Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedottavatko teidän koulut, jos luokassa on koronatartunta?

Vierailija
12.01.2022 |

Meillä on vielä syksyllä vannottu, että luokan vanhemmille kyllä tiedotetaan, jos luokassa on tartunta, vaikka silloin karanteeneja ei määrättykään. Nyt koulusta ei ole kommentoitu mitään, että tiedotetaanko, laitetaanko karanteeniin, mitä tapahtuu. Vai aiotaanko luokan koronatapaukset salata perheiltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota vanhemmille, vain henkilökunta tietää.

Vierailija
2/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedota, kuulemma opetuspäällikön ohje ettei koulu saa tiedottaa mitään, täistä ja kihomadoista ym. on kyllä aina saanut koulu kertoa.. Ja samaan aikaan jäljitys niin ruuhkautunut että ehtivät ottaa yhteyttä vain sairastuneen perheenjäseniin. Eli käytännössä mitään tietoa ei saa vaikka koulussa olisi kymmenittäin tartuntoja. Näin Riihimäellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kerrota, tartunnat salataan ja halutaan taudin leviävän. Tämä on koulun linja.

Vierailija
4/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei nykyään saa tietää näistä myöskään. Jos huoltaja ei kerro, ei tietoa tule mistään.

Vierailija
5/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tietoa, miten meidän koulussa menetellään tuon suhteen.

Meillä nyt nuorin kipeänä, oireet viittaa koronaan ja kotitesti näytti positiivista. Varattu aika viralliseen testiin, että näyttikö tuo testi oikein. Ohjeessa luki, että 15-20min kestää tuloksen saaminen, tässä tapauksessa positiivinen alkoi näkymään heti himmeänä ja voimistui kontrolliviivaa tummemaksi parissa minuutissa. Saanut yhden rokotuksen vasta ikänsä puolesta.

Toivon mukaan koulu infoaa luokkaa, jos virallinenkin testi positiivinen.

Vierailija
6/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tietoa, miten meidän koulussa menetellään tuon suhteen.

Meillä nyt nuorin kipeänä, oireet viittaa koronaan ja kotitesti näytti positiivista. Varattu aika viralliseen testiin, että näyttikö tuo testi oikein. Ohjeessa luki, että 15-20min kestää tuloksen saaminen, tässä tapauksessa positiivinen alkoi näkymään heti himmeänä ja voimistui kontrolliviivaa tummemaksi parissa minuutissa. Saanut yhden rokotuksen vasta ikänsä puolesta.

Toivon mukaan koulu infoaa luokkaa, jos virallinenkin testi positiivinen.

Kerro ihmeessä itse luokalle joko vanhempien wa-ryhmään tai jos ei ole, niin lapsen kautta tai pyydät rehtoria tai opettajaa välittämään viestin.

Vierailija
7/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä ihmeellistä, ettei vanhemmat saa suojella omaa lastaan ja päättää itse haluavatko lapsensa altistuvan vai ei.

Vierailija
8/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei nykyään saa tietää näistä myöskään. Jos huoltaja ei kerro, ei tietoa tule mistään.

Nyt on sitten tärkeää, että huoltajat kertovat.

Mitä tapahtuu, jos joku lapsi saa koulusta saadusta koronasta vakavia seurauksia? Voidaanko sitä perhettä vaatia vastuuseen, joka ei ole kertonut, että heidän lapsensa on altistanut luokan, ja korona sitten leviää luokassa?

Vierailija
9/9 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei saa enää lasten terveystietoja mistään. Ei siis tiedoteta, kun ei tiedetä tiedottaa.

Tiedottakaa ihan itse tai tehkää wilmaviesti opelle välitettäväksi muille vanhemmille. Muistathan, että lapsi saa myös kieltää tiedottamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan