Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyyssuhteet tyssäävät ihastumiseen

Vierailija
09.01.2022 |

Mikä tässä on vikana, kun tällä hetkellä kaikki läheisimmät ihmissuhteeni ovat jumissa siinä seikassa, että minä en halua niistä parisuhteita, mutta toisella osapuolella on tunteita/toiveita. Paras ystäväni jonka olen tuntenut lukioajoista asti on ollut ihastunut minuun viimeisimmät 5 v. (en itse haluaisi luopua ystävyydestä, vaikka nämä viimeiset 5 v. on olleet melkoista vuoristorataa).

Sitten olen parin viime vuoden aikana tutustunut kahteen miespuoliseen henkilöön lähemmin ja niilläkin on taka-ajatuksia molemmilla, toisen kanssa olen asiasta keskustellut ja sanonut, etten halua mitään vakavampaa, toinen ei ole vielä tunnustanut, mutta veikkaan että on ihastunut. Olen alkanut jo oppia tunnistamaan sen. Ja minä itse vain toivoisin sellaista rehtiä ystävyyttä, mutta ehkä sellaista ei ole olemassakaan.... Ja mietin teenkö väärin, jos haluan itse "vain kaveruutta"? Nämä ihmiset on mulle tärkeitä, mutta pitäisikö mun heidät kaikki heivata elämästäni, etten satuttaisi heitä, ja mistä löydän aitoja ystäviä tilalle? Mulla ei oikeita ystäviä liiemmin ole, lähinnä pinnallisia tuttavuuksia vain.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävät siis vastakkaista sukupuolta ja te kaikki heteroita? Kysyn siksi, että se on kuitenkin se tavanomaisin tilanne, ja kaveri voi näin ollen olla myös potentiaalinen kumppani. Toki ihastua voi myös samaa sukupuolta olevaan helpostikin, mutta jos tietää kohteen olevan hetero, on suhteen syntyminen aika kaukaa haettu.

Ehkä olet jotenkin liian "tyttöystävällinen" näiden kavereiden kanssa? Eli teet ehkä tietämättäsikin asioita, joista tulee seksuaalinen viba. Nuorten tehtävä on pariutua ja kavereihin ihastuminen on hyvin tavallista. Se on itse asiassa erittäin hyvä lähtökohta parisuhteelle.

Ylipäätään sanoisin, että naisten ja miesten välinen ystävyys on todella hankalaa ja harvinaista. Yleensä jommalla kummalla herää joitain muitakin tunteita.

Vierailija
2/5 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyypillinen "antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa" -vanhapiika. Miehet löytävät kyllä itselleen paremman naiset kuin sinä ja sinä huomaat muutaman vuoden kuluttua, että olet miehille liian vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tartte tuntea sun kaltaista.

Vierailija
4/5 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän että tässä on varmasti sellainen "potentiaalinen kumppani" -asetelma. Pitkäaikaisin ystäväni on samaa sukupuolta mutta identifioituu ainakin osittain mieheksi (mikä on se kaikkein mutkikkain kuvio tässä). Itseni miellän heteroksi, vaikka näiden kummankaan miespuolisen kaverin kanssa en näkisi itseäni parisuhteessa.

Mutta tuo "tyttöystävällisyys" on hyvä pointti, onhan se mahdollista, että tajuamattaan antaa vääriä signaaleja luullessaan vain olevansa ystävällinen. Ja totta sekin, että miesten ja naisten välinen ystävyys on ylipäänsä vähän hankala käsite, kokemusta on siitä toisinkin päin. Varmaan useimmiten siitä joko tulee romanttista tai ei.

Vierailija
5/5 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai ei tule mitään siis. (Ap)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän