------SyyS-04 KeskiviikkooN------
Tässä eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8380402&p=1&tmode=1&smode…
Onko minusta tullut pinojen vakioavaaja?!?!
Nuha on aikamoinen vielä ja olis avoin pk. Ei mennä, en viitsi mennä kun siellä on kuitenkin yks 5kk ikäinen vauvakin. En tiedä tarttuisko tää enää mutta jotenkin olen niin räkäinen vielä, etten kehtaa mennä.
T-P
Kommentit (31)
Aavis, toivottavasti sinulla ei ole huono olo. Pörrättiin viimeyö. Toit 2kpl litran rommipulloa ja me tyhjättiin ne!!! Ja parannettiin maailmaa. Kiitos yöllisestä vertaistuesta ja tuollaisen alholipitoisen resetoinnin tarpeessa juuri olinkin. Kivoja unia, kun saa juopotella hyvässä seurassa ja aamulla ei ole edes huono olo. :-D
yöllinen känni ilman krapulaa ja mustaherukat sai mut hekottamaan ääneen tällä :-))
poikakin tuli ihmettelemään mitä tuo äiti hirnuu koneella....
äk
ja anteeksi, ei niissä mustaherukoissa sinänsä mitään nauramista ollut, mutta toi vaan oli niin loistava kuvaus miehistä! Ne miehet :)
:))
hauskoja juttuja tänään!
Tiiviin uutisia olenkin odotellut. Jotenkin on sinusta ollut sellainen intuitio, että pikkukakkonen on masussasi! Olenkohan nähnyt ennusunia :-) OnneaOnnea!
KenkäG: meillä vielä lenkkarit käytössä, koko 24. Talveksi kauppalistalla ainakin Vikingin Goret. Viime talvena osoittautuivat hintansa arvoisiksi. Salapoliisin täytyy vielä tarvittavaa kokoa selvittää. Neitonen ei anna jalkaansa mitata = ei hetkeäkään paikoillaan.
Tänään neuvolassa terkkarikin päivitteli pariin otteeseen miten touhukas Typy on. Puhua pulputti ja touhusi koko ajan. Mittaaminen oli vaikeaa, mutta puntarilla oloon ihastui ja hyppäsi vähän väliä vaalle. 82/11,5 kriittiset luvut.
Keilin
unet on sitte hauskoja...ja miehet :-/
Lila:Tuo sun ruokavaliosi on sitä luokkaa että ei ihme jos pinnaa kiristää!!Ite muistan dietti ajalta miéhen ihanan kommentin et taasko tuota syöt??!! Ja mul oli enempi vaihtoehtoja ku sulla..Tsemppiä!!!
Kämppäpn ku pomminjäliltä!!Ystävä lähtii lapsensa kanssa sillo ku meiän piti lähtä jumppaa eli kaikki lelut jäi ympäri taloo ja kaikki astiat tiskapöydälle!!!Silti eka tänne lukemaan...
jatu
Löytyihän täältä joku toinenkin joka panttasi uutista pitkään, nimim. oman raskautensa joskus rv 21 paljastanut :)
Oltiin illalla ulkoilemassa ja Ida väsyi niin et iltapalan syöminen ym. oli yhtä kitinää ja huutoa. Muutenkin Ida vinkuu ja valittaa joka asiasta, mutta kai se kuuluu ikäänkin + tuo päiväkodin aloitus varmasti vaikuttaa. Kesken iltapalan Ida rupesi kaivamaan oikeaa korvaansa (sitä johon lääkäri ei nähnyt kun vaikkua niin paljon), sit oli koko sormi ihan vaikussa ja sitä suorastaan valui ulos korvasta... En nyt sit tiiä et pitääkö vielä laittaa sitä Remo-waxia ennen uusintalääkäriä, ei tähän mennessä olla laitettu ja nyt sitä vaikkua tuli niin paljon et luulisin korvan puhdistuneen... en usko et on tulehtunu koska ei vaikuta yhtään kipeältä...
Joopa joo, nukkumaan taikka läksyjä tekemään, siinä ois vaihtoehdot.... taidan mennä lukemaan jotain hyvää kirjaa ennemmin :)
Petra, Ida ja " vauva" 26+5 (???)
Kiitos kaikille teille ihanaisille onnitteluista,kylläpä lämmitti mieltä : ) : ) :)
varsinki kun kesä meni nettipimennossa,huolestuin jo oonko aivan tipahtanut kelkasta. Ihan hyvin oon voinut,viimeaikoina. Kesä meni kyllä melkein usvassa,kun oli muuton suhteen hässäkkää,uusi työ,KUUMA,kamala väsy ja kyllähän tämä kakkostapaus päätti tulla heti kun sai pienenpienen mahdollisuuden omenapuitten kukkiessa toukokuussa ; ),että kesä oli sitten rankkaa,pientä kriisinpoikastakin siinä miehen kanssa muuttoon ja asuntojuttuihin liittyen.....
Vaan nyt alkaa olla aika asettunut olo tänne Jyväskylään,raskaudestakin olen alkanut nnauttia,kun väsy meni ohi ja sain kakistettua tiedon työpaikalla (työtähakiessa kyselin tietty kovana koulutusmahdollisuuksista yms,heh,sit menee pari kk ja ilmotan että kohtap jään äitiyslomalle).Asiat tuntuvat järjestäytyvän,miesoli tänään työhaastattelussa,lupaavassa sellaisessa ja V ensimmäsitä koko päivää hoidossa,ihmee hyvin kaiketi meni,mietinjo et onkohan toi normaalia,heh kun niin tyytyväisenä jäi,nooo,katotaan jatkossa. Illalla kyllä oli kitisevä ja mammaa piti saada sylistä.
Lilalle edelleen hurjasti voimia,hurjalta dietiltä kuulostaa,toivotaaettä NJ alkaa sopia (musta se oli korvikkeista kaikista ällöimmän makusta)
Kerpun kakkupohja ohjetta meinaan kokeilla,kiitti! Ilmoitan sit kuinka onnistui.
Ynis,voisin jopa uskaltautua ilmottautua pikkujouluihin!!! Tultais koko porukka,mies vois mennä V: kanssa tuttaville, ja jos joku onvielä ilman huonekaveria,niin mulle kelpais hotelli!!!
Mikä viikonloppu se oli?
Äitikuu!!!! Ilman muuta tuut käymää jos Jyväskylään ootte tulossa tai tavataan jossai mihin pääset.Laita sulle s-postia,entinen osooite,kellekäs niitä vauvoja tulossa.....?Kiva ois kuulla kuulumisia.
Kysymys,onko kukaanvaihtanut kanettavan näppäimistöä,mitähän maksain,mä oo ihan kypsä tähän......
tiivii,iloinen syysmammojen onnitteluista.
Synttärisankari taputti itselleen, kun puhalsi jäätelökakusta kynttilät:) Ihana suloinen tyttö! Ei vierastanut vaaria eikä enoaan paljoakaan, vaikka mun syliä kyllä kaipas paljon. Yritin saada valokuvia sankarista, mutta vaikeaa se on. Ei pysy paikallaan varsinkaan, jos tajuaa itseään kuvattavan. Tulis vaan linssiin kiinni. Harmi, kun mies ei ollut kuvaamassa. Minä kun fanaattisesti haluaisin näistä oikeista merkkipäivistä aina kivoja kuvia enkä itse osaa kuvata niin hyvin.
Tänään mies siis saapuu. Mietin ostosreissua lauantaiksi. A-luokan sellaista:) Kunhan ei flunssa liikaa vaivais. Vielä on lievä versio.
Pile, meillä vielä 3 viikon jälkeen itkettää päiväkotiin jääminen. Mutta muuten kyllä tuntuu viihtyvän ja on iloinen, kun haen. Luulen, ettei ole kovin paha hätä siis. Mulla itellä on ihan hyvä fiilis jättää lapset hoitoon. Toivottavasti Valmallakin alkaa mennä paremmin! Jaksua!
Tiivii, s-postissa lisää infoa pikkujouluista! En tiedä onko tällä hetkellä kukaan vaille huonekaveria, mutta voiskohan koittaa saada lisävuoteen johonkin huoneeseen?
Minä taidan alkaa vetäytyä yöpuulle jälleen...
Sorry kaikki kommentit ja huomiot jotka unohtui!
T: Ynis
Jatkan samalla teemalla. Vaikka oikeasti vähän hävettää valittaa tästä päivähoidosta, mutta kun ei tunnu hyvältä. Tänään Valma ei ollut nukkunut kuin 45 min päikkäreitä ja ilta sen mukainen. Nukahti aika hyvin, mutta heräs sitten itkemään. Annoin särkylääkettä ja nukahti istuvaan asentoon mun syliin. Huomiseksi varattuna aika molemmille meidän luotto korvalääkärille. Tänään pojan jumpassa tuli puhetta tästä (yllätys) ja yksi äiti sanoi, että heidän pph:lla olis paikka vapaana. Ja siihen haetaan vähän isompaa lasta. Olin jo soittamassa pph-ohjaajalle, mutta mies vähän vastustaa. Hän ei mielellään laita pph:lle, ku ei tunneta tyyppiä ja myös lasten kuskaaminen kahteen paikkaan hirvittää ja hänestä hötkyilen ja meidän pitäis odottaa ja katsoa miten tilanne kehitty (terveys ja sopeutuminen). Olen erimieltä, mutta ymmärään miehen pointit. Öh, onneksi huomenna päästään sinne lekuriin. Mies on sitten lasten kanssa kotona ja anoppi tulee sitten loppupäiväksi. Onneksi mummi ja vaari voivat tulla (paitti nyt vaari jää hoitamaan serkkua), muuten oltais ihan hukassa.
Täältä lähtee siis myötätuntoiset vertaistukiterveiset ainakin Aavikselle ja Mimmulle ja muillekin sairastajien perheille. Mimmu, tiedän miltä tuntuu pitää rimpuilevaa lasta paikallaan. Toiset osaavat kyllä ottaakin paremmin lapsilta kuin toiset, taitaa olla aika vaikeaa.
Kivaa, että Yniksen pikkurinsessan synttärit meni hyvin, vaikkei mies ollut kuvaamassa. Minä kärtän nykyään vaan ruokakuvia, kun en saa entisiäkään kuvia teetettyä paperille saati sitten seinällä.
Nyt taidan painua pehkuihin...
Hyvyöt.
Välillä jaksan, välillä en. Ja sekamelskakoti löytyy kyllä täältä. Mutta aina jotain paikka koitetaan siivota ja järjestellä. Eilen meidän makkari oli ihan siisti, tänään olohuone, saa nähdä, ehtiikö huomenna mitään.
Mies kuitenkin perkaa kaikki saaliit, nykyään myös marjat. Ja osaa käydä kaupassa paremmin kuin minä. On tosi tarkka siitä, että tuo sitä, mitä pyydän ja osaa myös ite miettiä, mistä voi tehdä esim tuoresalaattia. Aluksihan me kuljettiin metällä yhessä, että ois tuo pitäny arvata, että ees lapset ei mee siitä eelle.
Mun oma isä on maanviljelijä eli oon aikanaan tottunu siihen, että isä oli " aina kotona" .
Lila. Toivottavasti korvike nyt passaa Rosalle ja saat rueta syömään kunnolla. Mä en pärjäis kyllä noilla eväillä. Tai pakkohan se tiesti ois.
Pile. Toivottavasti hoitojutut rupeaa sujumaan.
Oltiin tänään ekaa kertaa muskarissa. Ei vain ehditty olla kuin hetki, kun sitten oli eskarin koko perheen ulkoiluilta. NO, onneks ne oli samassa paikassa. Ja siksi tuli nyt tuonne muskariinki mentyä, kun se on niin lähellä ja kun Pekka ja neiti niin kovin tykkää tuollaisista jutuista. Nyt pitää vielä miettiä, että tehdäänkö jatkossa " lasten vaihto" , kun ensin on vauvamuskari, sitten isompien vai jääkö Iika kotiin vai otanko kaikki kolme tuohon isompien ryhmään.
Mutta nyt pitää kyllä painua nukkumaan. Aamulla on perhekerho ja sitte Pekan neuvola ja Iikakin mitataan samalla. Sattui paljonlaisesti ohjelmaa näille päiville.
Hyvää yötä kaikille!
T@hti
TIIVII!!!! Senkin panttaaja! :-D Onnea ripakopallinen! Miten olet voinut?
Valmalle toivon itkuttomia päiväkotiin jäämisiä. Kurja juttu. :-/
Äitikuu, meillä pinniksestä pois siirtyminen oli isompi juttu äidille ja isälle kuin Sinille. Meni kauan enenkuin hoksasi että pääsee itsekin pois sängystä. Ehkä kuukausi sitten alkoi aamuisin itse tepsutella meidän viereen mammimaan, eikä enää huutanut kuin sumusireni ja vaatinut meitä hakemaan pois sängystään.
T@hti, nyt kun otit puheeksi. Olen jo pidempään ihmetellyt että miten sinä oikein jaksat tehdä kaiken. Hyvähän se tietysti on että mies käy kalassa ja metsällä jne.. tuoden ruokaa pöytään ja aktiivinen monella saralla, mutta mutta, kun kaikki kotityöt sitten kaatuu sen kotona olijan niskaan. Hyvä että sait avattua sitä sanallista arkkuasi, vaikka sitten tulikin vähän liian suoraa tekstiä. Kiva että miehesi otti palautteen tosissaan. Jaksuja katraan kanssa! Ja kyllä nuo miehet täytyy välillä laittaa kuriin ja ojennukseen! ;-) Jep, mies on perheen pää, ja nainen on perheen kaula ja silloinhan näinen päättää mihin suuntaan se pää kääntyy. :-D
Eilen tosiaan napsahti pienestä. Sai lumipallo-efektin liikkeelle. Mies oli toissapäivänä Tampereella kaupassa. Kaupassa ei ollut mustikkaa purkeissa. Eikä sitten lähtenyt sitä muualta hakemaan. Minä kun syön riisiä mustikkasoseella 5xpäivässä, ja riisikakkua+margariiniä palanpainikkeena. Suutuin kun jouduin syödä koko päivän pelkkää riisiä ja riisikakkuja. Mies teki eilen pitkän päivän ja sain mustikkaa vasta illansuussa riisiini makua antamaan. Pikkujuttuja, mutta minulla tärkeää. Suutuin siis, yksipuoliseen ruokaan, tiukkaan rahatilanteeseen (=oma autoni seisonnasssa), ainaiseen kotona oloon (meiltä ei pääse minnekään ilman autoa, ei edes kauppaan), miehen arvostuksen puutteeseen (jos arvostaisi, niin olisi kaivanut ne mustikat vaikka timbuktusta) ja omiin mielitekoihini (haluaisin yli kaiken syödä tulista tofu-pastakastiketta, kananmuna-juustovoileipiä ja marjarahkaa yms) ja nyt alkaa olla nälkä kokoajan. Siinä se eilinen noin pääpiirteittäin.
Vaikka miten eilen hoin itselleni mielessäni että minä olen se aikuinen, niin silti tulin eilen huutaneeksi Sinille. Harmittaa vieläkin. Pyysin kyllä Siniltä anteeksi , mutta silti. :-((( Mutta jotenkin oli koko päivän dynamiittia korvien välissä. En minä tuollainen raivoava äiti halua olla!!
Nyt uskallan jo varovasti sanoa että Nutri-junior saattaa sopia. Katsellaan nyt vielä toinenkin viikko. Ei hätäisiä johtopäätöksiä. Kait kun tuo näyttää sopivan, niin minä uskallan alkaa loppumetreillä hyytymään. Nyt täytyisi jaksaa enää loppurutistus.
Eilisessä aamulehdessä oli hyvä kolumni. Että niistä elämän pienistä onnen murusista pitäisi osata nauttia. Minun pieniä onnen murusia; Sini osaa nätisti keinuttaa Rosaa ulkona ollessa ja molemmat nauraa. Sini oppi ajamaan minun vanhalla kolmipyöräisellä. Söpön näköinen, kun niin tosissaan polkee että poninhännät tärisee. Sini oppi sanomaan oman nimensä (joka ei ole kovin helppo), hokee tuohutessaan *** leipoo, *** ajaa, *** kakkalle jne.. Rosa vetäisi eilen yhdellä syöttökerralla jo 35ml vastiketta. Minulla on ihana, mutta juukelin pöljä mies. ;-)
Miehestä vielä, toi sitten lepytelläkseen minulle eilen myös pakastemustikoita. Ilahduin kovasti ja ajattelin että kun olen saanut lapset nukkumaan, niin sitten syön niitä nautiskellen puolikohmeisina sokerin kera. Lapset nukkumaan ja minä jääkaapille. Mies oli sitten tuonutkin mustaherukoita... No vesilasi kädessä sitten sohvalle , ajatus ja yritys oli hyvä. Tulos jäi taas vähän huonoksi. Miehet..
Lila75, Sini ja Rosa 6.5kk