Vähän harvininaisempi nimi tytölle
Tarvitsisin vauvapalstan nimigurujen apua! :) Laskettu aika on ensi kuussa ja ultran perusteella tulokas olisi todennäköisesti tyttö. Kyseessä on esikoinen. Pojalle meillä oli valmiina nimi mietittynä (Kauko, mieheni edesmenneen isoisän nimi). Tytölle sopivaa nimeä emme ole kuitenkaan vielä keksineet. Tällä hetkellä vahvimpana ehdotuksena on Inari, mutta se ei herätä kummassakaan sellaisia vahvoja tunteita, on vaan sellainen kiva nimi. Olisi kiva keksiä muita vaihtoehtoja.
Tässä vähän kriteereitä: En halua, että nimi on mikään ns. trendinimi. Tykkään esimerkiksi nimistä Vilja, Ronja ja Aava, mutta koen että ovat tällä hetkellä liian suosittuja. Suomalaisen kuuloiset nimet ovat enemmän mieleen, eli ei esim. Isabella, Amanda tms. Hyvän pituinen nimi olisi 4-6 kirjainta pitkä. Sukunimi on aika pitkä ja ihan suomalainen. Nimessä saisi olla joku vahva konsonantti, eli esim. R, K, T, P tai V. Nimet joissa on vain pehmeitä konsonantteja kuulostavat liian lässyiltä, vaikka kauniita nimiä olisivatkin, eli esim. Salla, Nelli, Helmi, Emma.
Lupaan kommentoida ehdotuksianne! :)
Kommentit (261)
Sointu! Onko liian pehmeä? Jos saisin vielä tytön, niin hänestä tulisi ehdottomasti Sointu.
Antakaa se Inari, tosi kaunis nimi :P
Ihanaa kun tulee näin paljon ehdotuksia. Olen ottanut kaikki omasta mielestä kivat ylös. Mies tulee pian töistä kotiin ja hän saa sitten katsoa läpi ne ja kertoa mitä mieltä on ehdotuksista. Tulen sitten kertomaan mitkä nimet jäävät harkintaan! Koitan vielä kommentoida loputkin tänne tulleet ehdotukset. Kiitos kaikista ehdotuksista, lisääkin saa laittaa :)
Hulda on ehkä vähän liian hassu jotenkin :)
Anelle ei oikein iske.
Maaria löytyy tuttavapiiristä. Noora, Saara ja Veera ovat kauniita, mutta taitavat olla aika suosittuja tällä hetkellä.
Onerva ei oikein iske. Tuula on työkaverin nimi. Armi on ihan kiva! Raita ei ehkä ole ihan omaan makuun. Riina ja Paula on liian tavallisia omaan makuun.
Kiiasta tulee auto mieleen :/
Juulia on kaverini nimi.
Taru ja Ruut kyllä täyttävät kriteerit, mutta en innostu kummastakaan erityisemmin.
Mette, Metta, Metti, Netta, Nette: Ei ole ihan sellaisia kuin etsin.
Mysi on liian outo :)
Venla on trendinimi.
Sointu on kiva!
Eleanor on myös ihan kiva. Laitan ylös, vaikka en ihan varma tästä olekaan.
Vella ja Linnea ei ole ihan mun juttu. Verona on kiva, otan ylös vaikka onkin ehkä vähän liian pitkä.
Astrid on liian ruotsalainen.
Marja / Marjo, Mirva, Marika / Marina: Marja ja Mirva näistä kivoimmat.
Maire ei oikein iske.
Vivia ja Pieta ei ole ihan omaan makuun.
t. Ap
Marlene
Kukka-Maria
Sonja
Minea
Miia
Albodomovar on kaunis nimi eikä niin tavallinen. :3
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:31"]Kaijasta tulee mieleen Kaija Koo. Olen itse Kaija-fani, mutta en ehkä haluaisi nimetä lastani Kaijaksi kuitenkaan :/
Vanja taitaa tosiaan olla pojan nimi?
Virva ja Virve on molemmat kivoja, menee harkinaan. Verna on yhden kaverini nimi eli ei käy siksi. Inkeri on kiva, harkintaan. Martta ei nappaa. Hertta on yhden kaverini lapsen nimi, ei käy siksi. Lyyra ei heti ainakaan iske. Auraa olen miehelle ehdottanutkin, on kuulemma jonkun ärsyttävän opiskelututun nimi :D Taimi on kiva, harkintaan. Saimi, Suoma ja Ansa on omaan makuun niitä liian lässyjä. Kiitos ehdotuksista, paljon hyviä! :)
t. Ap
[/quote]
Jos Virve ja Virva ovat mielestäsi kivan kuuloisia niin tohon samaan rimpsuun sopii myös Mirva. Ei ole mikään kovin yleinen nimi.
Jos Heidi on liian yleinen niin käviskö Seidi?
Maija. Olis samaa "ikäluokkaa" Kaukon kanssa, eikä varmaan liian suosittu varmaan nykyään?
Mun suosikki olis Stella - ja ollut suosikkini jo kauan ennen Estellen suosiota. Sopis Kaukon isosiskoksi oikein hyvin. Tarkoittaa tähteä.
Iris? Mun mielestä yhdellä I:llä ihana :)
Mari. Keikkui viimeksi suosiossa 70-80-luvun taitteessa ja nyt nimeä ei ole melkein kellään (siis lapsella) etunimenä.
Hippa, Leena, Varpu, Marianne, Noomi, Hilppa, Reea, Iia, Mirjami
Saima!