Mikä on INR-lähete?
AV:lla tiedetään kaikki. Voisiko joku selittää mikä on INR-lähete? Olen varaamassa labra-aikaa ja pohdin onko minulla INR-lähete... Ja kyllä, olen googlannut, mutta en ole löytänyt selkeää vastausta.
Kommentit (6)
Onko sinusta tarkoitus ottaa INR verikoe?
INR on lyhenne verikokeelle, jossa tutkitaan veren hyytymistä (pidemmältä nimeltään tromboplastiiniaika). Samantapainen lyhenne kuin esimerkiksi PVK (eli perusverenkuva, jossa tulee mitattua mm. hemoglobiini, punasolu- ja valkosoluarvoja). Tutkimus pyydetään ihan normaaliin tapaan laboratorion tietojärjestelmään, ei tarvitse mitään erillistä paperilähetettä (toki paikasta riippuen voi tämäkin poiketa).
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 10:13"]INR on lyhenne verikokeelle, jossa tutkitaan veren hyytymistä (pidemmältä nimeltään tromboplastiiniaika). Samantapainen lyhenne kuin esimerkiksi PVK (eli perusverenkuva, jossa tulee mitattua mm. hemoglobiini, punasolu- ja valkosoluarvoja). Tutkimus pyydetään ihan normaaliin tapaan laboratorion tietojärjestelmään, ei tarvitse mitään erillistä paperilähetettä (toki paikasta riippuen voi tämäkin poiketa).
[/quote]
Paitsi nimenomaan tarvitsee erillisen lähetteen, epäilen että juuri ap:n tarkoituksessa koska joissain paikoissa netistä labra-aikaa varattaessa kysytäään onko sinulla INR-lähetettä jolloin ajanvaraus suoritetaan eri lailla/eri ajoista kuin muut labra-ajat.
4 vielä lisää, sen ei siis tarvitse olla paperinen lähete, asiakkaan tarvitsisi kyllä itse tietää onko menossa INR arvoa otattamaan vai ei.
Kiitos vastauksista, asia selvisi. Kuten vastaaja nro 4 epäilikin, niin pohdin mistä kohdasta minun pitää aika varata.
Jos jollakin on INR-lähete, niin sen kyllä itse tietää. Kiitos muistutuksesta, meinaa tuo marevan aina vaan unohtua.