Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden hengen talouteen sisä- vai ulkoporeallas?

Vierailija
09.01.2022 |

Kumpi olisi järkevämpi hankinta kun pienestä altaasta olisi kyse? Kummalla olisi todennäköisesti enemmän käyttöä? Suosituksia mallista myös otetaan vastaan :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköllä lämpiää vesi? Näillä sähkön hinnoilla en minä ainakaan lämmittelisi vettä ulkoaltaassa. Jos meinasit ympärivuotiseen käyttöön. Ulkona voi olla tietty sulan aikaan kiva

Meillä on puilla lämpiävä palju. Ja sitä käytetään paljon kesät talvet.

Lisäksi talviaikaan pumppua ei voi pitää siinä (paljussa, en tiedä millaisia porealtaissa on) vesi kemikaaleilla vettä voi pitää jonkin aikaa muttei kauhean kauaa. Paljuakin saa kovilla pakkasilla lämmitellä joka toinen päivä, vaikea on eristetty kansikin, niin mieti jos sähköllä huudatat poreallasta sulana.

Ei porealtaista ole itsellä kyllä edes kokemusta, kavereilla oli kesän ulkoallas joku viisi sitten ja ne hankkiutui siitä eroon sen jälkeen tuli isoja sähkölaskuja sanoivat.

Vierailija
2/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälle 1 h poreamme,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköllä lämpiää vesi? Näillä sähkön hinnoilla en minä ainakaan lämmittelisi vettä ulkoaltaassa. Jos meinasit ympärivuotiseen käyttöön. Ulkona voi olla tietty sulan aikaan kiva

Lisäksi talviaikaan pumppua ei voi pitää siinä (paljussa, en tiedä millaisia porealtaissa on) vesi kemikaaleilla vettä voi pitää jonkin aikaa muttei kauhean kauaa. Paljuakin saa kovilla pakkasilla lämmitellä joka toinen päivä, vaikea on eristetty kansikin, niin mieti jos sähköllä huudatat poreallasta sulana.

Ei porealtaista ole itsellä kyllä edes kokemusta, kavereilla oli kesän ulkoallas joku viisi sitten ja ne hankkiutui siitä eroon sen jälkeen tuli isoja sähkölaskuja sanoivat.

Ulkoporeammeen sähkö maksaa 375€/vuosi. Jos tuohon ei ole varaa, kannattaa jättää amme hankkimatta kokonaan.

Vierailija
4/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoporeammeen sähkö maksaa 375€/vuosi. Jos tuohon ei ole varaa, kannattaa jättää amme hankkimatta kokonaan.

Sulla on sitten kiinteähintainen sähkösopimus poreammeeseesi.

Vierailija
5/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sisäallas. Pakkasella on mukavampaa olla lämpimissä tiloissa. Paitsi jos on lasitettu terassi tai joku kasvihuone. Toisaalta jotkut menevät saunasta paljuun, mutta se on asia erikseen.

Vierailija
6/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palju, mutta vesi tuleekin järvestä ja omaa puuta riittää poltettavaksi, joten käyttö on "ilmaista". Näillä sähkönhinnoilla ennhalua edes arvata, mitä maksaisi kun sähköllä lämmittäisi meidän isoa 8 hengen paljua.

Vierailija
7/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenallas muovinen hankkikaa.

Vierailija
8/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipas tarkkaan tiedetty. Joku idari vaan ei tajua, että sähkösopimuksia on erilaisia, ja hinnat vaihtelee niiden ja yhtiöiden mukaan.

Vierailija
9/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-allas, ei poreammeella mitään tee.

Vierailija
10/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä sauna niin allas ulos niin voi harrastaa avantouintia.

Vierailija
11/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisällä poreamme. Ulos itse ehkä hankkisin mielummin paljun kuin poreammeen. Itse oon tän sisämallin kannalla, jos valita pitäisi. Molempi kivempi, mutta sisämalli tulee meillä enemmän käyttöön sen helppouden vuoksi.

Vierailija
12/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn sisällä vain pikaisesti suihkussa, en kylve koskaan. Ulkona meillä on poreallas, jonka lämpötila on ympäri vuoden 37C. Minusta nimenomaan pakkasella ja pimeässä yössä on ihana lojua siellä ja ihailla tähtiä/lumisadetta. Useimmiten käymme siinä samalla myös saunassa. Pipo vaan päähän ja kylpytakki sekä tossut altaan viereen :D

Vierailija
13/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos, jos on iso piha ja välimatkaa ja näkösuojaa naapuriin. Sisälle, jos piha pieni tai/ja suora näkyvyys naapuriin tai kadulle.

Vierailija
14/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo sisäammeet sellaisia, että niihinkin, kuten ulkoaltaisiin, laitetaan kansi päälle kylvyn jälkeen ja vesi pysyy lämpimänä, eikä vaihdeta välillä ja käytetään puhdistusaineita, vai laitetaanko niihin uusi lämmin vesi joka kerta?

Vierailija
15/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta kahden hengen ulko hot tubesta? Mahtuuko tuohon?

Vierailija
16/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sisällä poreamme. Ulos itse ehkä hankkisin mielummin paljun kuin poreammeen. Itse oon tän sisämallin kannalla, jos valita pitäisi. Molempi kivempi, mutta sisämalli tulee meillä enemmän käyttöön sen helppouden vuoksi.

Mikä siitä tekee helpomman?

Vierailija
17/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa äkkiä naapurisovun menemään, kun laittaa pienelle suojattomalle pihalle porealtaan jossa käy myös lapsia. Se melu on kova, kun lapset loiskii vedessä. Ja sitten jos vielä valvomatta päästää naapurin lapsia. Meidän naapurissa yksi lapsi melkein hukkui noin. Porealtaan omistajat muuttivat aika pian tuon jälkeen pois. Kyseessä oli viisivuotiaat lapset jotka olivat altaassa valvomatta.

Mutta jos ap on kaksi aikuista niin tuo ei ongelma. Sisällä ehkä enemmän käyttöä kuitenkin. Ainakin meillä.

Vierailija
18/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä ulkoaltaasta liikaa harmeja.

Vierailija
19/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kannattaa kriittisesti miettiä kuinka monta kertaa vuodessa oikeasti tulisi allasta käytettyä.

Meillä n. kerran kolmeen vuoteen.

Vierailija
20/25 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekaksi kannattaa kriittisesti miettiä kuinka monta kertaa vuodessa oikeasti tulisi allasta käytettyä.

Meillä n. kerran kolmeen vuoteen.

No kun tätä on just vaikea tietää. Varmaan riippuu siitä käytön helppoudestakin, ts. onko heti valmis vai pitääkö alkaa vettä laskemaan ja lämmittelemään.