Kuinka pitkään olet ollut työttömänä?
Kommentit (38)
Vuodesta 2015 asti. Silloinkin loppui kuntouttavaa työtoimintaa seurannut palkkatukijakso. Ilman työvoimapoliittisia toimia olen viimeksi ollut tavallisessa työssä vuonna 2004. Sen jälkeen harjoittelijana, työkokeilussa, työelämävalmennuksessa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja pariin kertaan palkkatukityössä.
1 1/2 vuotta olin työttömänä 1996-1998. Äkkiä siihen tottui ja liiton rahoilla ei ollut kiirettä töihin, mutta sitten kun päivät alkoivat käymään vähiin, iski ahdistus. Onneksi pääsin takaisin töihin.
Kohta kaksi vuotta. Koko ajan olen töitä hakenut ja käynyt haastatteluissakin, ei vain tärppää. Tuosta aktiivimallista ei kyllä mitään hyvää tule seuraamaan, ei se niitä työpaikkoja luo.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut koskaan työtön, tein töitä 43 v ja nyt eläkkeellä. Laiskat ne on työttömänä.
Ja uusavuttomilla ei ole ajokorttia.
Moni eläkeläinen on ollut jo yli 20 vuotta eläkkeellä ja eläke on paljon isompi kuin työttömyyskorvaus
Niin, loppukeväästä täytyy rohmuta punalaputetut tuotteet kaupasta. Leipäjonoon ei jää mitään. Jossain on säästettävä, kun uusi työttömyysuudistus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 2015 asti. Silloinkin loppui kuntouttavaa työtoimintaa seurannut palkkatukijakso. Ilman työvoimapoliittisia toimia olen viimeksi ollut tavallisessa työssä vuonna 2004. Sen jälkeen harjoittelijana, työkokeilussa, työelämävalmennuksessa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja pariin kertaan palkkatukityössä.
Lisää rahaa vain työllistämispalveluille. Hyvin näyttävät toimivan. Ei hyvänen aika mitä rahantuhlausta.
En ole koskaan ollut työttömänä. lomautettuna 2 viikkoa.
Vuoden, muutaman parin viikon työkeikan tein kesällä. Onhan tämä yhtä tuskaa. Syksyllä alkoi rytmi menemään sekaisin ja uniongelmia. En tiedä mitä tapahtui mutta ei vaan enää ollut energiaa ja iloa mitä ennen oli. Nyt poistun asunnosta kerran pari viikossa kauppaan ja kävelylle. Kuntosalilla kävin mutta se on jäänyt. Nyt en ole kuukauteen jaksanut enää edes töitä hakea. Olen kaksi kertaa muuttanut töiden perässä, enää ei huvittaisi eikä oikein ole taloudellisestikaan helppo homma. En jaksa enää edes tuttaviin pitää yhteyttä kun aina kyselevät onko töitä ja ihmettelevät miksi ei ole. Ei tässä oikein ole enää mitään syytä elää tai ei vaan enää oikein näe tulevaisuutta tai osaa haaveilla. 20-vuotias lapsi asuu jo omillaan. Hänen takia yritän jaksaa.
Ennen tykkäsin tehdä ruokaa ja sekin jäänyt. Yritän aina ryhdistäytyä mutta en vaan saa mistään otetta tai pidettyä rutiineja.
N38
En ole ikinä ollut työtön, vakituisessa työssä olen ollut vuodesta 1984 ja sitä ennen kesätöissä tai töissä opiskelun ohessa.
90-luvun laman aikaan ehkä kuukauden ammattikoulusta valmistumisen jälkeen. Sen jälkeen en päivääkään. Irtisanomisajalla ilman työssäolo velvoitetta kerran kaksi kuukautta. Muuten töissä ja opiskellessa teknikoksi meni vielä kolme vuotta. Nyt 49v. On käynyt hyvä tuuri ja osaamisellakin varmaan osuutta asiaan. YT neuvottelujakin on takana useita.
2 viikkoa heti valmistuttuani ja senkin omasta halustani. Halusin pitää pätkän lomaa kun olin opiskeluaikanakin tehnyt kesäisin töitä. Valmistumisesta on 25 vuotta.
n. 17 vuotta, painiskellu tänä vuonna psykoosiherkkyyden kanssa, teenköhän ennätyksen 32 vuotta työkkärin kuntoutuksissa ja sit se eläke.
En taida olla se kaikista harhasin tässä yhtälössä.
Pieniä pätkiä välillä mutta nyt oon ollut keväästä 2020 työtön. Eli kohta 2v. Ahdistaa todella paljon. Ekat kuukaudet oli kivoja ja pidin itseasiassa ihan lomaakin. Ehkä ei olisi kannattanut, vaikutti varmasti työllistymiseen.
Töitä olen tehnyt vuodesta 2010.
N30
10v, joista 8 vuotta olen ollut etelän lämmössä. Tuet juoksee ja suomen kämpää on alivuokrattu eteenpäin. Hyvin täällä elää :D