Miten opin pitämään ffp2-maskia?
Olen siis pitänyt kertismaskia yli vuoden about 7-8 tuntia per arkipäivä, ja se sujuu ihan ok, mutta nyt pitäisi tautitilanteen vuoksi oppia ffp2-maskiin. Hyviä vinkkejä käyttäjiltä kaivataan!
Kommentit (13)
Onhan se vähän ahdistavampi mitä kirurginen maski koska se on paljon tiiviimpi.
Eri FFP2-maskeissakin voi olla vähän eroja. Ja sitten vielä jos sisältää hengitysventtiilin niin silloin varsinkin.
Minusta ffp2-maski on mukavampi kuin kirurginen. Ffp2 istuu tiiviisti kasvoille ja lämmittää. Hengittäminen tuntuu hetken ajan työläämmältä, mutta siihen tottuu 5 - 10 minuutissa. Jos korvalehdet kipeytyvät, voit hankkia tai tehdä itse ns. korvansäästäjän: https://www.martat.fi/marttakoulu/kasityoohjeet/vaatteet-ja-asusteet/ka…
Vierailija kirjoitti:
Minusta ffp2-maski on mukavampi kuin kirurginen. Ffp2 istuu tiiviisti kasvoille ja lämmittää. Hengittäminen tuntuu hetken ajan työläämmältä, mutta siihen tottuu 5 - 10 minuutissa. Jos korvalehdet kipeytyvät, voit hankkia tai tehdä itse ns. korvansäästäjän: https://www.martat.fi/marttakoulu/kasityoohjeet/vaatteet-ja-asusteet/ka…
Saa kyllä maskeja, joissa on pään taakse vedettävät kuminauhat. Itse käyttänyt jo pitkään vain sellaisia.
Yksi 3M:n FFP2-maski (tai FFP3, en muista kumpi) oli kyllä aika ahdistava vaikka sisälsi myös hengitysventtiilin. Oli kyllä varmaan todella hyvä, mutta en pystynyt yhteen menoon pitämään kuin tunnin ihan maksimissaan.
Itse siirryin jo heti alussa pitämään FFP3 tai FFP2 suojaustason hengityssuojainta, jossa on uloshengitys venttiili. Tällöin naamaria on helpompi pitää pidempään.
Laitan myös leuan alle taskunenäliinan, jotta kosteus imeytyy siihen. Suojia on myös hyvä tuulettaa väljästi ennen naamalle laittoa. Puhallan sisäosaan ilmaa vähän kauempaa, jotta mahdolliset irtohiukkaset lentäisivät pois. Tukankuivain olisi varmaan hygienisempi.
Kyllä odotan kovasti, että virus jo älyäisi sammua.
Minusta FFP2-maskia tulisi pitää ympärivuorokautisesti, koska korona voi tarttua nukkuessakin. Lisäksi miesten tulisi käyttää kondomia julkisissa vessoissa käydessään, virtsaamista varten voi puhkoa kortsun päähän pienen reiän.
Vierailija kirjoitti:
Yksi 3M:n FFP2-maski (tai FFP3, en muista kumpi) oli kyllä aika ahdistava vaikka sisälsi myös hengitysventtiilin. Oli kyllä varmaan todella hyvä, mutta en pystynyt yhteen menoon pitämään kuin tunnin ihan maksimissaan.
Näin meillä on kokemukset erilaisia, kyseinen suojain on lempparini! :)
Jopa niin mukava päällä, että olen lähtenyt kaupasta suoraan suojain naamalla pyörän selkään, kun yleensä otan kyllä muut maskit pois ajellessa autioita reittejä.
Mitä helvettiä nyt taas