Minkälaisista vaihdevuosioireista lähtisit lääkäriin?
Itsellä yöunet muuttuneet katkonaisiksi, hermo tiukalla, vuotopäiviä 2x kk, kylmiä- kuumia aaltoja, painon nousua. Pitäisikö vaan kestää.
Kommentit (27)
Mulla on Mirena- kierukka joka vei menkat pois kokonaan. Nyt kuukauden sisällä ollut kaksi vuotopäivää, ei kipuja.
Niin ja täytän pian 50v. Taidan varata sen lekuriajan, olkoon sitten vaikka turha.
Gynekologille. Määrää hormoneja jos haluat niitä käyttää.
Ei kai kukaan vaihdevuosien takia lääkäriin men, ei ihme että terveydenhuolto kuormittuu, jos kaikkien pikkuvaivojen takia sinne mennään, meilläpäin on tapana jopa pienemmät haavat ommella itse ja murtumat lastoittaa. Käytetään sitä terveydenhuoltoa tarpeeseen ei turhaan.
Yksityiselle gynelle tässä olen menossa kuormittamaan. Jos se vaikka lastoittaisi mun oikuttelevat munasarjat. Muuten menettelee olo mutta öisin haluaisin nukkua.
En nyt noilla oireilla mihinkään lähtisi. Ei vaihdevuodet mikään sairaus ole. Ryhtiä elintapoihin ensin. Keho tarvitsee oman aikansa muutokseen ja armoa sillekin prosessille!
Tunnen yhden vaihdevuosioireisiin erikoistuneen lääkärin. Hän sanoo aina, että naiset hakeutuvat vaihdevuosioireista lääkäriin aivan liian myöhään. Kärsitään turhaan oireista, jotka heikentävät elämänlaatua merkittävästi. Useimmilla uniongelmia ja mielialaa voisi auttaa hyvinkin helposti. Kärsimys ei jalosta yhtään, paljon parempi on nukkua hyvin, jaksaa liikkua ja hoitaa sosiaalisia suhteita.
Julkiselta ei välttämättä saa apua, on paljon tuurista kiinni kuka on vastassa, kun etenemiseen tarvitaan se lähete yleislääkäriltä. Naisten oireiden vähättelyllä on äärimmäisen pitkä historia eikä se vieläkään ole lopussa. Yksityisellä hoitoa saa noihin oireisiin jo aika lailla varmasti.
Vierailija kirjoitti:
En nyt noilla oireilla mihinkään lähtisi. Ei vaihdevuodet mikään sairaus ole. Ryhtiä elintapoihin ensin. Keho tarvitsee oman aikansa muutokseen ja armoa sillekin prosessille!
Jos on lääkkeet keksitty noihin oireihin, niin miksi ihmeessä ei kävisi lääkärissä? Kävisin pelkästään jo kunnon yöunien takia, jos niihin saisi helpotusta.
Itselläni on uniongelmaa, mutta hormoneja en voi tällä sukurasituksella syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden vaihdevuosioireisiin erikoistuneen lääkärin. Hän sanoo aina, että naiset hakeutuvat vaihdevuosioireista lääkäriin aivan liian myöhään. Kärsitään turhaan oireista, jotka heikentävät elämänlaatua merkittävästi. Useimmilla uniongelmia ja mielialaa voisi auttaa hyvinkin helposti. Kärsimys ei jalosta yhtään, paljon parempi on nukkua hyvin, jaksaa liikkua ja hoitaa sosiaalisia suhteita.
Julkiselta ei välttämättä saa apua, on paljon tuurista kiinni kuka on vastassa, kun etenemiseen tarvitaan se lähete yleislääkäriltä. Naisten oireiden vähättelyllä on äärimmäisen pitkä historia eikä se vieläkään ole lopussa. Yksityisellä hoitoa saa noihin oireisiin jo aika lailla varmasti.
Just just. Tokihan lääkäri pitää palveluaan erittäin tärkeänä. Minunkin yksityinen lääkäri ihmetteli, kuinka kukaan synnyttää julkisessa sairaalassa kätilöiden kanssa, kun voisi valita osaavan lääkärin ja päättää hyvissä ajoin tuonkin päivämäärän etukäteen.
Olin jo hermoraunio, kun viimein menin lääkäriin. Lääkäri ei uskonut oireideni johtuvan vaihdevuosista, koska olin vasta 45v, kaikkea muuta tutkittiin ensin. Vihdoin katsottiin hormonitasot ja peli oli selvä. Sain homonikorvaushoidon ja elämäni takaisin, tosin mies ehti lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lääkkeet keksitty noihin oireihin, niin miksi ihmeessä ei kävisi lääkärissä? Kävisin pelkästään jo kunnon yöunien takia, jos niihin saisi helpotusta.
Unen takia en kyllä itse lähtisi hormooneja pumppaamaan. Jokin hallitsematon vuotohäiriö olisi jo harkinnan paikka. Uneen saattaa saada parempaa apua jo liikunnan toisenlaisella ajastamisella.
Yöunien menetys olisi mulla se mikä pakottaisi lääkärille. Toki en oikein usko että voisi minua auttaa kun en oikein hyvin ole mihinkään hormoneihin reagoinut tähänkään asti, mutta olisin valmis kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just just. Tokihan lääkäri pitää palveluaan erittäin tärkeänä. Minunkin yksityinen lääkäri ihmetteli, kuinka kukaan synnyttää julkisessa sairaalassa kätilöiden kanssa, kun voisi valita osaavan lääkärin ja päättää hyvissä ajoin tuonkin päivämäärän etukäteen.
Anteeksi? Mitähän tällä kommentilla yritit sanoa? Sitäkö, että ap:n pitäisi vain kärsiä elämää haittaavista oireistaan koska ... sinulle on joskus joku yrittäjä suositellut palvelua jota et kaivannut? Ei nyt oikein aukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unen takia en kyllä itse lähtisi hormooneja pumppaamaan. Jokin hallitsematon vuotohäiriö olisi jo harkinnan paikka. Uneen saattaa saada parempaa apua jo liikunnan toisenlaisella ajastamisella.
Saattaa saada tai sitten ei. Eiköhän jokainen kokeile sitä sun tätä ennenkuin uniongelmien takia sinne lääkäriin menee. Mikään liikunnan tai syömisen tai ruutuajan säätäminen ei kuitenkaan poista pahempia uniongelmia, ja silloin oikea osoite todellakin on se lääkäri!
Vierailija kirjoitti:
Olin jo hermoraunio, kun viimein menin lääkäriin. Lääkäri ei uskonut oireideni johtuvan vaihdevuosista, koska olin vasta 45v, kaikkea muuta tutkittiin ensin. Vihdoin katsottiin hormonitasot ja peli oli selvä. Sain homonikorvaushoidon ja elämäni takaisin, tosin mies ehti lähteä.
Vaikea uskoa, ettei lääkäri noteeraisi 45-vuotiaalla vaihdevuosien oireita. Myös sitä, että noin vain hormoonit peliin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Mirena- kierukka joka vei menkat pois kokonaan. Nyt kuukauden sisällä ollut kaksi vuotopäivää, ei kipuja.
Kävisin tarkistuttamassa poikkeavat vuodot.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä ei armoa saa, joten todellakin lääkäriin pitää lähteä viimeistään siinä vaiheessa, jos oireet vaikuttavat työntekoon.
Onko sinulla kuukautisvuotoa 2 päivää kuukaudessa vai kuukautiset kahteen kertaan kuukaudessa? Jos jälkimmäinen niin kävisin lääkärissä.