Miten naiset voivat nauttia seksistä?
Olen ehkä outo mutta alan voida pahoin ajatuksesta että mies työntyy sisääni saati että minua nuoltaisiin. Kaipaan vahvoja turvallisuuden ja rakkaudentunteita ennen kuin pystyn edes ajattelemaan seksiä ja tästä johtuen olenkin naimisissa. Mies rakastaa ja on ymmärtävä, mutta en ole miehelle sanonut etten pidä lainkaan seksistä ja koko asia aiheuttaa pahan olon että mielen. Mies ei ole mikään ilkeä limanuljaska vaan todella rakastava ja hellä. Mies ei onneksi nuole eikä ole ilmaissut kiinnostusta asiaan, mutta työntyminen on asia mistä en oikein nauti. Usein mies piteleekin minua vaan käsivarsillaan ja suudellaan paljon. Onko normaalia?
Kommentit (43)
Kummallinen kysymys ja kyllä, olet outo mun mielestä. Nuoleminen ja sisääntuleminen on parasta mitä tiedän, mutta tottakai turvallisuus ja läheisyys ovat tosi tärkeitä, ilman niitä ei edetä seksiin asti.
Oudolta kuulostaa jos aina on näin ja se riittää molemmille vaikka vehkeissänne ei ole vikaa. Sehän se parasta on kun pi**lua nuollaan ensin antaumuksella pariin voimakkaaseen orgasmiin sormilla samalla vaginaan edestakaisin työntyen ja sen jälkeen mies kiihkoissaan työntyy pohjaan asti kiimaisesti ja aloittaa pi**lusi työstämisen ja näet kuinka syvästi hän nauttii ja saat nauttia täysin siemauksin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kokeilemaan häpyhuulia yhteen toisen naisen kanssa. Tiedä vaikka tykkäisit.
Pari leffavinkkiä Ap:lle aiheeseen liittyen, ei ne kaikki muutkaan itseään ole perin pohjin tunteneet ennen kuin sattuu oikea kohdalle, molemmat löytyvät suomeksi tekstitettynä ainakin Telia tv sovelluksen leffavuokraamosta
Miehen kansaa naimisissa oleva haluton vaimo kunnes...
Samoin en välitä seksistä, mutta halaus,silittely ja hyvänä pito ilman että pitää harrastaa seksiä on ihanaa. Seksi on ällöttävää,ajanhukkaa. Olisi ihanaa jos mies vaan haluisi hieroa minua, ihan vaan ilman taka ajatuksia mutta ei, aina pitää alkaa sörkkiä, valitettavasti en vaan tykkää. Joo ja saan orkkuja mutta, silti seksi ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Samoin en välitä seksistä, mutta halaus,silittely ja hyvänä pito ilman että pitää harrastaa seksiä on ihanaa. Seksi on ällöttävää,ajanhukkaa. Olisi ihanaa jos mies vaan haluisi hieroa minua, ihan vaan ilman taka ajatuksia mutta ei, aina pitää alkaa sörkkiä, valitettavasti en vaan tykkää. Joo ja saan orkkuja mutta, silti seksi ei kiitos.
Mies voi pitää sun halujasi turhauttavina ja inhottavina. Ja sekin on oikeassa, tietenkin.
Miehelle yhdyntä on rakkauden ilmentymistä ja jakamista. Ilman sitä, ei ole todellista rakkautta. Kukaan parisuhdetta haluava mies ei tyydy pelkkään kaverisuhteeseen. Eikä siihen jää, jos yhdynnät loppuu, eikä ole syytäkään jäädä. Tyhjää saa pyytämättäkin.
Onlohan tämä miehelle ihan ok asia? Vaikuttaa hyväksikäyttösuhteelta, missä ei kerrota ettei seksuaalista vetoa ole. N41
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on käyty täällä miljoonaan kertaan läpi. Eroa ja hanki sellainen kumppani jonka halut ja tarpeet kykenet tytdyttämään. Olet epäonnistunut kumppaninvalinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olet joko aseksuaali tai naisiin päin.
Olen hetero. Pidän läheisyydestä mutta en ole koskaan kokenut himoa miestä kohtaan, vaikka rakastan miestäni kyllä.
Niin ne kaappihomotkin sanoo vaimolleen jotka ei halua seksi naisen kanssa.
En ole kaappihomo enkä kaappilesbo. Olen hetero mutta vähähaluinen.
Eli haluat elää miehen kanssa, mutta et välitä juurikaan seksistä tai ajatuskin siitä saa etomaan. Halusit tietää oletko normaali. Totta kai olet. Kuka täällä voi oikeasti määritellä jonkin seksuaalisen toimintamallin normaaliksi, kun liki kaikki me ollaan kuitenkin jollain lailla enemmän tai vähemmän vinksahtaneita ja se miltä jokin vaikuttaa, riippuu täysin mihin "normaaliin" mitäkin asiaa vertaillaan.
Joku tarjotteli sinulle lokeroksi aseksuaalia, toinen viehtymystä naisiin. Ydinkysymys ei ole se mihin sinut voisi lokeroida, vaan se mitä itse haluat. Haluaisitko haluta seksiä ja kyetä tarjomaan vaikkapa sen yhdynnän miehellesi niin, että kykenisit edes jonkin verran yhteisestä seksistänne nauttimaan. Kun monelle muulle seksi kuitenkin on vähän kuin läheisyyttä ja hyväilyä potenssiin kaksi. Vai haluatko vain että kumppanisikaan ei haluaisi seksiä? Se onkin hankalampi ratkaista, koska se samalla saattaa tarkoittaa eroa tai että annat hänen harrastaa seksiä jonkun muun kanssa, tai jotain muuta ratkaisua joka ei tukahduttaisi hänen seksuaalisuuttaan. En usko että itsekkyyttäsi pihtaat, joten kannattaa suhtautua asiaan avoimesti itse.
Oletko koskaan saanut orgasmia, vaikkapa omin käsin klitorista hyväillessäsi? Tai jollakin leluilla. Jos et ole ja jos se joskus onnistuisi, luulen että sinulle voisi avautua ihan uusi maailma seksuaalisuuteen. Kannattaisi ihan leikkiä omin päin itselläsi joskus. Tässäkin toki tarvitaan avointa suhtautumista asiaan, ettei se oma puuhailukin alkaisi etomaan.
Etomisen suhteen kannattaa eritellä, mitkä asiat etoo seksiin liittyen eniten, mitkä jonkin verran ja mitkä ei juurikaan. Sitten valita yhteisiin tuokioihin mahdollisimman vähän etovia juttuja, joita kokeilemalla se etominen voisi ehkä jopa muuttua siihen, että alatkin pitää tietyistä seksuaalisistakin tavoista pitää itseäsi hyvänä.
Yksi ikävämpi vaihtoehto on se, että sinulle on tosiaan syntynyt traumoja joskus seksuaalisuuteen ja seksiin liitteyn, vaikkapa että sinut olisi pakotettu joskus seksiin tai tehty niin pienenä seksuaalisia tekoja, ettet pysty muistamaan edes sellaista. Etenkin jos epäilet tämän tyyppisistä syytä ongelmaasi (joka se tuntuu sinulle tai ainakin miehellesi olevan), kannattaisi kokeilla keskusttella seksuaaliterapeutin kanssa aiheesta ihan avoimesti ja esittää ihan samoja kysymyksiä suuntaansa. Tottakai edellämainittuja muitakin juttuja ajatellen voisi olla hyödyllistä keskustella tähän elämän alueeseen perehtyneen terapeutin kanssa.
Se mitä voisitte ihan kahdestaan kokeilla, voisi olla pitkään hellää hyväilyä ja tosi hidasta etenemistä kohdistaa hyväilyä myös kohti intiimialueita, niin ettei se tähtää yhdyntään saakka, vaan on sinun nautintoihisi pyrkivää yhteistä kivaa. Se vaatii kärsivällisyyttä mieheltä, mutta luulenpa miehesi jo osaavan olla muutenkin kärsivällinen sinun kanssa tällä elämän osa-alueella.
Käsinkin voi hyväillä miestä ja viedä orgasmiin saakka, sekin voi olla erittäin nautinnollista miehenä. Myös vakoa voi hyvin voideltuna käyttää vähän niinkuin yhdyntää simuloimaan ja kun siinä kalu hankaa klittaakin, voisit ehkä löytää ihan uutta nautintoa sellaista tehdessä.
Tsemppiä sinulle joka tapauksessa ja toivottavasti nämä auttaa edes hiukan eteenpäin, kun kuulostat olevan hiukan jumissa asian kanssa.
Ylläoleva oikein hieno kirjoitus. Onkin kiva joskus kuulla positiivisiakin kirjoituksia, eikä aina siä "painu pois, kukaan ei halua kuulla sinun mielipidettäsi jne" varsinkin miehen suusta naiselle, kuten täällä jo tavaksi muodostunut.
on täällä edes yksi fiksu kirjoitus... olen pettynyt palstalaisiin, aina keskitytään siihen, että miten saadaan alottajalle mahdollisimman syyllinen olo. hävetkää, aikuiset ihmiset! ap: olet normaali. olet ehkä aseksuaali tai jotain muuta, mutta olet normaali.
mä sanoisin, että puhu miehesi kanssa tästä. yrittäkää puhua avoimesti, että mikä sua seksissä etoo ja tuleeko sitä enää olemaan suhteessanne jne - se on ihan ok, jos et enää halua. varsinkin, jos/kun seksi etoo sinua, niin en todellakaan suosittele sitä harrastamaan.
koen, että seksiä harrastaessa ihminen on tosi haavoittuvassa tilassa jollain tavalla ja juuri siksi sanoisin, että älä enää harrasta seksiä, mikäli et vaan halua. jos sitä harrastaa pakotetusti, niin siitä voi syntyä _tosi_ paljon hallaa mielenterveydelle. ei sitä tarvitse harrastaa, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
on täällä edes yksi fiksu kirjoitus... olen pettynyt palstalaisiin, aina keskitytään siihen, että miten saadaan alottajalle mahdollisimman syyllinen olo. hävetkää, aikuiset ihmiset! ap: olet normaali. olet ehkä aseksuaali tai jotain muuta, mutta olet normaali.
mä sanoisin, että puhu miehesi kanssa tästä. yrittäkää puhua avoimesti, että mikä sua seksissä etoo ja tuleeko sitä enää olemaan suhteessanne jne - se on ihan ok, jos et enää halua. varsinkin, jos/kun seksi etoo sinua, niin en todellakaan suosittele sitä harrastamaan.
koen, että seksiä harrastaessa ihminen on tosi haavoittuvassa tilassa jollain tavalla ja juuri siksi sanoisin, että älä enää harrasta seksiä, mikäli et vaan halua. jos sitä harrastaa pakotetusti, niin siitä voi syntyä _tosi_ paljon hallaa mielenterveydelle. ei sitä tarvitse harrastaa, jos ei halua.
Tässä vastauksessa on paljon hyvää, mutta olisin varovainen käsitteen seksi kanssa. Jos puhutaan seksistä, se voi olla hyvin monenlaista toimintaa, kun taas vaikkapa yhdyntä tarkoittaa penetraatiota johonkin kehon onteloon, kohdistuen yleisimmin vaginaan, anaaliin tai suuhun. Seksiä puolestaan voi olla jo vaikkapa nännin hyväily tai esimerkiksi niskan, vyötärön tai pakaran sively eroottisessa mielessä. Tai seksiä voi olla eroottisessa mielessä annettu piiskauskin silloin, kun se kiihottaa seksuaalisesti piiskaajaa, piiskattavaa tai parhaassa tapauksessa molempia. Ap:lle vinkiksi, kannattaa kartoittaa millainen seksuaalinen toiminta voisi olla sinun mielestäsi nautinnollista, seksi kun nyt vaan sattuu olemaan suunnattoman laaja käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vastauksessa on paljon hyvää, mutta olisin varovainen käsitteen seksi kanssa. Jos puhutaan seksistä, se voi olla hyvin monenlaista toimintaa, kun taas vaikkapa yhdyntä tarkoittaa penetraatiota johonkin kehon onteloon, kohdistuen yleisimmin vaginaan, anaaliin tai suuhun. Seksiä puolestaan voi olla jo vaikkapa nännin hyväily tai esimerkiksi niskan, vyötärön tai pakaran sively eroottisessa mielessä. Tai seksiä voi olla eroottisessa mielessä annettu piiskauskin silloin, kun se kiihottaa seksuaalisesti piiskaajaa, piiskattavaa tai parhaassa tapauksessa molempia. Ap:lle vinkiksi, kannattaa kartoittaa millainen seksuaalinen toiminta voisi olla sinun mielestäsi nautinnollista, seksi kun nyt vaan sattuu olemaan suunnattoman laaja käsite.
puhun aina seksistä laajalla käsitteellä, unohdin sen tarkentaa äsken. mutta niin, näinhä se on!
Täällä taas on kummaa keskustelua. Ap kysyy kuinka "kukaan nainen" voi nauttia seksistä, kun hän ei nauti. Sitten joku väittää, että "kukaan mies" ei voi haluta olla parisuhteessa ilman seksiä.
Ap on ilmeisesti aseksuaali. (Se on hirveän laaja termi. Olen määritellyt itselleni, että aseksuaali ei tunne lihallista himoa. Sen tavallisimpia muotoja on juuri että tykkää läheisyydestä ja jotkut aseksuaalit voivat olla hyvinkin vahvasti rakastuneita mutta selvästi seksuaaliset aktit tuntuvat oudoilta, tai jopa etovilta.)
Aseksuaalisuus on selvästi eleisempää naisilla kuin miehillä (missä aseksuaalisuuden raja meneekään) mutta kaikki aseksuaalit eivät ole naisia ja kaikki naiset eivät todellakaan ole aseksuaaleja. Aseksuaali voi olla (ja useimmat ovat) hetero, homo tai bi.
Ei minusta ole ollenkaan outoa että joku haluaa olla suhteessa aseksuaalin kanssa, koska suhteessa on niin paljon muutakin. Itsekin valitsisin läheisyyden, jos pitäisi valita sen ja seksin väliltä. Kompromisseja se tietysti vaatii molemmin puolin, mutta mikäs suhde ei vaatisi.
Miten naiset voivat nauttia seksistä? Outo kysymys. Miksei kysytä, "kuinka mies voi nauttia seksistä" meinas tulla virhe, eksistä!
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan pettää.
Jos on aseksuaali nainen ja välttämättä haluaa olla parisuhteessa seksiä haluavan miehen kanssa, olisi ihan vaan kohtuullista hyvissä ajoin kertoa, että itse ei haittaa vaikka miehellä olisi sivusuhde, jossa voi toteuttaa seksuaalisuuttaan, kunhan kotona riittää läheisyyttä ja rakkautta ilman painetta seksiin. Sellainen yhtälö voisi olla aivan hyvin tosi toimiva, mutta tietenkin vaatii molemmilta hyvin avointa suhtautumista asiaan ja rehellisyyttä tunneasioissa. Itse asiassa, ellei tällaista voi sietää, olisi todella ikävää kiusaamista toista kohtaan kieltää seksi vaimonsa kanssa ja olla sallimatta sitä jonkun muun kanssa. Keneltä se olisi pois, kaikki voittaisivat tällaisessa yhtälössä. Olisihan se tuon aseksuaalin vaimonkin kannalta paljon kivempaa tietää, että se oma mussukka mies saa luvan kanssa pillua joltakin muulta, voi sen vuoksi hyvin, se toinen nainenkin kenties saisi samalla seksintarpeensa täytettyä näppärästi ja vaikkapa jollekin yh-äidiksi jääneelle tuollainen seksisuhde voisi siinä elämäntilanteessa toimia tosi hyvin. Monogamia varmasti toimii suurelle osalle porukkaa hyvin, mutta ei silti kannata tuhoon tuomita hyvästä syystä avoimeksi tehtyäkään suhdetta. Jos itse olisin aseksuaali parisuhteessa seksuaalisen henkilön kanssa, ilman muuta itse ehdottaisin edellämainittua järjestelyä, ettei toisen tarvitsisi aseksuaalisuuteni vuoksi kärsiä tai alentua pettäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas on kummaa keskustelua. Ap kysyy kuinka "kukaan nainen" voi nauttia seksistä, kun hän ei nauti. Sitten joku väittää, että "kukaan mies" ei voi haluta olla parisuhteessa ilman seksiä.
Ap on ilmeisesti aseksuaali. (Se on hirveän laaja termi. Olen määritellyt itselleni, että aseksuaali ei tunne lihallista himoa. Sen tavallisimpia muotoja on juuri että tykkää läheisyydestä ja jotkut aseksuaalit voivat olla hyvinkin vahvasti rakastuneita mutta selvästi seksuaaliset aktit tuntuvat oudoilta, tai jopa etovilta.)
Aseksuaalisuus on selvästi eleisempää naisilla kuin miehillä (missä aseksuaalisuuden raja meneekään) mutta kaikki aseksuaalit eivät ole naisia ja kaikki naiset eivät todellakaan ole aseksuaaleja. Aseksuaali voi olla (ja useimmat ovat) hetero, homo tai bi.
Ei minusta ole ollenkaan outoa että joku haluaa olla suhteessa aseksuaalin kanssa, koska suhteessa on niin paljon muutakin. Itsekin valitsisin läheisyyden, jos pitäisi valita sen ja seksin väliltä. Kompromisseja se tietysti vaatii molemmin puolin, mutta mikäs suhde ei vaatisi.
Sanonpahan vain, että jos aseksuaali pakottaa puolisonsa luopumaan seksistä kokonaan ja on niin omistushaluinen ettei salli seksiä muidenkaan kanssa, se on mielivallan käyttöä todella nurjalla tavalla. Jos puoliso päätyy tuolloin pettämään, kumpiko siihen on sitten enemmän syyllinen. Itse en osaa sanoa, mutta epäilemättä joku muu osaa ja luulen että tässä kysymyksessä halutaan syyllistää itsekkyydestä sitä seksiä haluavaa osapuolta. Olisi todella hienoa, jos aseksuaali löytäisi itselleen toisen aseksuaalin, mutta se ei ole kovin todennäköistä kuitenkaan kun kuitenkin jollain lailla kyse on vähemmistöstä ja kuitenkin on tosi hyvä tuuri jos löytää itselleen henkisesti ja arvoiltaan sopivan kumppanin ottamatta edes seksuaalisuuden kohtaamista.
Älkää hyvät aseksuaalit menkö avioon, jos
ette edes antamaan kykene. On se vaan
sellaista rääkkiä seksuaaliselle. Pelkästään
jo vähähaluinenkin tuottaa tosi tuskaa.
Eikä kaikille erokaan sitten ole ratkaisu jos
on valat vannottu.
Suosittelen kokeilemaan häpyhuulia yhteen toisen naisen kanssa. Tiedä vaikka tykkäisit.