Voimakas painon tunne kaulalla ja päässä
Tietääkö kukaan tai onko kukaan koskenut vastaavaa eli olen nyt jonkin aikaa saanut ihmeellisiä ”kohtauksia” eli yhtäkkiä kaulalla ja päässä tuntuu sellainen voimansa painon tunne. Tämä tulee erityisesti jos vähänkin henägstyn liikkuessa, siis vaikka ihan vain kävellessä. Mutta siis välillä on tullut myös kotona ihan yhtäkkiä. Miehin, onko jotain ahdistuksesta johtuvaa, siitä jonkin verran kärsin mutta ei niin paljon että olisi mitään lääkitystä tms. Sydän ja keuhkot tutkittu vastikään, ne ovat kunnossa. Joten mistä mahtaisi johtua tällainen outo vaiva? Aivan hirveä tunne kun se alkaa ja kestää hetken enne kuin menee pois, vähän sellainen paniikinomainen olo tulee samalla. Voisikohan refluksi aiheuttaa tällaista, sellainen on joskus todettu. Tai matala ferritiini, arvo noussut nyt 31, on ollut alimmillaan reippaasti alle 10. Viime aikoina en ole mitään polttavaa närästystä kokenut mutta voisiko se oireilla kuitenkin näin?
Olisiko kenellekään ajatusta tästä?
Kommentit (9)
Voi olla ahdistuksesta tai niskajumista johtuvaa.
Minulla on ollut kaulalla painontunnetta, kun olen ollut flunssassa. Olen tulkinnut sen hengenahdistukseksi.
Migreeni, närästys, kilpirauhanen, rauta-arvot? Onko pää kuvattu?
Niska jumissa? Se voi aiheuttaa mitä omituisempia oireita ja myös paniikkikohtauksia.
Niskat on kyllä ihan jumissa, mitta ihmetyttää kun tuo paineen tunne tulee nimenomaan kävellessä, ikään kuin hengenahdistusta mutta silti henki kuitenkin kulkee. Vaikea selittää.
Kiitos teille, jotka vastaisitte☺️
Ja stressiäkin on vaikka kuinka yritän itseäni psyykata etten murehtisi asioita joille en mitään voi. Ap
Eikö kellään vastaavaa tai jotain tietoa?