään kun hämpä oli itse käynyt myös poimimassa oikein monta isos kimpullista...
Kommentit (4)
Olisiko mahdollista jutella hänen kanssaan tästä? Ei varmaan itse hoksaa mitä tulee tehneeksi. Vai vetääkö marttyyrin kruunun silmille?
Minun äitini taas tekee sitä, että kertoo mitä meinasi ostaa lahjaksi muttei kuitenkaan ostanut.
Minun äiti ei ole koskaan tyytyväinen siihen mitä saa lahjaksi. Ihan sama onko joulu tai mikä vaan. Aina on jotain vialla ja siksipä joko palauttaa lahjan minulle tai vie sen esim kirpputorille tai antaa jollekin. Kun enhän minä tälläisiä käytä ja mitä minä tällä...
Ärsyttää aivan hirveesti. Aikanaan kun olin opiskelija ja meillä oli jo lapsetkin niin otti kyllä päähän kun vähistä rahoista ostin lahjan ja oli vienyt sen kirpputorille saman tien. Lisäksi aina sanoo ennakolta että hänelle ei tarvitse eikä.saa ostaa mitään eli pilaa silläkin tavalla antamisen ilon. Ja auta armias kun en ole sitä lahjaa sitten hankkinut kun kerran niin on sanottu!
Itse veisin vain kortin