Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyöt jännittää

Vierailija
06.05.2015 |

Olen opiskelija ja sain kesätyöpaikan päiväristeily laivalta jossa toimin tarjoilijana sekä keittiössä avustamassa. Olen innoissani siitä, että sain paikan, mutta jännitykseni pilaa innostuksen.
Työt alkavat kuukauden päästä ja jännitän jo nyt hirveästi. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tai koulutusta vastaavasta työstä, olen aikaisemmin toiminut vain siivoojana. Pelkään etten opi tehtäviä, olen liian hidas tai en ole riittävän hyvä työhön ja tällätavoin petän työnantajan sekä uudet työkaverit.
Miten voisin päästä yli tästä jännityksestä? Miten voin olla varma että olen riittävän hyvä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samaa ongelmaa?

Vierailija
2/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon stressanu ihan uskomattomimpia asioita elämässäni ja aina jotenkin kaikki on mennyt loppujenlopuksi hyvin! :) Että ihan rauhassa. Varmasti opastavat siellä sua ja kaiken ei tarvi mennä heti alussa putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokaat varmasti

Vierailija
4/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan pyydät apua ja samalla vähän kehut työntekijöitä tyyliin "ei vitsi, vähänkö teet nopeasti homman x", niin sinusta jää mukava, vilpitön kuva. Hommat opit varmasti. Iloinen hymy pelastaa monet mokat. :)

Vierailija
5/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität kovasti, et saa potkuja. Jokatapauksessa olet hidas ja huono, ainakin alussa. Siksi työkaverisi tulevat vihaamaan sinua. Sinulle huudetaan ja vittuillaan koko ajan. Muuten olet kuin ilmaa esim. messissä. Ihmettelen, miten joku voidaan palkata ilman koulutusta ja kokemusta laivalle.

Vierailija
6/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama! Olen siivonnut kaksi kesää ja nyt pääsin pääsin pääkaupunkiseudulle suurempaan firmaan muihin tehtäviin. Uudessa työpaikassa aloittaminen jännittää kauheasti! Tietysti muutto uuteen kaupunkiin vaikuttaa myös. Tietysti olen innoissani, mutta mietityttää, miten oppii uudet tehtävät, millaisia työkaverit ovat yms. Mutta ap kyllä me pärjätään! :)

Vierailija
7/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:23"]

Rohkeasti vaan pyydät apua ja samalla vähän kehut työntekijöitä tyyliin "ei vitsi, vähänkö teet nopeasti homman x", niin sinusta jää mukava, vilpitön kuva. Hommat opit varmasti. Iloinen hymy pelastaa monet mokat. :)

[/quote]

Perseennuolijat, niistä ei kuule laivalla tykätä!

Vierailija
8/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:24"]

Jos yrität kovasti, et saa potkuja. Jokatapauksessa olet hidas ja huono, ainakin alussa. Siksi työkaverisi tulevat vihaamaan sinua. Sinulle huudetaan ja vittuillaan koko ajan. Muuten olet kuin ilmaa esim. messissä. Ihmettelen, miten joku voidaan palkata ilman koulutusta ja kokemusta laivalle.

[/quote]

Tämä voi kuulostaa karulta, mutta minulla on työyhteisöistä liikaakin kokemusta. Valmistaudu ap siis pahimpaan. Sinua vihataan ainakin alussa. Asiakkaat ovat pääosin neutraaleja, joku känniurpo voi ehkä puristaa rinnoista tai pepusta. 

Vierailija
9/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon työpaikan johdosta, ne ovat kiven alla.

Vierailija
10/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee demiin vollottamaan ja hakemaan jaxuhaleja.

Vierailija
11/12 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi

Vierailija
12/12 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola ala osaa olla todella hauska ala mutta alussa brutaali. Kestää hetken että pääsee jengiin mukaan ja pitää todistella että osaat hommasi. Sen jälkeen olet yksi porukasta.
sillä alalla vaihtuu työntekijät tiuhaan tahtiin niin vanhemmat työntekijät ei jaksa innostuu jokaisesta uudesta naamasta. Vinkkini olisi :
1. Tee kaikki mitä ne jotka ovat olleet sua kauemmin töissä siellä käskevät vaikka tuntuu välillä turhalta
2. Ole ripeä, kysy jos et tiedä tai ymmärrä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi