APUA! Mielipiteitä. Lapsen hoitoonjättämisestä.
huomenna tulee lastenhoitaja pariksi tunniksi hoitamaan 1-vuotiastamme. Lapsi jää ekaa kertaa jonkun muun kuin minun tai isänsä hoidettavaksi.
Olen itse varmjuuden vuoksi lähistöllä, mutta miten jätän lapsen hoitajalle? Olen ensin puolisen tuntia hoitajan kanssa yhtä aikaa kotona. Näytän mistä mitäkin löytyy ja hoidan muutaman asian. Mutta kun lähden katoanko vähin äänin vai sanonko hei heit?
Muita vinkkejä jotta homma hoituisi sujuvasti?
Kommentit (7)
Ei saa lähteä niin, että lapsi ei huomaa sitä!
2
jos tuntuu että lapsi haluaa vielä syliin, ota hänet, höpöttele vähän aikaa, kerro että lähdet mutta tulet takaisin, sitten sanot uudelleen hei hei, heilutat, odotat jos / kun lapsi heiluttaa ja sitten lähdet.
etkö ole halunnut jättää vai eikö ole hoitajia tarjolla?
Kannattaa olla reipas, jos itse olet vastahakoinen lähtemään ja surkuttelet kauheasti, lapsikin huomaa tunnetilasi ja kokee lähdön surkeampana ja negatiivisempana mitä se muuten olisi.
että lapsi on ollut 1-vuotiaaksi vain vanhempiensa kanssa. Miksi ihmettelit sitä, kun sitä ei edes kysytty?
2
tai olla itse jotenkin suru puserossa. Vaan esittää asia kivana ja hyvänä asiana, olla reipas ja lähteä topakasti ja nopeasti.