Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita hitaasti laihduttajia?

Vierailija
05.05.2015 |

Itse pyrin laihduttamaan 0,5-1kg max viikossa, tai, lähinnä tuo määrä tippuu niillä kaloreilla mitä syön. Syön enemmän, koska pienillä kaloreilla ennemmin tai myöhemmin alan lipsua, isommilla kaloreilla pysyn ruodussa paremmin ja pidemmällä tähtäimellä laihdun pysyvämmin :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut nyt 11kg tuolla tyylillä :) olen pitänyt herkkupäiviä ja keskittynyt vain korjaamaan ruokavaliota parempaan suuntaan ilman nälkää

Vierailija
2/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut kaloreita vai mennyt fiiliksen mukaan? :) AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:53"]Oletko laskenut kaloreita vai mennyt fiiliksen mukaan? :) AP
[/quote]

Alussa laskeskelin, mutta nyt en enää. Ammatiltani olen ravintolakokki ja tavoitteena on päästä ravitsemustiedettä opiskelemaan, niin väkisinkin nuo kalorimäärät kuitenkin pörrää päässä, vaikka niitä ei erikseen laskisi :)

Vierailija
4/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pudottanut nyt hitaasti tasan 10 kg 5 kk:ssa. Eli nopeasti laskettuna 0,5 kg /kk. Omat keinoni ovat olleet se, että olen vähentänyt radiakaalisti lihan syöntiä. Lisäksi lopetin karkin 90 %, tosin syön sitä aina joskus jos tekee mieli. Olen alkanut syömään tosi paljon enemmän hedelmiä ja salaatteja. En ole ottanut mitään tiukkaa linjaa, kaloreiden kulutusta en ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Olen myös lisännyt ruokavaliooni  paljon erilaisia pähkinöitä, cashew jne. En koe joutuneeni luopumaan mistään, levitteenä olen alkanut margariinin sijaan käyttää voita, vaaleat leivä olen jättänyt. Perunaa syön, pastaakin. 

Itselleni tällainen rento ja salliva linja on viimein ollut se toimiva. Minulla on ollut aika paljon ylipainoa (ja on vieläkin) lähtöpaino oli 99,7 /107cm. Alussa lähtee tietysti enemmän. 

Lisäksi olen huomannut että säännöllinen punnitseminen on hyvä tapa pysyä asiasta "tietoisena". Joskus vaaka ei ole viikkokausiin liikahtanut mihinkään, on voinut tulla jopa kilo takaisin, en ole tästä suostunut masentumaan tai lannistumaan, se tunne ajaa hakemaan lohtua syönnistä. Olen vaan todennut ääneen "nooooh, kyllä se siitä vielä lähtee". Sitten on mukava tunne kun taas menee painoa alaspäin.

Liikuntaa en kovastikaan ole lisännyt, olen suht laiska. Sitä pitänee jatkossa lisätä, jotta paino putoaisi edelleen. Tärkeiksi olen myös huomannut säännöllisen ruokailurytmin, se itselläni tahtoo vähän unohtua.

NIin ja asiaa helpottanee myös se, että jätin alkoholin kokonaan. Tuskinpa sen nattiminen kohtuullisesti kenenkään diettiä kaataa, jos näin samalla lailla haluaa edetä. Itselleni juomattomuus on tuonut muuten hyvää fiilistä, jaksaa paljon paremmin, säästyy rahaa ja ei mene hyviä päiviä hukkaan krapulassa sängyn pohjalla.

Varmaankin, jos pudotettavaa on alunperinkin vähemmän, voi näin rento linja olla tuskastuttavan hidas.

Vierailija
5/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hitaasti laihduttava. Laihdutin syksyllä viidessä kuukaudessa kuusi kiloa, ja nyt jatkan vielä projektia neljän kilon verran. En todellakaan kutsuisi 0,5-1 kg/vko tahtia hitaaksi. Sehän on nopein mahdollinen tahti.

Minä olen laihduttanut kaloreita laskemalla. Eli karua matikkaa, ja normaalipainoisena myös aika taistelua, koska en saa syödä kuin 1200-1300 kaloria päivässä, ja siihen määrään kyllä riittää nälkää. Viikonloput olenkin ottanut rennommin ihan tarkoituksella, muuten motivaatio olisi kadonnut.

Vierailija
6/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin kaks vuotta sitten ja tuloksena -23kg. Tää kevät mennyt ihan perseelleen ja ei ole puoleen vuoteen tapahtunut muutosta. Joku 10-15 kiloa sais vielä tippua...

Vierailija
7/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon laihduttanut varmaan viisi vuotta ja kiloja on pudonnut 18. Vielä 3 kiloa normipainoon ja 6 kiloa tavoitteeseen. Eipähän oo ainakaan jääny turhaa löysää nahkaa, enkä aio lihoa takaisin.

Vierailija
8/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että 0,5 kg/viikko olisi "hidas" tahti. Minulle maksimipudotustahti on 400 g viikossa ja sekin tekee tiukkaa. Ideaalinen pudotustahti kaikille olisi se, mikä luonnostaan syntyy, kun alkaa syödä juuri sen verran, kun tavoitepainossa pysyessään kuluttaisi. No, minun ylipainoennätykseni on toistaiseksi 8 kg, isommalla pudotusmäärällä viikkopudotuksenkin saisi kai helpommin suuremmaksi?

Taidankin alkaa pudotella tänä keväänä sillä periaatteella, että pyrin pääasiassa tavoitepainon kaloreihin mutta 1-2 krt viikossa pätkälaihdutan pienemmillä kaloreilla. 

Vierailija
9/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:31"]

Minä oon laihduttanut varmaan viisi vuotta ja kiloja on pudonnut 18. Vielä 3 kiloa normipainoon ja 6 kiloa tavoitteeseen. Eipähän oo ainakaan jääny turhaa löysää nahkaa, enkä aio lihoa takaisin.

[/quote] Kuulsotaa siltä, että syöt suunnilleen sen verran että kun saavutat ihannepainosi voit jatkaa ihan samoilla sapuskamäärillä? Oletko laskenut?

Vierailija
10/10 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:30"]

Olen hitaasti laihduttava. Laihdutin syksyllä viidessä kuukaudessa kuusi kiloa, ja nyt jatkan vielä projektia neljän kilon verran. En todellakaan kutsuisi 0,5-1 kg/vko tahtia hitaaksi. Sehän on nopein mahdollinen tahti.

Minä olen laihduttanut kaloreita laskemalla. Eli karua matikkaa, ja normaalipainoisena myös aika taistelua, koska en saa syödä kuin 1200-1300 kaloria päivässä, ja siihen määrään kyllä riittää nälkää. Viikonloput olenkin ottanut rennommin ihan tarkoituksella, muuten motivaatio olisi kadonnut.

[/quote] Minulla on sama tahti ja samat kokemukset, nälkää lukuunottamatta. Olen aina pitänyt huolen siitä että jos on oikeasti nälkä, syön niin, että nälkä lähtee. Joskun päivän hyvät miinukset on lähes tuhottu illalla juuri nukkumaan mennessä mutta se sitten vähentää patoumia ja pakkomielteitä. 

Uskon kyllä että monilla ihmisillä nälkä on paljon kovempi ja vaikeammin hallittavissa oleva tunne kuin minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi