Pitäskö jo hakea jokin lääkitys…
Siis musta tuntuu etten jaksa enää yhtään tätä korona aikaa. Oon ihan tavallinen työssäkäyvä kahden lapsen äiti. Avioliitossa kaikki hyvin. Kotona kaikki hyvin. En ole koskaan tarvinut mielenterveyspalveluita, mutta nyt tuntuu, että mitta alkaa olla täynnä. Onko muut jo hakeneet korona-ajan takia lääkityksiä?
Kommentit (7)
Ei ne lääkkeet sitä korona ahdistusta poista. Ei ne niin tehokkaita ole ellet saa jotain rauhoittavia joita myönnetään tosi nihkeästi.
Halaus. Moni on koronan vuoksi harmissaan ja voimat ovat koetuksella. Suosittelen hakemaan keskusteluapua.
Lomailu tekisi varmasti hyvää koko perheelle. Voisitteko harkita lomailua Suomessa?!
Saatko mieheltäsi riittävästi seksiä?
Puutteessa eläminen voi viedä voimia.
Jos pitää hakea lääkitys siihen, ettei pääse viikon/kahden viikon lomalle, niin aika huonolla mallilla on sinun elämäsi. Mitenköhän minä olen selvinnyt ilman mt-ongelmia aikanaan, kun ensimmäistä kertas pääsin ulkomaille kun lapset olivat jo teinejä?? Ei hyvää päivää näitä "nyky-äitejä".
Hae keskusteluapua. Kuulostat ahdistuneelta ja väsyneeltä. On ymmärrettävää, että voimat alkaa olla lopussa ja tätä ei vaan jaksaisi. Me reagoidaan eri tavoin, toiset enemmän kuin toiset. Voi helpottaa, kun pääset purkamaan oloasi jollekin ulkopuoliselle tai ihan vaikka hyvälle ystävälle. Lääkkeillä et saa oloasi paremmaksi, enkä suosittele koska jos et ole masentunut niin masennuslääkkeistä ei tule kuin ongelmia ja rauhoittaviin jää koukkuun (eikä niitä ihan noin vaan määrätä).
Yrittäkää miettiä mahdollisuuksia reissata Suomessa ja tehdä elämästä mielekästä siellä kotosalla myös.
SSRI-lääkkeitä käytetään mm. sekä masennukseen että ahdistukseen.
Lasten takia ei uskalleta edes suunnitella ulkomaan matkaa. Lasten rokottamisesta stressaan. En jaksa, kun ei oo muita puheenaiheita enää. Haluan lomalle lämpöiseen.
T: ap