Mitä syödä turkkilaisen jogurtin sijaan?
Maitotuotteet ei taida enää oikein sopia mulle, joten olen alkanut miettiä niille vaihtoehtoja. Mutta millä voisi korvata aamupalajogurtin? Niistä soija- ja kaurajutuista en tykkää, joten niitä ei tarvitse nyt ehdotella. Onko mitään muita vaihtoehtoja?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hedelmämössöö
Lähinnä etsin nyt jotain jogurttimaista, johon voisi sekoittaa granolaa, pellavansiemeniä jne.
Meneekö mantelijogurttikin samaan kastiin soijan ja kauran kanssa? Itse kokeilin (Joe’kurt) ja meni kyllä noiden ohi.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö mantelijogurttikin samaan kastiin soijan ja kauran kanssa? Itse kokeilin (Joe’kurt) ja meni kyllä noiden ohi.
En ole mantelijogurttia vielä kokeillutkaan. Mistähän kaupasta tuota löytäisi? Onko miten kallista?
Ainakin mantelimaitoa on paljon parempaa kuin soija- tai kauramaito, niin kuulostaa ainakin lupaavalta.
Chiavanukas? Kaurapuuro? Puuro jostain muusta viljasta? Tuorepuuro? Smoothiekulho?
Tulkitsin siis niin, että kaipaat jotain "lusikoitavaa" aamupalaksi.
Mustikkakeitto ei ole jogurttimaista, mutta kyllä granola sen kanssa menee.
Vuohenmaitotuotteet sopii monille, joille lehmänmaitotuoteet ei sovi (sisältää eri proteiinia), mutta ovat aika kalliita.
jos "soija- ja kaurajutut" merkitsivät tekstissäsi kaikkia kasvispohjaisia jogurtinkaltaistuksia, niin ei kai sitten mitään vastaavaa vaihtoehtoa ole.
Pakastetuista vanhahkoista banaaneista voi saada soseuttamalla hyvinkin kermamaista jogurtinkaltaista kuohkeaa massaa, joka maistuukin hyvälle ja siihen voi sitten tietysti laittaa sekaan mitä haluaa ja maustaa halunsa mukaan.
Samoin voisi tehdä varmaan avokadosta ja kiivistä sekä muista kasviksista sosetta blenderissä. Vettä lisäämällä voit itse sitten määrätä miten löysää sosetta saat. Jotkut syö kookosjogurttia, minä en sitä voi mainostaa, koska kookos on ykkösinhokkimakuni, mutta jos itse siitä pidät, kannattaa ehkä kokeilla.
Oatlyn turkkilaista jugurttia?
https://www.oatly.com/fi-fi/stuff-we-make/ruoanlaittoon/havregurt-turkk…
Mun mielestä Oatlyn Turkkilainen jugurtti on hyvää, vaikka onkin kauraa. Rakenteeltaan paksua ja pehmeää. Pahoja esim alpron, Yosan ja Rainbown kaura-ja soijagurtit.
Turkkilainen jugurtti on ollut pelastus suolistolle. Paras keino pitää vatsa kunnossa ja toimivana. Syön pari kertaa päivässä. Aamupäivällä ja toinen illalla.
Vierailija kirjoitti:
Chiavanukas? Kaurapuuro? Puuro jostain muusta viljasta? Tuorepuuro? Smoothiekulho?
Lusikoitavaa kyllä. Puurot (viljat) on poissa laskuista. Chiavanukasta olen kokeillut kookosmaitoon, mutta se kookosmaidon maku tökkii. Veteen tehtynä taas maistuu ihan sammakonkudulta.
Vierailija kirjoitti:
jos "soija- ja kaurajutut" merkitsivät tekstissäsi kaikkia kasvispohjaisia jogurtinkaltaistuksia, niin ei kai sitten mitään vastaavaa vaihtoehtoa ole.
Pakastetuista vanhahkoista banaaneista voi saada soseuttamalla hyvinkin kermamaista jogurtinkaltaista kuohkeaa massaa, joka maistuukin hyvälle ja siihen voi sitten tietysti laittaa sekaan mitä haluaa ja maustaa halunsa mukaan.
Samoin voisi tehdä varmaan avokadosta ja kiivistä sekä muista kasviksista sosetta blenderissä. Vettä lisäämällä voit itse sitten määrätä miten löysää sosetta saat. Jotkut syö kookosjogurttia, minä en sitä voi mainostaa, koska kookos on ykkösinhokkimakuni, mutta jos itse siitä pidät, kannattaa ehkä kokeilla.
Se "soija- ja kaurajutut" nimenomaan vain niitä soija- ja kauravalmisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikoitavaa kyllä. Puurot (viljat) on poissa laskuista. Chiavanukasta olen kokeillut kookosmaitoon, mutta se kookosmaidon maku tökkii. Veteen tehtynä taas maistuu ihan sammakonkudulta.
miten kiisselit menisivät? Esimerkiksi jossain omenakiisselissä on mieto maku ja siitä voi tehdä niin tanakkaa kuin itse haluaa + omenan kanssa sopii maullisesti yhteen melkein mikä vain. Tai appelsiinikiisseli, marjakiisselit ylipäätään?
Hedelmämössöö