Muita jotka haikailee vielä joulun ja uuden vuoden perään
Kommentit (23)
Jouluun on vielä 11.5 kuukautta, silti joillakin on jo jouluvaloja.
Vierailija kirjoitti:
Nythän voi viettää edullisesti uudestaan. Kinkkuja saa alessa kuten joulusuklaatakin. Rosolli ja lipeäkala vaan jostain ja avot.
Rosollia ja juureslaatikoita on helppo tehdä itsekin. Mutta mihin sitä lipeäkalaa tarvitaan?
Kynttilöitä löytyy kaupoista, ja kuusia on metsät täynnänsä.
Tänään olisin ostanu joulutähden. Ei ollut. Onneks on hyasintteja vielä kellarissa jemmassa. Ihana tuoksu. Vietän joulua niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Arkeahan on maailma täynnä.
Minä myös. Joulu on vuoden paras juhla ja aivan liian nopeasti ohi. Haikea olo!
Taatelikaakku on hyvää, tulee jouluinen olo kun sitä syö kahvin kanssa.
Minulla on vielä kuusi (aito) ja koristeet kotona. Ainakin tämän viikon loppuun pidän, ehkä pidempäänkin jos kuusi pysyy hyvänä eikä karise. Edelleen fiilistelen iltaisin kuusen ja kynttilöiden valossa. ❤
Jos pitemmän kaavan mukaan juhlit niin nythän on vielä juoluaikaa hetki. Huomenna on Nuutin päivä ja silloin joulu loppuu vanhan perinteen mukaan.
Joulu saisi kestää 3 kuukautta. Valot, tuoksut ja tunnelmat, sais olla peittoon kääriytyneenä. Ja kuunnella jouluradiota, katsella kuusta. Hössötystä en kaipaa, vaan juuri tällaista rauhallista tunnelmointia. Onneks me jouluihmiset voidaan kodeissamme jatkaa edelleen.
Minulla seisoo kuusi vieläkin olohuoneen nurkassa. Se on niin kaunis, etten ole raaskinut vielä laittaa sitä pois. Lisäksi se tuo kivaa tunnelmaa tähän talven keskelle.
Olen aina halunnut vain jäädä siihen joulukuplaan, hieman pysähtyneeseen pyhien tunnelmaan. Joka vuosi surettaa aina yhtä paljon siivota koristeet pois. Mutta haikeus kyllä haihtuu, kun valon määrä ulkona lisääntyy.
Mutta ainakin ensi viikonlopun haluan pysytellä vielä edelleen näissä joulutunnelmissa.
Juu, minullakin on taatelikakkua.
Ainakin tammikuun loppuun täyttä joulua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jouluun on vielä 11.5 kuukautta, silti joillakin on jo jouluvaloja.
Mulla on jo jouluverhotkin ikkunassa (ripustin muuten vasta joulunjälkeen kun olo oli viimein jouluisa.)
Kyntteliköt on pimeässä iltapäivässä ja illassa niin kauniit. Luminen maisema. Glögiä lämmitän vielä illalla.
Uuttavuotta voi juhlia koko vuoden. Joulua en ikävöi laisinkaan.
Minä kuuntelen nytkin netin kautta Jouluradiota. Välillä sieltä tulee kyllä ihmeellisiä kappaleita, mutta nyt on taas ihanan tunnelmallisia sävelmiä.
Minä! En saanut oikein viettää joulua tarpeeksi tänä vuonna. Harmittaa nyt jotenkin erikoisen paljon. Johtui työjutuista. Yleensä vietetään joulua perheen voimin vanhempien luona. Nyt jouduin lähtemään takaisin tyhjään opiskelijakämppään 25.12. Lupauduin painostuksen alla ottamaan työvuoron, kun ajattelin, että jäähän minulle kuitenkin jouluaatto. Olinkin sitten todella haikeissa tunnelmissa yksin, kun kaikki muut jatkoivat joulutunnelmissa. En olisi uskonut, että näin paljon harmittaisi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä! En saanut oikein viettää joulua tarpeeksi tänä vuonna. Harmittaa nyt jotenkin erikoisen paljon. Johtui työjutuista. Yleensä vietetään joulua perheen voimin vanhempien luona. Nyt jouduin lähtemään takaisin tyhjään opiskelijakämppään 25.12. Lupauduin painostuksen alla ottamaan työvuoron, kun ajattelin, että jäähän minulle kuitenkin jouluaatto. Olinkin sitten todella haikeissa tunnelmissa yksin, kun kaikki muut jatkoivat joulutunnelmissa. En olisi uskonut, että näin paljon harmittaisi edelleen.
Tänä vuonna?
Nythän voi viettää edullisesti uudestaan. Kinkkuja saa alessa kuten joulusuklaatakin. Rosolli ja lipeäkala vaan jostain ja avot.