Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli tuosta " kymppikeskustelusta" mieleen...

Vierailija
19.09.2006 |

Me elämme maalla, lähimpään kaupunkiin on matkaa parikymmentä kilometriä. Autoja on pakko olla kaksi ihan siitä syystä että mies käy toisella töissä ja täältä ei pääse bussilla yhtään mihinkään, pakollisia menoja on minullakin vaikka kotiäitinä olenkin, lapsia kuljettelen kerhoon, käymme neuvolassa, hammaslääkärissä, leikkipuistossa jne. Turhia reissuja emme ajele, kaupassakäynnit hoidetaan muiden ajojen yhteydessä eli minä käyn kaupassa jos kaupunkiin on muutakin menoa, muuten mies käy työmatkallaan.

Nyt odotellaan lapsilisiä, rahaa on 13e, sossusta emme mitään saisi emmekä hakisi, leipäjonoon en edes pääsisi kun autossani ei ole bensaa, hyvä jos huoltoasemalle pääsen kun rahaa tulee, mies taas ei ehdi menemään kun työtäkin (matalapalkka-alalla) pitää tehdä... Lasten tämän viikon kerhot jäävät väliin, onneksi muita menoja tälle viikolle ei ole. Emme polta, viinaa emme käytä, syömme kotiruokaa mahdollisimman edullisesti mutta niin monipuolisesti kuin rahat antavat periksi, postimyynnistä mitään ei ostella vaikka sieltä vaatteita saisikin usein halvemmalla kuin kaupasta mutta periaatteena on se että velaksi ei osteta ja postikulut ovat niin suuret ettei yhtä tai kahta vaatetta (ja enempään ei ole varaa kuukaudessa) kannata tilata.

Joku tietysti on vastaamassa että minun pitäisi mennä töihin eikä ruikuttaa (ja itseasiassa en ruikuta, tai siis se ei ole tarkoitus, kunhan kerron meidän perheemme elämästä johon olen ihan tyytyväinen) mutta käytännössä tulomme laskisivat jos kävisin töissä ja lisäksi mielestäni 1v on aivan liian pieni hoitoon. Pidän myös siitä että eka ja kolmasluokkalaisella on äiti kotona kun tulevat koulusta (onneksi kulkevat koulukyydillä ettei tarvitse koulua jättää väliin kun rahat on loppu ;)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi