Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

babydream

07.05.2015 |

Kaihoisasti katson raskaana olevien naisten kasvavia vatsakumpuja, lastenkärryjä työntäviä vanhempia, kavereiden kasvavia lapsia. Välttelen kysymyksiä jälkikasvuttomuudestani ja naurahdan työkaverin heitoille elämän helppoudesta ilman lapsia. En ole valinnut olla lapseton. 

Olen aina halunnut lapsia, mutta suunnittelin liikaa vakaata kasvuympäristöä. Halusin ensin opiskella, sitten saada hyvän ammatin, hankkia asunnon, jonka jälkeen olisin valmis hankkimaan lapsia. Matkaa on hidastanut parisuhdekarikot ja kun viimein kaikki tuntui olevan valmista, emme puolisoni kanssa onnistu tulemaan raskaaksi. Kovasti olemme toivoneet yhteistä ihmettä, joka antaa odottaa vielä itseään. 

Melko nopeasti hakeuduimme lapsettomuushoitoihin, joissa ei ole löydetty mitään fysiologista selitystä lapsettomuudellemme. Olemme käyneet läpi kaikki mahdolliset hoidot, joissa kerran olemme 3,5 vuoden aikana tulleet raskaaksi. Valitettavasti tuo raskaus meni kesken juuri kun luulimme päässeemme riskialtteimmasta vaiheesta yli. Aika vain alkaa käydä vähiin biologisessa kellossamme. 

Kuukausittain olemme eläneet toivoissa ja pettyneet kerta toisensa jälkeen. Ahdistus rinnassamme kasvaa. Haaveemme yhteisestä lapsesta elää yhä, mutta olemme harkinneet muitakin vaihtoehtoja. Puolisoni haluaisi lapsia, minä ensisijaisesti biologisen lapsen. Ennen adoptiojonoon hakeutumista haluaisimme selvittää, olisiko tämä biologisesti minun lapsen saaminen perheeseemme mahdollista. Perinteinen tapa tuskin tulisi kyseeseen, mutta mitään mahdollisuutta pois sulkematta haluaisimme vähäiset oljenkortemme katsoa. Huoltajuusasioihin emme ole tutustuneet, ne on sovittava erikseen, jos tällainen asia absurdiudessaan onnistuisi. Olemme hyvin toimeentuleva, itsestämme huolta pitävä, koulutettu pariskunta Varsinais-Suomesta. Jos koet olevasi meidän oljenkortemme, ota yhteyttä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudumme tällä hetkellä munasolujen keräykseen, ehkä ja toivottavasti viimeistä kertaa. Hormonit ovat saaneet vaimoni mielialat heittelemään pahemmin kuin aikaisemmilla kerroilla. Olen yrittänyt parhaani tukea ja pitää pinnani. Helppoahan tämä minulle on verrattuna häneen. Ehkä olen hieman toiveikas, vaikka itseämme olemme saaneet keräillä monesti pettymysten jälkeen. Kerta kerralta se on vaikeampaa kun tuntuu, että toiveemme valuu hiekkana sormien välistä. Muuta ei voi kun vain mennä eteenpäin. On pakko, mikäli haluamme pitää haaveestamme kiinni. Hetkeen aikaan emme ole voineet suunnitella elämäämme mitenkään kun hoitojen ehdoilla olemme menneet. Niin nytkin.

Ehkä olisi helpompaa jos tietäisi syyn lapsettomuuteemme. Jos olisi yrittänyt aikaisemmin samoin ei-toivotuin tuloksin jonkun toisen kanssa. Olen myös valmis luovuttamaan sukusolujani. Laatu on tutkittu ja taudittomuus todettu.

Vierailija
2/2 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.

Viimeistä edellisessä keräyksessä saimme 7 munasolua, joista 6 oli kypsää. Ilmeisesti hoito/lääkitys ei ollut aivan kohdillaan. Onneksemme näistä kaksi alkiota jatkoi elämää. Paras plasopkysti parin päivän viljelunjälkeen siirettiin. Raskausoireita oli, mutta testi varmisti uskomattoman todellisuuden positiivisella tuloksella.

Näin raskausoireineen mentiin eteenpäin viikolle 9, meidän toivomalle rutiinkäynnille. Pelko oireiden katoamisesta vahvistui ultrassa, sikiömme ei jaksanut sinnittellä. Maailma romahti - hetkellisesti. Tämä ei kuitenkaan ollut meidän kiirastuli. Sikiö ei tullut pois itsestään, ja jouduimme kaavintaan. Pari päiväå kaavinnasta tuli ennenkokemattomia kipuja, joita sairaalasta selitettiin hiilidioksidin käytöllä toimenpiteen yhteydessä.

Kivut eivät hellittäneet kipulääkkeillä ja rutiinikäynnissä tuli kutsu osastolle - kaavinnassa kohtuun oli tullut reikä ja hätätoimenpiteeseen sairaalaan. Tästä toivuttiin päivä päivältä.

Elämän jatkuessa aloitimme uuden hoidon. Keräyksessä munasoluja saatiin 13, joista hedelmöittyi 9. Ikäväsemme vain 2 näytti viljeljyn jälkeen Elinvoimaisilta ja kummatkin siirrettiin. Ikäväksemme raskaustesti nätti ikävämmän puolen väärään aikaan.

Jokin aikaa ennen edellisiä hoitoja päätimme hakeutua lahjasukusoluhoitoihin, mikäli emme onnistu. Ihmisyyden rajamailla olemme tällä polulla. Edelleen yhdessä 4,5 vuoden lapsettomuude jälkeen. Vaikka valmis muihin ratkaisuihin, YLPEÄ vaimostani kaiken tämän jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla