Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa nuorta 16v

Vierailija
02.05.2015 |

Olen 16-vuotias poika. Mä pelkään itsellään sairauksia jonkun verran. Pelkään imusolmukesyöpää. Mulla on kaikkea väsymystä, hikoilua, eikä oikein nälkä ikinä. Sitten tunne kaulallani hirveästi imusolmukkeita jotka ovat isoja 3-4cm tuntusia minusta ja jotkut kovia ja muljuamattomia. Mutta ikinä lääkärit eivät ole löytäneet kaulastani mitään poikkeavaa.

Toinen asia jota pelkään on tällä hetkellä aivokasvain herään nykyään välillä aamuöisin päänsärkyyn.

Sitten pelkään kivessyöpää mulla on kiveksessä kiinni sen pinnassa. Ehkä yhden millin levyinen patti ja noin 5 milliä korkea en ole käynyt tuon takia lääkärissä.

Sitten pelkään, että mulla on jokin vakava rytmihäiriö juttu kun sydän alkaa väpättämään ja vapisten lyömään kova ja kestää hetken. Kävin ekg:ssä eikä siinäkään mitään.

En oikeasti edes pelkää kauheasti mutta silti mulla on ajatus, että kehossani ei ole kaikki hyvin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun siis se on 5 milliä pitkä se patti kiveksessä. T.ap

Vierailija
2/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt yksityisellä? Vaadi,että sinulta otetaan lisää kokeita. Ei lääkärit noin vain voi hylätä,jos sulla kerran oireita on kovasti :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika yleistä tuon ikäisenä, että pojat pelkäävät erilaisia tauteja :) ei kannata lukea mitään netistä!

Vierailija
6/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo psykiatrilla, mutta silti pelkään että olen väärässä paikassa .

Vierailija
7/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on joko paniikki- tai ahdistushäiriö tai molemmat. Varailehan heti maanantaina aika tk-lääkärille tai puhu asiasta vanhemmalle ja pyydä häntä varaamaan. Saat sieltä paljon parempaa apua kuin täältä.

Vierailija
8/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars nyt lääkäriin! Mun pojalla oli imusolmukesyöpä ja yhtenä oireina oli valtava yöhikoilu. Tyyliin aamuisin oli lakanat märät. Tosin se liittyi lämpöilyyn, jota sitten hikoili öisin pois. Saat mielenrauhan itsellesi, kun menet lääkäriin. Pyydät kaikenkattavat verikokeet, etkä lähde sieltä pois, ennenkuin olet selittänyt kaikki vaivasi!

Vierailija
9/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettii jo viimekeväänä lymfosyytit ja leukosyytit ja kaikki ok.

Vierailija
10/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuuluuko mielestänne se kives asiakin tuohon samaan sairauden pelko katekoriaan kun multa viime elokuussa tutkittiin kivekset eikä niissäkää ollu mitää. Mut en tiiä oliko toi nystyrä jos silloin

Vierailija
11/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seksuaalisesti aktiivinen? Nystyrä, varsinkin jos niitä ilmestyy lisää, voi olla merkki kondyloomasta joka kondomiakin käyttäessä on mahdollinen. Helppo hoitoinen :) ahdistuksesta, jos sitä on kirjoituksesta päätellen, kääntyisin nuorisopsykiatrian puoleen itsekkin sieltä apua saaneena. Muuten terkkarille ja vaadit heti vaikka verikokeen tai kuvauksen tai koepalan ja varmistuksen mielentauhan säilyttämiseksi.

Vierailija
15/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikahikoilu, sydämen "väpätys",väsymy,  päänsärky ja kaulalla toisinaan tuntuvat patitkin voivat liittyä KILPIRAUHASEN ONGELMIIN. Eli lähinnä kilpirauhasen liikatoiminta. Onko sinulta otettu kilpirauhasarvot?

Voitko puhua näistä vanhemmillesi? Ovatko tukenasi?

Vierailija
16/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tutkituamaan erikoislääkärille penks. Onko se urologi, joka tutkii.

pääset sinne yleislääkärin kautta. Pyydä yleislääkäri mieslääkörille, jos se on sinulle helpompi niin.soita tervsykekskjkseen ja varaa aika. Kerro nystyrästä ja sano, että se huolettaa sinua.

stressi voi teettää sydämen tykytystä ja hikoilua.

Entä, jos sitten lääkärin jälkeen rupeaisit harrastamaan jotain, ja rohkaistuisit pikkuhiljaa keskittymään ympärillä oleviin mielenkiintoisiin asioihin. Olet arvokas ja hyvä juuri sinuna itsenäsi ja sellaisena kuin olet.

Vierailija
17/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että olet ns. luulosairas ja keskusteluavusta ois ehkä eniten hyötyä, jos noin kovasti pelkäät. Mulla esim. on ahdistuneisuushäiriö, joka saa aina välillä pelkäämään kaikkea kummallista.