Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ärsytyksiä julkisessa liikenteessä olet kokenut?

Vierailija
13.01.2022 |

Joku nainen tuli minua vastapäätä istumaan vaikka vieressä oli vapaa loossi. Lähijuna kyseessä. Minulla alkaa nenä vuotaa kylmästä sisään tullessa, joten otin nenäliinan ja niistin. Tämä nainen katsoo minua paheksuen. Ei sitten voinut alunperin jo mennä kauemmas istumaan kun kerran tilaa on!? Joskus sitä miettii mikä tällaisten ihmisten älykkyysosamäärä on.

Millaisia vastaavia kokemuksia teillä on joukkoliikenteessä kulkevista kanssamatkustajista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoripari bussissa antoi arviolta noin 4-5v lapsensa juosta pitkin käytävää ja kiljua.

Vierailija
2/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojarruttelu. Bussi ajaa suurinta sallittua nopeutta tai vähän ylikin pysäkille tai punaisiin valoihin, sitten jarrut pohjaan viime hetkellä. Ei satunnaisesti, vaan jokaisen pysäkin ja liikennevalojen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei koskaan kykene kirjoittamaan positiivista vaan pelkästään kaivelee muilta negatiivisuutta esiin kun ei näköjään oma mielipaha riitä.

Vierailija
4/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuunteli musiikkia ilman kuulokkeita.

Vierailija
5/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kulkee päivittäin paikallisbussilla, oppii tietämään ne vakiotyypit. Pahalle haisevat, puhelimeen huutajat, vähän kajahtaneet tuijottajat, omituiset höpöttäjät jne. Niitä sit yrittää väistellä parhaansa mukaan istumapaikkavalinnoilla.

Vierailija
6/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukojunassa joskus 2008 tai 2009 joku perus pohjalainen junttimies alkoi oikein leveellä Etelä-Pohjanmaan murteella ylistämään ja uhoamaan Pohjanmaan komeutta ja sen vaimo häpesi vieressä silmät päästään just vähän ennen Seinäjoen asemaa. Tais olla ukko kännissä sillon. Kännissä olevat pohjalaiset yleensä junttimiehet käyttäytyy noin. Oon asunut siis 9 vuotta Etelä-Pohjanmaalla niin tiiän.

Vierailija
7/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina jännittää, kun kaupunkibussiin sattuu tulemaan yks omaa ääntään rakastava ukko. Sitä jännittää, ettei se vaan ala tenttaamaan just mua.  

Ärsyttää sellaset moukat, joilla ei ole käytöstapoja. Ei ihmisten läsnä ollessa saa sanoa mitä tahansa, varsinkaan ruveta loukkaamaan niitä, jotka eivät kyseistä moukkaa tunne.

Ihmisillä on ihan oudot käytöstavat.

Junissa ärsyttää se kun ne ovat yleensä myöhässä, kaukojunat.

Junien ja bussienkin vessoissa ärsyttää... jos ne ovat epäsiistejä. Kerran joku nainen meni ilmeisesti aamujunan vessaa ihan kokovartalosuihkua ottamaan. Lattia lainehti hänen jälkeensä. En usko, että se olisi heti siitä lähtöasemalta lähtien siivoojien jäljiltä ollut tulvan vallassa, varsinkin kun se nainen sinne vessaan sulkeutui pidemmäksi aikaa.

Moukat ja epäsiisteys, ne on ne pahimmat.

Onnibussissa aamulla talviaikaan. Bussin ollessa liikkeellä matkustamo yläkerrassa aika pimeä... sitten joku onneton yrittää laittaa itselleen valoa, niin osuus stop-nappulaan ja etupenkissä istuvat nuoret miehet kikattavat ihan sairaasti sitä... No, ne nuoret miehet olivat varmaan ensimmäistä kertaa elämässään onnibussissa matkalla Helsinkiin... Ihmisiä on helppo huvittaa... se on kyllä ollut minä kun sitä valoa yritin napsasta päälle.

Sellasta.

Moukat ja epäsiisteys.

Junissa vielä se, että kun kerran pitää se paikkavaraus tehdä, niin minkä ihmeen takia sitten istutaan jonnekin muualle, mieluisammalle paikalle, kuin sille lippuun merkitylle varatulle paikalle. Sitten kun joku - yleensä siis minä - tulee ja sanoo, että mulla olis tässä varaus, niin sitte ollaan vaan, että joo, no mulla on paikka tuolla ja tuolla, että mee sä sinne!

jes... suomalaista käyttäytymistä.

Ulkomaalainen turisti saattaa tietysti istua väärään paikkaan, mut mun mielestä hänenkin pitää kyllä siirtyä sinne oikealla paikalle jos joku tulee sitä paikkaa itselleen varatuksi osoittamaan. Eikä sillä ole mitään väliä käyttääkö junan vaunusta englannin kielen sanaa car vai carriage, että turha siinä sitten on jonkun pöyristyneen suomalaisen sivustakatsojan naureskella että car, hahah, carriage se on...

Se siitä! Järjestys ja kuri se olla pitää...

Vierailija
8/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa, pitkän matkan busseissa, hajuvesiä päälleen lätränneet tyypit. Onko ihan pakko? Ja toinen on sitten eväsjutut... banaanin haju bussissa voi saada voimaan pahoin, samoin appelsiinin kuorien. Voisitteko ottaa evääksenne jotain vähemmän haisevaa.... 

Vierailija
9/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi