Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mistään sieniä tähän aikaan vuodesta? (Lähikaupan pakastealtaassa ei ollut)

Vierailija
09.01.2022 |

Haluaisin tehdä sienipiirakan, mutten lähteä turhaan keskustaan (Tampere)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hevi osasto ja säilykeosasto.

Vierailija
2/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. En tiedä sienistä, mut ihmettelin mihin katosi luumumarmeladi? Yks purkki oli, -50% vaikka myyntiaikaa marraskuulle. Luumurahka on niiiiin hyvää.

Eikös muuten sieniä ole säilykkeinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkusieniä ja siitaketta on yleensä vihannesosastoilla. Prismassa ja isommilla sokoksilla kuningasosterivinokasta.

Vierailija
4/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi rihmastopaketti, niin saat tuoretta :)

Vierailija
5/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykkeinä?

Vierailija
6/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäsieniä ei kyllä taida saada kuin säilykkeinä enää. Viljeltyjä sieniä tietysti saa useita eri lajeja isoista kaupoista.

Vierailija
7/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule mun pakkasesta hakemaan. Löytyy vaikka mitä suppilovahveroista herkkutattiin.

Vierailija
8/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt sieniä myytävän pakasteena kaupassa. Jos ei löydy heviosastolta niin sitten saattaa löytyä kuivattuna. Säilykkeenä ja kylmähyllystä löytyy suolasieniä.

Vierailija
9/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis pakastimessa itse kerättyjä niin paljon, että olen helisemässä niiden kanssa. Innostun aina poimimaan niitä enemmän kuin tarvitsen, eikä ole ketään kenelle voisin niitä lahjoittaa.

Vierailija
10/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis pakastimessa itse kerättyjä niin paljon, että olen helisemässä niiden kanssa. Innostun aina poimimaan niitä enemmän kuin tarvitsen, eikä ole ketään kenelle voisin niitä lahjoittaa.

Missä päin asut?

Vierailija
11/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori. En tiedä sienistä, mut ihmettelin mihin katosi luumumarmeladi? Yks purkki oli, -50% vaikka myyntiaikaa marraskuulle. Luumurahka on niiiiin hyvää.

Eikös muuten sieniä ole säilykkeinä?

K-kaupassa on ainakin ollut kanttarelleja Pirkka-säilykkeenä. Noin vuosi sitten ostin.

Vierailija
12/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin vielä vähän ennen joulua ostamaan Myyrmannin Citymarketista "suomalainen suolattu haaparousku"-rasian 🤗. Vahvasti suolattuja, pitää huuhdella.

Joitakin sieniä näkyy olevan tuoreinakin🍄.

Vierailija
13/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä kans pakkasessa ja kuivattuna itse kerättyä herkkutattia, suppiksia ja mustatorvisientä, käytän pastakastikkeisiin, kasviskeittoihin kuivamausteena ja piirakkaankin ajoittain..