Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin muuttaa Turusta? En halua kasvattaa lastani täällä

Vierailija
09.01.2022 |

Olen raskaana ja huolissani jo nyt lapseni turvallisuudesta jos Turkuun jäämme. Viime aikaiset uutiset huolestuttavat kovasti. Suositelkaa paikkoja mihin muuttaa?
Viihdymme rannikolla.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kuvittelee, että joku muu paikka on paratiisi, jossa ei koskaan mitään vahingontekoja tapahdu, niin lähin löytynee jostain syvältä korvesta, jossa lähimmät ihmiset ovat kymmenien, ellei satojen kilsojen päässä. Toki siellä voi sitten mellastaa petoeläimet.

Huiii, susi! Niitähän on pitkin ja poikin ja limittäin ja lomittain. 😄

Vierailija
22/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan tyytyväinen siihen turkuun, kun siellä nyt sentään jotain elämää edes on. Täällä pikku paikkakunnilla taas ei ole mitään, pelkkää landea ja eläkeläisiä. Itse taas muuttaisin turkuun tai vastaavaan kaupunkiin jos olisi perheen lisäystä. Edes jotain virikkeitä ja reippaasti palveluita läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimiota suosittelen. Lintukoto verrattuna Turkuun. Kuin siirtyisi lähes 80-luvulle. Täällä tajuttiin pakolaiskeskuskin lopettaa jo vuosikymmeniä sitten, joten hyvin on rauhallista ja väritöntä.

Vierailija
24/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella puolella jokea on rauhallista. Itse tosin asuin Eerikinkadulla

Vierailija
25/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt jotain ympäryskuntaa. Esim Naantali olis ihana.

Ääh, siellä on liikaa kokoomuslaisia, jopa enemmän kuin Turussa. Ei siellä tavallinen ihminen viihdy, miljonäärit kylläkin. Eli jos takataskussa pullistelee miljoona tai kaksi, sinne vaan, muuten ei kannata.

Vierailija
26/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa voi siirtyä rauhallisille alueille. Uittamo on aika lintukoto. Toki sinnekin yritetään tvt-asuntoja, mutta asukkaat pistää vastaan

Vierailija
27/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kuvittelee, että joku muu paikka on paratiisi, jossa ei koskaan mitään vahingontekoja tapahdu, niin lähin löytynee jostain syvältä korvesta, jossa lähimmät ihmiset ovat kymmenien, ellei satojen kilsojen päässä. Toki siellä voi sitten mellastaa petoeläimet.

Ja siellähän on helppo murtautua ja ryöstää koti kun kukaan ei tule apuun. Voi jo ovella ampua koko porukan ja siellä märkänevät aikansa.

Vierailija
28/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naantali, Raisio, Paimio, Piikkiö

Piikkiö kuuluu nykyisin Kaarinaan. Ei enää itsenäinen kunta.

Vierailija
29/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ettei muualla tapahdu mitään. Omassa nuoruudessa tuppukylässä nuoret tappo toisiaan aseilla oli kännikolareita jne missä kuplassa kuvittelette lapsenne kasvattavanne.

Vierailija
30/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä samaa mietin.

Vierailija
31/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa voi siirtyä rauhallisille alueille. Uittamo on aika lintukoto. Toki sinnekin yritetään tvt-asuntoja, mutta asukkaat pistää vastaan

????

Kyllä nimbyihmisillä on sitten kamalaa, kun ei enää turkulaiset veronmaksajatkaan kelpaa. Ei, kun pitää olla vähintään miljonäärejä naapurissa. 😂😂🤣🤣

Muuta sä sinne Naantaliin, Saukke-poju tulee kesäksi naapuriin. 😜

Vierailija
32/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin Poriin. Oon täällä ihan aatelia. Oli varaa ostaa kunnon kämppä.

Pori on vaan siitä hassu rannikko- ja "satama"kaupunki, että sinne rannikolle on kaupungin keskustasta parikyt kilsaa. Porissa merinäköala-asunnon saa halvalla.

Vierailija
33/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääh, siellä on liikaa kokoomuslaisia, jopa enemmän kuin Turussa. Ei siellä tavallinen ihminen viihdy, miljonäärit kylläkin. Eli jos takataskussa pullistelee miljoona tai kaksi, sinne vaan, muuten ei kannata.

Kyllä viihtyy, terveisin tavallinen keskiluokkainen naantalilainen. Hyvät palvelut, halpa kunnallisvero, kaikki Turun ongelmat puuttuvat.

Vierailija
34/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä täl pual jokke.

Vierailija
35/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funikulaarin ongelmatko ahdistaa?

Ihan syrämmestä ottaa! 😲😲

Vierailija
36/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taas tultiin lasten kanssa Turkuun ja viihdytään hyvin. Samat homekoulut on ongelmana kaikkialla. Asumme hyvällä alueella Varissuon lähellä ja Varissuon ongelmat ovat pysyneet sillä puolella. Oikein tyytyväisiä ollaan kaupungin kulttuuritarjontaan ja koronan hoitoon. Myös erityislapsen kanssa ollaan saatu hyvää palvelua ja apua kohtuullisella jonotuksella. En palaisi ainakaan pääkaupunkiseudulle kovin helposti.

Ny on pakko kysyä kun en turkulaisena hahmota... mikä on "hyvä asuinalue lähellä vakkea"??

Vierailija
37/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täl pual jokke on tuomiokirkon puoli.

Vierailija
38/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viihtyy, terveisin tavallinen keskiluokkainen naantalilainen. Hyvät palvelut, halpa kunnallisvero, kaikki Turun ongelmat puuttuvat.

Olihan teillä se joka sieltä sillalta hyppäsi. Eiku ei hypänny. Vai miten se oli?

Mutta Ukko-Pekka teillä sentään on. 👍 Mutta eipä sitten juuri muuta. Unikekoa ei lasketa, kun usein se on joku muualta tullut.

Vierailija
39/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me taas tultiin lasten kanssa Turkuun ja viihdytään hyvin. Samat homekoulut on ongelmana kaikkialla. Asumme hyvällä alueella Varissuon lähellä ja Varissuon ongelmat ovat pysyneet sillä puolella. Oikein tyytyväisiä ollaan kaupungin kulttuuritarjontaan ja koronan hoitoon. Myös erityislapsen kanssa ollaan saatu hyvää palvelua ja apua kohtuullisella jonotuksella. En palaisi ainakaan pääkaupunkiseudulle kovin helposti.

Ny on pakko kysyä kun en turkulaisena hahmota... mikä on "hyvä asuinalue lähellä vakkea"??

Olisiko Pääskyvuori?

Vierailija
40/113 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täl pual jokke on tuomiokirkon puoli.

Ja Eerikinkatu on täl pual.