Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luokanopettajille töitä?

Vierailija
08.05.2015 |

Kannattaako lähteä aineenopettajasta luokanopettajaksi pätevöittäviin vuoden kestäviin opintoihin? Oman aineeni työnäkymät ovat huonot, mutta miten hyvin luokanopet työllistyvät?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyisikö nyt luokanopettajia kommentoimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aineenope + luokanope. Palkassa tästä hyötyy, mutta muuten tuntuu, että olen kummajainen, kunnen ole KM vaan FM, vaikka pätevä. Ei ainakaan helpompaa ole löytää töitä kuin olisi pelkkänä luokanopena. Mullekin on sanottu suoraan haastattelussa, että minulla on hyvä koulutus ja olen haluttua työvoimaa, kun xxx yhtenäiskoulu valmistuu. No, olen hakenut yhtenäiskouluihin ja vaikka ilmoituksessa lukee, että "arvostamme kaksoiskelpoisuutta", niin käytännössä sillä ei ole merkitystä vaan useimmiten valitulla ei ole kaksoiskelpoisuutta.

Luokanopettajilla on siinä mielessä hyvin töitä, että olenhan minäkin nyt töissä, mutta pätkäähän tämä, mutta syksystä ei ole tietoa. Hakenut olen nyt noin 10 työhön, mutta kaikista tullut hylsy. Yhteen pääsin haastatteluun, mutten tullut valituksi edes varasijalle. Mielestäni olin hyvä haastattelussa, mutta eipä sekään natsannut. Onneksi luokanopen töitä on paljon tarjolla, joten uskon taas syksyksi jonkun lokeron löytävän. Jokaiseen työhön on tällä seudulla 30-40 pätevää hakijaa, virkoihin varmaan yli 100. Toisaalta ne on ne samat, jotka hakee joka paikkaan ja syksyyn mennessä suurin osa on työn löytänyt. Pakko vaan uskoa, että jotain taas löytyy, vaikka masentaahan tämä.

Vierailija
4/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on, koska täällä ei ole ketään vastailemassa :-)
Tuosta opettajien kesälomakeskustelusta vaan pisti silmään joku alanvaitaja-luokanope, jolla on pätkää toisen perään. Sitäkö se on sitten luokanopettajanakin?
ap

Vierailija
5/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töitä, mutta pätkää ja pätkää. Kaksoispätevyydellä on helpompi saada työtä sellaisista kouluista, joissa ei riitä tunteja tarpeeksi oman aineen opetuksessa.

Vierailija
6/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:39"]On töitä, mutta pätkää ja pätkää. Kaksoispätevyydellä on helpompi saada työtä sellaisista kouluista, joissa ei riitä tunteja tarpeeksi oman aineen opetuksessa.
[/quote]
Yhtenäiskouluun haluaisin oman aineeni opettajaksi. Auttaisiko luokanopen pätevyys tässä ratkaisevasti? Olen jo käynyt pääsykokeen ekassa vaiheessa ja mietin valitako oman aineen osa-aikainen pätkätyö vai vuoden opiskelu ensi lukuvuodeksi..
ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan