Varhaiskasvatuksen opettajien palkka tulisi nostaa 3000euroon, muuten en mene töihin
En myy ammattitaitoani alle 3000 eurolla. 2500e on pilkkahinta, jota kunnat tarjoaa.
Kommentit (65)
Ahne kun olet niin tyydy työttömyyteen
Vierailija kirjoitti:
Lesbonaiset hyljeksivät minua ja siksi pitää päästä ulkomaille
Onnea vain valitsemallasi tiellä. Työsopimuksessa on kyse siitä että myyt osaamistasi, aikaasi ja työpanostasi työnantajalle ja hän maksaa siitä sinulle. Jos työnantaja ei katso sinun tarjouksesi olevan 3000 euron arvoinen ja et ole valmis alentamaan sitä niin sitten ei tule kauppoja. Veikkaan henkilökohtaisesti että et tule onnistumaan tuolla palkkavaatimustasolla työnhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, pitäisiköhän näin heteromiehenä tehdä samoin? Aika mielenkiintoista ajattelua tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Hoitajat saavat ainoastaan valittaa, vaikka he tienaavat amk pohjalta enemmän, mitä yliopiston käyneet lastentarhaopet.
Ammattikorkeakoulun sairaanhoitajan tutkinto on kestoltaan pidempi ja sisällöltään laajempi kuin yliopoiston lastentarhanopettajan tutkinto. Tutkintotasoltaan nuo ovat molemmat samantasoisia tutkintoja, alempia korkeakoulututkintoja.
Sairaanhoitajan tutkinnossa on 105op teoriaa ja loput harjoittelua + ylimitoitettu 15 op lopputyö jolla on saatu venytettyä se opintokokonaisuus minimiin 210op. En paukuttelisi henkseleitä sillä oppimäärällä ja etenkään vertaisi mihinkään yliopistotutkintoon.
Päiväkotitädin ei kannata kehuskella "yliopisto"koulutuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, pitäisiköhän näin heteromiehenä tehdä samoin? Aika mielenkiintoista ajattelua tämäkin.
Lesbot hyljeksivät transnaisia ja minä olen mieslesbo, siksi
Minäkin pysyn kotona, kärsikööt työvoimapulasta.
Kannattaako pienipalkkaisten naisvaltaisten alojen työntekijöiden kettuilla täällä toisilleen sen sijaan että nostettaisiin yhdessä näitä asioita tapetille? Ei ihme että tilanne ei tällä asenteella muutu. t.ex-sh
Vierailija kirjoitti:
Onnea vain valitsemallasi tiellä. Työsopimuksessa on kyse siitä että myyt osaamistasi, aikaasi ja työpanostasi työnantajalle ja hän maksaa siitä sinulle. Jos työnantaja ei katso sinun tarjouksesi olevan 3000 euron arvoinen ja et ole valmis alentamaan sitä niin sitten ei tule kauppoja. Veikkaan henkilökohtaisesti että et tule onnistumaan tuolla palkkavaatimustasolla työnhaussa.
Onnea vaan sinullekin kun selität pomollesi miksi et tänään pääse töihin kun päivähoito ei pelaa. Mut kuule sähän voi vähän kilpailuttaa siinä samalla hei. P.S. en ole edes vaka-alalla mutta oli pakko kommentoida, oli niin ylimielistä settiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "muuten en mene töihin".
Menethän sinä, jostain sinunkin pitää toimeentulosi saada ja muun alan koulutusta tai ammattitaitoa sinulla ei ole. Toki voit mennä vaikkapa telemarkkinointiin tai hyllyttäjäksi, mutta paremmille hankkeille et pääse.
Toki yhteiskuntamme tukee yltäkylläisesti työn tekemättömyyttäkin mm kotihoidon tuen muodossa, mutta se onkin eri asia.
Olen toiselta ammatiltani kokki
Siitäkös se riemu repeää?
Ammatinvalintakysymys. Mikset ottanut selvää palkasta ennen opiskelua?
Jokainen voisi perustella laiskuuttaan sanomalla että minä en mene töihin jos en saa 10 000 euroa kuussa, ja summa nousee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen insinööri ja saan yli 3000
Oon ammattikoululainen ja saan yli 5000
Maksetaanko ammattikoululaisilla opintotukea noin hyvin vai maksaako ne, että saavat paikat täyteen?. Kyllä on karu pudotus, kun tipahdat valmistuttuasi ja töihin mennessäsi parin tonnin kuukausituloille.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pienipalkkaisten naisvaltaisten alojen työntekijöiden kettuilla täällä toisilleen sen sijaan että nostettaisiin yhdessä näitä asioita tapetille? Ei ihme että tilanne ei tällä asenteella muutu. t.ex-sh
Näissä kunnallisissa/valtion viroissa on päivittäinen työaika melko lyhyt ja lomaa kertyy ihan eri määrä kuin yksityisellä puolella. Lisätienestiä voisi tehdä työpäivän päälle sekä ylipitkillä loma-ajoilla. Silloin alkaisi palkka versus tehty työ olemaan samaa luokkaa kuin yksityisellä sektorilla.
Mitä työtä ex-hoitajat nykyään tekevät, ja miten paljon palkka on noussut?
En ole valmis maksamaan lisää veroja siksi, että julkisen sektorin palkkapotti kasvaa yhtään entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Hoitajat saavat ainoastaan valittaa, vaikka he tienaavat amk pohjalta enemmän, mitä yliopiston käyneet lastentarhaopet.
Ammattikorkeakoulun sairaanhoitajan tutkinto on kestoltaan pidempi ja sisällöltään laajempi kuin yliopoiston lastentarhanopettajan tutkinto. Tutkintotasoltaan nuo ovat molemmat samantasoisia tutkintoja, alempia korkeakoulututkintoja.
AMK-tutkinto ei ole korkeakoululaissa määritelty alempi korkeakoulututkinto. Yliopiston kasvatustieteen kandidaattitutkinto on.
Jaaha, sieltä saatiin houreista horinaa. Täällä todellisuudessa sellaista lakia ei ole olemassakaan, kuin korkeakoululaki. On olemassa ammattikorkeakoululaki ja yliopistolaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "muuten en mene töihin".
Menethän sinä, jostain sinunkin pitää toimeentulosi saada ja muun alan koulutusta tai ammattitaitoa sinulla ei ole. Toki voit mennä vaikkapa telemarkkinointiin tai hyllyttäjäksi, mutta paremmille hankkeille et pääse.
Toki yhteiskuntamme tukee yltäkylläisesti työn tekemättömyyttäkin mm kotihoidon tuen muodossa, mutta se onkin eri asia.
Olen toiselta ammatiltani kokki
Siitäkös se riemu repeää?
Todellakin, ravintolan keittiössä pääset vihdoin kunnon työtahtiin kiinni ja sekä vääntämään aikuisten asiakkaiden kanssa, alle 3 000 palkalla! Alkaa varmasti nopeasti hiipimään ajatus, miten mukavaa varhaiskasvatustyössä olikaan pikku "asiakkaiden" kanssa puuhata.
Julkisen puolen palkkoja ei åitäisi missään nimessä nostaa. Jokainen joka lähti opiskelemaan tiesi palkkatasot. Joten ei .EI.
Tarvitsisin hieman lisää rahaa, kun ahdistaa olla Suomessa, pitäisi päästä ulkomaille rentoutumaan.
Voitteko laittaa lisää hilloa, kiitos