Escitalopram Actaviksen vaihto Escitalopram Orioniin, kokemuksia?
Oon nyt kuukauden syöny tuota Orionin valmistetta ja olo ihan ihan hirveä ollut. Paniikkikohtauksia on alkanut tulemaan ja yleinen ahdistus noussut pintaan. :/ Voiko johtua eri valmistajan lääkkestä? :/
Kommentit (11)
Kauanko söit sitä edellistä? Onhan se mahdollista.
Vaikuttava aine sama. Psykosomaattista oireilua taitaa tuo olla.
Mulla oli ensin Cipralex, joka vaihdettiin Escitalopram Actavikseen, joka vaihdettiin vielä Escitalopram Orioniin. Mitenkään ei vaikuttanut, samaa kamaa kaikki. Puhu lääkärillesi.
Oon syönyt Cipralexia 15-vuotiaasta paniikkihäiriön hoitoon, 18-vuotiaana vaihdettiin tohon Actaviksen valmisteeseen ja ollut kaikki ihan ok sen lääkkeen kanssa, nyt oon syönyt kuukauden tätä Orionin valmistetta ja tuntuu ku en söis lääkettä ollenkaan, niin omituinen olo koko ajan :(
Oon lukenu lääkkeiden vaikuttavat aineetkin läpi, niin ainakin apuaineet ovat poikkeavia näissä lääkkeissä, tiiä sitten :/
Niiden pitäisi olla samaa kamaa, käytän itse Venlaflaxinia ja Actavis vaihdettiin aikaa sitten halvempaan. Ainoa ero oli kapseleiden ulkomuoto.
Ap mikä vahvuus?
Ite söin ekaks Orionin escitalorapmia reilun kk, sit siirryin ratiopharmin vastaavaan, tosin hiukan suuremmalla annoksella, ja tää jälkimmäinen ei tunnu oikein sopivan... En tiedä johtuuko lääkemerkistä, vai tosta vahvuudesta. :(
Mulla kanssa vaihdettiin, ei mitään eroa. Kumpikaan ei toiminut p*askan vertaa. Tämä siis vain mun kokemukseni.
Mulla ollut kaapissa ratipharmia. Vuoden syönyt 20 mg annosta. Tänään otin 2 kpl 10mg orionin valmistetta jota ollut kaapissa jäänyt aiemmasta. Otin tänään orionin koska ratiopharmin valmiste loppui. Ja puolesta päivästä tullut paniikkikohtauksia ja olo on kuin olisin paniikkikohtauksia partaalla. En uskalla uloskaan. Täytyy lähettää mies tänään apteekkiin että saa huomenna ratiopharmin valmistetta. Onneksi on kaapissa rauhoittavaa. Mietin et mistä tää olo tuli kun ei oo ollu tällaista enää kuukausiin. Ei oo muuta vaihtoehtoa kuin tämä lääkkeen vaihto.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:24"]
Ap mikä vahvuus?
Ite söin ekaks Orionin escitalorapmia reilun kk, sit siirryin ratiopharmin vastaavaan, tosin hiukan suuremmalla annoksella, ja tää jälkimmäinen ei tunnu oikein sopivan... En tiedä johtuuko lääkemerkistä, vai tosta vahvuudesta. :(
[/quote]
Mulla annostus 10mg vrk. -ap