Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poissaolokohtaus?

Vierailija
12.01.2022 |

Minulle on koko ikäni tapahtunut silloin tällöin niin, että havahdun ja aikaa onkin mennyt vähemmän tai enemmän kuin ajattelin. Olen luonteeltani aika hajamielinen uneksija joten ajattelin sen johtuvan siitä.
Eilen kun olin laittamassa ruokaa pistin ruuan uuniin ja lähdin hakemaan puhelintani makuuhuoneesta. Jäin katsomaan pihalle olohuoneen ikkunasta, mutta tuo tuntui maksimissaan minuutilta. Hain puhelimen, menin takaisin keittiöön, katsoin puhelimen kelloa ja järkytyin. Luulin ensin että puhelimen kello heitti, mutta keittiön kello oli samassa ajassa. Noiden mukaan tuo kännykänhakureissuni olisi kestänyt n. 15min.
Nyt pelottaa että tuo oli poissaolokohtaus, varsinkin kun se tapahtui ruuanlaiton yhteydessä. Mitäs jos tuo toistuu ja käy jotain? Onko kenelläkään kokemusta siitä miten poissaolokohtaukset on ilmentyneet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän epileptisiltä kohtauksilta. Onko tutkittu?

Vierailija
2/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, voiko muistisairaudet olla jo kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakello käyttöön nyt ainakin.

Vierailija
4/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua neurologin tutkimuksiin. Epileptiset poissaolokohtaukset ovat aika lyhyitä ja silloin voi kyllä jatkaa sitä toimintaa, jota on juuri tekemässä, mutta kuitenkin jotenkin "zombina".  Muistikatkoa niihin ei liittynyt ainakaan sillä tutulla, jolla oli sellaisia.

Muistisairauden oireet ovat tavallisesti toisenlaisia, mutta olipa syy mikä tahansa, kannattaa hankkiutua tutkimuksiin pikaisesti.

Vierailija
5/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ikinä tehty mitään neurologisia tutkimuksia, ikää on vasta 23 joten muistisairaus on hyvin epätodennäköinen. Nyt aloin miettimään noita ajan "katoamisia" uudessa valossa, oltiin noin vuosi sitten lähdössä kaverin kanssa ostoksille ja menin vessaan laittautumaan. Havahduin siihen että kaveri koputteli ovea ja huhuili että aiotko olla sielä vielä kauankin. Itse muistin vain menneeni vessaan ja seuraavaksi kaveri huuteli oven takaa, olin kuitenkin laittautunut tuossa välissä. Pistin tuonkin silloin vain stressin piikkiin. Ap

Vierailija
6/6 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko did tai joku vastaava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi