37C° kainalosta
Onko lämpöä? Yleensä ei ole noin korka lämpötila.
Hieman köhää myöskin.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu siitä, mitä mittari tavallisesti näyttää kun olet terveenä.
Ei tule terveenä hirveästi mittailtua, mutta eikyl yleensä ole tietääkseni 37. Muistelisin että lämmönnousun raja olisi 37,5..
Mulle on lääkäri sanonut että kaikki alle 37,8 on normaalia ruumiinlämpöä, joten en voi valittaa huonoa oloa, vaan on vain elettävä normaalia elämää.
Aluksi raja oli 37,5, mutta sitä nostettiin, kun lämpöilyni meni monesti 37.6:een. ELi normaali ruumiinlämpö on se miksi lääkäri sen sinulle määrittää, olosta viis.
Tämä on aika rajusti kuitenkin törmännyt tähän korona-aikaan, kun kaikkialla ei tahdota uskoa että 37,8 ei ole kuumetta, vaikka oireet olisivat mitä, vaan nomrllai ruumiinlämpö. Onneksi sentään työnantaja ei ola äitynyt vaatimaan joka viikko koronatestissä käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on lääkäri sanonut että kaikki alle 37,8 on normaalia ruumiinlämpöä, joten en voi valittaa huonoa oloa, vaan on vain elettävä normaalia elämää.
Aluksi raja oli 37,5, mutta sitä nostettiin, kun lämpöilyni meni monesti 37.6:een. ELi normaali ruumiinlämpö on se miksi lääkäri sen sinulle määrittää, olosta viis.
Tämä on aika rajusti kuitenkin törmännyt tähän korona-aikaan, kun kaikkialla ei tahdota uskoa että 37,8 ei ole kuumetta, vaikka oireet olisivat mitä, vaan nomrllai ruumiinlämpö. Onneksi sentään työnantaja ei ola äitynyt vaatimaan joka viikko koronatestissä käymistä.
Eikö se riipu hieman siitä mistä lämmön mittaa?
Ota ensin pyllystä, ja sen jälkeen suusta vielä varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
On lämpöä aikuiselle kainalosta.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se riipu hieman siitä mistä lämmön mittaa?
Käsittääkseni aloitus koski nimen omaan kainalosta mittaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ota ensin pyllystä, ja sen jälkeen suusta vielä varmuuden vuoksi.
Okei. Kiitos avusta.🤗
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
No on todellakin kuumetta. Jos minulla on 37 °C, niin olo on todellakin aina sairas.
Kuumetta on silloin kun kehon lämpö kainalosta mitattuna 37,5 astetta. Sen alle oleva lämpö ei ole vielä kuume.
Keho voi nostaa hieman lämpöä tuonne 37aan esim huonosti nukutun yön, liian treenaamisen tai stressin takia.
Kolme astetta lisää ja alkaa olla jo vaarallista. Kannattaa mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
No on todellakin kuumetta. Jos minulla on 37 °C, niin olo on todellakin aina sairas.
Ei tämä ole mielipidekysely. Kuumeen rajaksi määritellään 37,5.
Älä hermoile. Teatterit tuskin värväävät täällä.
Normaali ruumiinlämpö on yleensä 35,8– 37,6 astetta. Lapsilla normaali ruumiinlämpö on korkeampi kuin aikuisilla. Kuumeesta puhutaan, jos lämpö on aamulla peräaukosta mitattuna 37,5 tai enemmän. Illalla mitattuna raja on 37,8 °C.
No sehän riippuu siitä, mitä mittari tavallisesti näyttää kun olet terveenä.