Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan äidille ja ystäville " Irti Tissistä" -bileet?

Vierailija
19.09.2006 |

Muistatteko joskus viime vuonna NYT-liitteen jutun tuoreen äidin ja ystäviensä järjestämistä nk. irti tissistä -juhlista, joissa oli sama tarkoitus kuin miesten varpajaisissa, mutta juhlat tietty järjestettiin vasta, kun vauva oli vieroitettu. Siis naisporukassa juhlittiin uutta vauvaa ja vauvan äitiä myös.

Hauska idea, muistaako joku mitä juhlissa oli ohjelmaa tms? Tai mitä itse olisit tällaisiin juhliin halunnut? Harkitsen sellaisten järjestämistä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiin sitten nelikuiselle Perunajuhlat, kun oli juuri perunannostoaika menossa syksyllä. Niissä juhlissa tyttösemme sai ensimmäisen kerran kiinteää ruokaa eli soseutettua perunaa kultareunaiselta lautaselta. Vieraille oli tarjolla perunaleivoksia.

Monet ystävämme muistavat vieläkin nuo juhlat, joissa teemana oli Peruna, tuo pyöreä ja soikea, voimaruoka oikea:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nimi. Varpajaiset on paljon söpömpi nimitys isien aikaisemmin oleville juhlille.

Vierailija
4/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei kai imettämisen lopettaminen tarkoita mitään väkisin lopettamista, siten kun nyt lapsen kanssa yleensä tapahtuu? Kyllä ne ovat aika harvassa äidit, jotka väkisin lopettavat, en taida tuntea ketään jolla imetys olisi loppunut äidin aloitteesta.

Toiseksi, ei kai niitä juhlia ole seuraavana päivänä imetyksen lopettamisen jälkeen pitää, eiköhän siinä nyt sen verran aikaa mene, että pahimmat akuutit haikeudet ehtivät unohtua. Miksi imettämisen lopettaminen olisi jotenkin haikea tai surullinen asia, sehän on normaalia elämää ja oikeastikin suuri askel lapsen elämäntaipaleella. Tuolla logiikalla pitäisi tuntea haikeutta esim. siitä, kun lapsi syntyy (voi voi, taas yksi elämänvaihe loppu, ruokinta ei tapahdukaan enää napanuoran kautta.) Tai kun lapsi oppii itse syömään. Tai saa hampaita.

Mun mielestä tuollaiset juhlat olisivat tosi hauskat. Hyvää ruokaa (sellaisia ruokia, joita monet ovat välttäneet imettäessä, kuten sipulia, katkarapuja, mausteista ruokaa, pizzaa tms.) kahvia, viiniä, paikalle voisi yrittää saada porukan hengestä ja tyylistä riippuen esim. jonkun, joka antaa vaikka meikkvinkkejä tai värjää kulmakarvoja ja ripsiä. Tai sitten reilusti vaan ihana saunailta ja paljon pehmeitä pyyhkeitä, hunajaa löylyyn, kasvonaamioita ja kynsilakkaa!

Vierailija
5/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyvapaata sanon minä.....

Vierailija
6/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jopa itse järjestää tuollaiset partyt ja kutsua mukaan kavereita, kun tämä imetys alkaa vedellä tässä jo loppusuoraa.

Kaveritkin ovat sen verran rempseätä porukkaa, että he kässäisivät heti, mikä idea on Irti tissistä -bileissä!

Laitanpa korvan taakse hautumaan :)

Vierailija
7/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta idea on vallan hauska ja toteuttamiskelpoinen. Käytännössähän tällaset bileet tarkoittavat sitä, että äiti pääsee pitkästä aikaa juhlimaan kunnolla (alkoholilla tai ilman), eikä tarvitse rientää kotiin imettämään tai miettiä, voiko mitään ottaa... Ja tää ei kai tosiaan tarkoita sitä, että vauva on heti mahdollisuuden tullen vierotettu väkisin tissistä, jotta äiti pääsee ryyppäämään, niinkuin moni näyttää kuvittelevan.

Ei mun elämä ainakaan muuttunut niin radikaalisti lasten syntymien jälkeen, ettenkö edelleen kaipaisi tuulettumista ystävien kanssa. Mun mielestä tälläset " irti tissistä" -bileet on hauska " tekosyy" järjestää juhlat kaveriporukalla ja saada kaikki ystävät saman katon alle!

Ja juhlien ohjelma vois musta olla ihan pientä naposteltavaa, juoruilua, saunomista, tanssia, baareilua tai ihan mitä vaan!!! Vähän porukasta riippuen...

Taidanpa itsekin pistää idean korvan taa... ;)

Vierailija
8/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos hyvistä vinkeistä 8, ja muutkin.

Nimenomaan niitä herkkuja, mitä imettäessä oli vältettävä, hemmottelua ja naisporukan hauskanpitoa.

Olisi kiva kuulla joltain, joka on tällaisissa juhlissa ollut, että mikä toimi ja oli hauskaa? (tai vastavuoroisesti ei ollut toimivaa)

ap

Vierailija
9/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Oikeestaan polttaritkin jääny väliin, kun olin silloin raskaana... Mutta musta tää oli loistava idea!

-13-

Vierailija
10/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin äiti voi sitten kunnolla juhlia vauvaa, kun imetys on loppunut. Ei juhlia imetyksen lopettamista, te idiootit ja tosikot jotka ette IKINÄ kannata mitään hauskanpitoa!

Hyvä idea, itseltä jäänyt kyllä pitämättä moiset juhlat. Mutta olen kyllä lähtenyt jonkun ystävän kanssa aina viihteelle sitten kun sen aika on tullut.

Vierailija
11/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista minulla on ollutkin suunnitteilla " vastaiskuna" varpajaisille. Mutta tuo " irti tissistä" oli mainio kiteytys!

Vierailija
12/12 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisinpa itse tajunnut järjestää juhlat tuossa vaiheessa :)