Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon jo ihan hajalla tähän pimeyteen, pakkaseen sekä lumeen. En tiedä miten jaksan kesään saakka.. :(

Helsingin painajainen
09.01.2022 |

Suomi on kyllä aivan liian pohjoisessa. Ei täällä voi elää onnellista elämää kuin kesäisin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen viettänyt tammikuun aasiassa, usemmiten Thaimaassa. Nyt en ole kahtena talvena päässyt ja kyllä ottaa koville jo! Hirvee ikävä sinne!

Asuin 13v Aasiassa. Yhtään ei ole ikävä sinne.

Miettikää talven hyviä puolia. Käärmeet ja ötökät pysyy poissa.

Vierailija
42/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on valoisampi ja kevättä kohti kuljetaan! En oo tosin ittekkään niin inspiroitunut suomi säistä, mutta hankalahkohan se on tropiikkiinkaan muuttaa. Ehkä espanjan aurinkorannat olisivat lähimpänä ja realistisin vaihtoehto, mutta minkäs teet.

Tähän ongelmaan on yksi ratkaisu ja se on matkustelu! Thaimaan auringon ja hymyjen lämpöön kaukomatkoja, niin jo alkaa talven pimeys poistumaan kropasta ja mieli kirkastuu. Edes kerran talvessa kun tekee yhdenkin reissun niin jo jaksaa taas. Ja voi loppu talven muistella reissua ja karsella aurinkoisia lomakuvia ja haaveilla, samalla kun odottelee kevättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppu päälle heti aamusta niin mieliala ei oo pian enää yhtään niin synkkä.

Vierailija
44/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavat ilmat.

Olin viikonlopun kansallispuistossa retkeilemässä ja nukuin kaksi edellistä yötä riippumatossa.

Ainoa huono puoli on ettei siellä ollut 35-45v palstanaisia, vaikka toisessa ketjussa kyseltiin että missä me 35-45v miehet piileskelemme.

Oma poikani on 33 v eikä ikimaailmassa yöpyisi metsässä -20 asteen pakkasessa.

Eikä +20 asteen kesäyössäkään. Armeijan veti aikoinaan läpi hyvällä menestyksellä.

Mutta, teitä miehiä(kin) on moneksi.

Vierailija
45/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia minulla. Tosin aiemmin tykkäsin talvesta. Nykyisin unettomuus talvisin on pahentunut niin paljon etten meinaa enää jaksaa sitä. Viime talvi raskas ja taas tänä talvena sama juttu marraskuun alusta. Jos se tulee olemaan joka vuosi tätä niin en tiedä miten kestän. Viime vuonnakin vasta joskus huhtikuussa helpotti vähän. Kylmyys itselle myös pieni ikävä juttu ja lihakset kramppaa helposti. Joku voi ehdottaa kirkasvaloa, mutta mietin että lisääkö vaan vireyttä, kun käyn ylikierroksilla jo muutenkin.

Vierailija
46/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani ja nuoruudessani ei kukaan valittanut olevansa minkään takia "hajalla". Suomessa on aina ollut talvella pimeää, ja tulee olemaan. Turha siitä on tehdä valitusvirttä. Senkun porskuttaa menemään ja vuodenajat vaihtuvat ihan itsestään ajallaan. 

Muistan vieläkin sen häpeän, kun kylmyydestä kipeät varpaat tulivat ilmi perheen laskettelureissulla. Kukaan muu ei tunnustanut kärsivänsä, vain mulla oli ongelmia pysyä lämpimänä. Inhosin omaa viallisuuttani. Inhosin kylmyyttä, joka tuli vaikka oli mitä päällä.

Aikuisena sama ongelma on jatkunut; aina on jotenkin kylmä kovemmilla pakkasilla.

Olen myös mm. julistanut muuttavani isona "etelään", kun olen kuullut että siellä on aina kesä.

Juuri tämä on tuttua. Itse puen nyt aikuisena paljon aina päälle kylmällä, mutta usein silti palelen. Varmaan jotain naurattaa, kun vielä nuori ihminen on topattu vaatteilla päästä varpaisiin, mutta en voi mitään. Lapsuudestani muistan esim kovan pakkasen hiihtokisat ja palelut. Pakkasraja oli 15 astetta ja ohuella trikoolla mentiin.

Vierailija
47/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia minulla. Tosin aiemmin tykkäsin talvesta. Nykyisin unettomuus talvisin on pahentunut niin paljon etten meinaa enää jaksaa sitä. Viime talvi raskas ja taas tänä talvena sama juttu marraskuun alusta. Jos se tulee olemaan joka vuosi tätä niin en tiedä miten kestän. Viime vuonnakin vasta joskus huhtikuussa helpotti vähän. Kylmyys itselle myös pieni ikävä juttu ja lihakset kramppaa helposti. Joku voi ehdottaa kirkasvaloa, mutta mietin että lisääkö vaan vireyttä, kun käyn ylikierroksilla jo muutenkin.

Kokeile.

15-30 min kirkasvaloa aamulla. Ei missään tapauksessa iltapäivällä tai myöhemmin.

Vierailija
48/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani ja nuoruudessani ei kukaan valittanut olevansa minkään takia "hajalla". Suomessa on aina ollut talvella pimeää, ja tulee olemaan. Turha siitä on tehdä valitusvirttä. Senkun porskuttaa menemään ja vuodenajat vaihtuvat ihan itsestään ajallaan. 

Muistan vieläkin sen häpeän, kun kylmyydestä kipeät varpaat tulivat ilmi perheen laskettelureissulla. Kukaan muu ei tunnustanut kärsivänsä, vain mulla oli ongelmia pysyä lämpimänä. Inhosin omaa viallisuuttani. Inhosin kylmyyttä, joka tuli vaikka oli mitä päällä.

Aikuisena sama ongelma on jatkunut; aina on jotenkin kylmä kovemmilla pakkasilla.

Olen myös mm. julistanut muuttavani isona "etelään", kun olen kuullut että siellä on aina kesä.

Juuri tämä on tuttua. Itse puen nyt aikuisena paljon aina päälle kylmällä, mutta usein silti palelen. Varmaan jotain naurattaa, kun vielä nuori ihminen on topattu vaatteilla päästä varpaisiin, mutta en voi mitään. Lapsuudestani muistan esim kovan pakkasen hiihtokisat ja palelut. Pakkasraja oli 15 astetta ja ohuella trikoolla mentiin.

Nuorempana on parempi verenkierto, ja liikkuminen lämmittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi