Miksi paljon alkoholia käyttävät vähättelevät määriä?
Miksei voi sanoa, että tulee sitä joka ilta vetastua sellane 10-15 tölkkiä olutta ja jos joku siihen, että mitäs järkeä sellaisessa on sitten, niin voi sanoa, että pitääkö siinä jotain järkeä olla, kun on vaan kiva olla huppelissa. Mutta aina esitetään jotain, että ei muka niin paljon mene mitä oikeasti juo, miks helvetissä ei voi sanoa suoraan täysi-ikäinen ihminen? Kun sitä kerran ihan laillisesti kaupoissa myydään, suht edulliseen hintaan vielä.
Kommentit (16)
He jollain tasolla tiedostavat, että alkoholin suurkulutusta paheksutaan. Haluavat tulla toimeen muiden ihmisten kanssa, eivätkä halua olla paheksuttuja. Joten kertovat juovansa hyväksytyn määrän alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:50"]
Itse Suomessa join joskus aika runsaastikin ja lähes joka viikonloppu, mutta muutettuani ulkomailla alkoholin käyttöni loppui 4-5 vuodessa kokonaan. Ilmeisesti joku kestovitutus katosi Suomen rajojen ulkopuolella.
[/quote]
Mulla taitaa olla tuo kestovitutus enkä vähättele määriä mitä menee kurkusta alas. Suurkulutusta enkä juo päivittäin. Sitten kun otan niin kaksi tai kolme vuorokautta putkeen ja ne määrät järkyttää välillä itseäkin. Krapulat on aivan hirveitä. Harvoin oksennan, joskus särkee päätä mutta ne pelkotilat, unenpuute ja painajaiset. Huh!
[/quote]
Niin se meni minullakin ja krapulassa tunteet vaihteli uskoon tulon ja raivon välillä. Ei se ryyppääminen kyllä kivaa ole.
t. ulkomailta
Samasta syystä kuin ylipainoiset eivät muka syö enempää kuin normaalipainoisetkaan. :)
Hävettää, suoraan sanottuna. En minä kehtais kellekään myöntää niitä määriä mitä juon, silloin kun juon. Eikä se toisaalta kellekään kuulukaan, koska se ei vaikuta kenenkään muun elämään. Siis ei ne määrät niin valtavia ole, eivätkä vaikuta työntekoon tai muuhunkaan (varmaan pidemmällä tähtäimellä terveyteen), mutta on mulla melko korkea sietokykykin, esim. voin helposti juoda vaikka vinkkupullon ja mennä ihan skarppina aamulla töihin (toki menen ajoissa nukkumaankin). Ei silti tulis mieleen rehvastella, että joinpa eilen kokonaisen viinipullon. Miksi kertoisinkaan. Tiedän että monelle vinkkupullollinen on tosi paljon ja tulee kova krapula, mutta mulle vaan ei tule.
No en siis usein juo, mutta en kellekään kuuluttele silloin kun juon. Vappuna esim. olin totta puhuen niin humalassa (ensimmäistä kertaa tänä vuonna), että yksinkertaisesti katsoin parhaaksi jäädä kotiin (eli en ollut niin kännissä, etten olisi tätä tajunnut...). Tuttaville kerroin sitten, että ihan kotona vaan olin koko vapun. Kaunistelin siis sen totuuden pois, että "ihan kotona vaan olin koko vapun, KOSKA OLIN NIIN HELVETIN KÄNNISSÄ!".
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:20"]
Itse Suomessa join joskus aika runsaastikin ja lähes joka viikonloppu, mutta muutettuani ulkomailla alkoholin käyttöni loppui 4-5 vuodessa kokonaan. Ilmeisesti joku kestovitutus katosi Suomen rajojen ulkopuolella.
[/quote]
Mulla taitaa olla tuo kestovitutus enkä vähättele määriä mitä menee kurkusta alas. Suurkulutusta enkä juo päivittäin. Sitten kun otan niin kaksi tai kolme vuorokautta putkeen ja ne määrät järkyttää välillä itseäkin. Krapulat on aivan hirveitä. Harvoin oksennan, joskus särkee päätä mutta ne pelkotilat, unenpuute ja painajaiset. Huh!
[/quote]
Niin se meni minullakin ja krapulassa tunteet vaihteli uskoon tulon ja raivon välillä. Ei se ryyppääminen kyllä kivaa ole.
t. ulkomailta
[/quote]
En saa onneksi raivareita krapulassa tai muutenkaan. Uskontoja pidän lähinnä huonoina vitseinä. Juodessa mulla on ihan hauskaa ja sillä taittaa sen vitutuksen. Vaihtoehto juomiselle on typerästi laitonta suomessa. Parin, kolmen päivän kurlaamisesta seuraava tuskan hiki ja pelkotilat kieltämättä on vittumaisia.
10-15 per ilta on melko kova määrä, kannattaa jättää vähintään puolet pois.
Jos itse la raapasen naamaan 10 tölkkiä olutta niin en selittele/vähättele mitään. Täräytin olutta lärviin koska huvitti. Mitäs sitä selittämään?
Määrää vähätellään esimerkiksi siksi, että halutaan uskotella itselleen ja toisille, ettei alkoholinkäytössä ole mitään ongelmaa. Eikö tuo ole itsestäänselvä syy?
Huhhuh. 10-15 Tölkkiä on yli viikon oluet.
m22
Tietenkin siksi ettei haluta sitä paheksuntaa joka siitä tiedosta seuraisi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:37"]
Tietenkin siksi ettei haluta sitä paheksuntaa joka siitä tiedosta seuraisi.
[/quote]
Eihän sille paheksunnalle tarvitse antaa paskaakaan. Suomi on vapaa maa.
Minun on pakko vetää vähintää litraa viinaa ennenkuin edes tulen känniin. En käyttäydy omituisesti, mutta olenkin iso mies.
monella alkoholistilla on vääristynyt kuva siitä paljon on juonut. Aika moni jotka tunnen laittaa ne pullot jne melkein heti pullopussiin jne ettei ne muistuta paljon on johdolle kertaa juonut
Pidän salaa kirjaa miehen dokailuista ja olen huomannut saman asian, hänellä on aivan eri käsitys siitä, montako päivää kuukaudesta on selvinpäin. Sanoo dokanneensa vaan viikon, minä sanon että oli selvin päin 4 päivää 8 viikosta.
Miten tästä nyt sitten alkaisi puhumaan? Kieltää ongelman ja perustelee sitä sillä ettei kestä ja kykene kun masentaa. Ilmankos sitä ei nukuta ja ihan päin vittua koko setti.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:01"]
Pidän salaa kirjaa miehen dokailuista ja olen huomannut saman asian, hänellä on aivan eri käsitys siitä, montako päivää kuukaudesta on selvinpäin. Sanoo dokanneensa vaan viikon, minä sanon että oli selvin päin 4 päivää 8 viikosta.
Miten tästä nyt sitten alkaisi puhumaan? Kieltää ongelman ja perustelee sitä sillä ettei kestä ja kykene kun masentaa. Ilmankos sitä ei nukuta ja ihan päin vittua koko setti.
[/quote]
Miks sä olet tuolalsen miehen kanssa? 8 viikkoa kännissä on ihan älyttömän pitkä aika. Millä rahalla ja terveydellä tuollaista settiä vedetään?
[/quote]