Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä paikalla matematiikkaa tai luonnontieteitä opiskelleita?

Vierailija
01.05.2015 |

Tai että puoliso olisi opiskellut? Minua kiinnostaisi opiskella matikkaa, fysiikkaa, kemiaa tai tietojenkäsittelytiedettä.

Tällä hetkellä mietityttää vain, olisinko tarpeeksi hyvä, ja olisiko minulla mahdollisuus myös arvosanoihin 4-5.

Lukiossa minulla oli pitkä matikka, kirjoitin E:n. Fysiikasta ja kemiasta keskiarvona 9, kirjoitin M:n. Tietotekniikasta ei tullut numeroa (soveltavat kurssit), mutta hyvin sujui.

Haluaisin opiskella tulevaisuudessa yläkoulun tai lukion opettajana.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kysele arvosanojasi työelämässä, tutkintotodistus riittää. T. Fyysikko

Vierailija
2/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mielestäsi kaikilla noita opiskelevilla olla todistuksessa kyseisistä aineista L?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:13"]Pitäisikö mielestäsi kaikilla noita opiskelevilla olla todistuksessa kyseisistä aineista L?
[/quote]

Mietin ylipäätään mahdollisuuksia opiskella kyseisiä aineita hyvällä menestyksellä. Tällä hetkellä minulla on mielikuva esim. matikan opiskelijoita jotenkin erikoisviisaina, ja itse epäilen mahdollisuuksiani pärjätä opinnoissa. Kuinka paljon opittavaa tulee? Oppiiko asiat myös ihan normaalilla järjellä varustettu henkilö, jos näkee vaivaa? T. ap

Vierailija
4/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii, ja kyllä noilla arvosanoilla pärjää. Ei ne muutkaan opiskelijat mitään neroja ole (varsinkin yliopiston matikassa kun on niin helppo päästä sisään). Turha vaatimattomuus pois. Googlaa "imposter syndrome".

Vierailija
5/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin matematiikkaa, tilastotiedettä ja tietojenkäsittelytiedettä yliopistossa. Tutkinnon pääaine siis matematiikka. Itselläni matematiikka taisi olla M ja kurssien keskiarvo lukiossa luonnontieteissä noin 8.5. Voin vahvistaa myös että pärjäät kyllä mikäli olet kiinnostunut aiheesta. Älä mieti niitä arvosanoja liikaa, ketään ei kiinnosta arvosanasi työelämässä tai edes työhaastatteluissa.

Vierailija
6/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lukiotodistuksella ei ole mitään merkitystä. Kunhan pääset sisään huomaat, että motivaation osuus kurssiarvosanoissa on paljon suurempi kuin lukiomenestys.

Vierailija
7/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:41"]Itse luin matematiikkaa, tilastotiedettä ja tietojenkäsittelytiedettä yliopistossa. Tutkinnon pääaine siis matematiikka. Itselläni matematiikka taisi olla M ja kurssien keskiarvo lukiossa luonnontieteissä noin 8.5. Voin vahvistaa myös että pärjäät kyllä mikäli olet kiinnostunut aiheesta. Älä mieti niitä arvosanoja liikaa, ketään ei kiinnosta arvosanasi työelämässä tai edes työhaastatteluissa.
[/quote]

Tästä täytyy olla eri mieltä. Olen itsekin hakenut lehtorin paikkoja, ja joskus kaksi viran hakijaa ovat olleet niin tasaisia, että on vertailtu opetettavien aineiden arvosanoja. Tässä ei kuitenkaan yksittäisillä kursseilla ole merkitystä, vaan aineen yleisarvosanalla.

Vierailija
8/14 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ma L ja fy E, päättärissä molemmista 10. Matikassa opintojen painotettu keskiarvo 4,3 ja fysiikassa 4,5. Nyt työttömänä toista vuotta. Kannatti

Vierailija
11/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin matikasta M:n, yliopistossa sain jokaisesta matikan kurssista 5:sen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Fysiikan keskiarvokin oli perusopinnoista 4.

kuten joku jo totesikin on motivaatio tärkeintä.

Vierailija
12/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:41"]Lukiossa ma L ja fy E, päättärissä molemmista 10. Matikassa opintojen painotettu keskiarvo 4,3 ja fysiikassa 4,5. Nyt työttömänä toista vuotta. Kannatti
[/quote]

Minkälaisia töitä olet hakenut? Ja oletko päässyt edes haastatteluihin?

Vierailija
13/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla sosiaalinen yliopistoaikoina. Ei niitä töitä muuten saa.

Vierailija
14/14 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat opiskella opettajana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi