Yliopisto menetti huolimattomuuden takia 77 terän tiedostot, mukana tuhansien valmistuvien ja valmistuneiden koko opintotiedot, "Mitään ei ole tehtävissä, tutkinto on suoritettava uudestaan!"
https://muropaketti.com/tietotekniikka/tietotekniikkauutiset/hpn-paivit…
Kannattaa aina ottaa itselle dokumentti suoritetusta tentistä tai osa-suoritukseata, vaikkapa kuva arvostelusta tenttipaperista.
Tunnen erään suomalaisen jonka koko opintohistoria tuhottiin vahingossa, hänet kuitenkin muistettiin ja sai tutkintonsa, tämä tapahtui ysärillä.
Melko ikävä jos opiskellut ja opiskellut ja lopulta valmistunut ja mennyt hakemaan todistusta niin kukaan ei ole kuullutkaan henkilöstä ja suoritukset hävinneet tiedostoista.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi siirtyä yleisten kielitutkintojen tapaiseen järjestelmään, jossa tiedot voi hankkia mistä haluaa ja osoittaa kaikille avoimessa tentissä; sen jälkeen tutkinto postissa kotiin.
Nykyinen järjestelmä vie ihmisiä oman käden kautta tuonpuoleiseen, koska se asettaa ihmisille valtavasti keinotekoisia esteitä matkalla työelämään.
Olen ihmeissäni siitä, että Amerikassa ei ole pommi räjähtänyt yliopiston tiloissa tämän takia, kun tyhmempienkin syiden takia on tehty terrori-iskuja. En siis kehota väkivaltaan, vaan muutokseen ja ihmettelen ihmisten nöyryytä tässä asiassa.
Ei kai kielitutkinnoissa moista sääntöä ole. Yliopiston kielitutkinnothan ovat juuri niitä tutkintoja, joissa pakollisia läsnäolo-opintojakin on paljon, tenttiminen ei todellakaan ole itsestäänselvää.
Mistä tarkalleen ap teki otsikon johtopäätöksen? Tuossa jutussa ei nimittäin viitata sanallakaan siihen, että oltaisiin menetty valmistuvien opintosuorituksia tai että tämän takia joku ei valmistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi siirtyä yleisten kielitutkintojen tapaiseen järjestelmään, jossa tiedot voi hankkia mistä haluaa ja osoittaa kaikille avoimessa tentissä; sen jälkeen tutkinto postissa kotiin.
Nykyinen järjestelmä vie ihmisiä oman käden kautta tuonpuoleiseen, koska se asettaa ihmisille valtavasti keinotekoisia esteitä matkalla työelämään.
Olen ihmeissäni siitä, että Amerikassa ei ole pommi räjähtänyt yliopiston tiloissa tämän takia, kun tyhmempienkin syiden takia on tehty terrori-iskuja. En siis kehota väkivaltaan, vaan muutokseen ja ihmettelen ihmisten nöyryytä tässä asiassa.
Ei kai kielitutkinnoissa moista sääntöä ole. Yliopiston kielitutkinnothan ovat juuri niitä tutkintoja, joissa pakollisia läsnäolo-opintojakin on paljon, tenttiminen ei todellakaan ole itsestäänselvää.
Yleiset kielitutkinnot, eli esim TOEFL on eri asia, ne on tosiaan vain näyttötutkintoja. Toki niistäkin pääsee helpommin läpi kurssin jälkeen, mutta ilman kurssiakin saa yrittää ja esim itse olen suorittanut niin.