Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisolle alko tärkeämpää

Vierailija
08.01.2022 |

Suhde on muuten hyvä. Toki puolison päivittäinen juominen vaikuttaa muuhunkin elämään, mutta ei häiritsevästi. Lapsiakaan ei ole. Silti välillä tuntuu kurjalta. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta.

Onko kellään kokemusta? Tilannetta, että jää silti enemmän plussan puolelle? Hän on uskollinen, rakastaa minua hyvin paljon, täydennämme toisiamme. Olin nuori kun aloimme seurustella, ei silloin rakkauden huumassa ajatellut. Eikä se toki tämmöistä ollutkaan. Pikkuhiljaa vaan mennyt pahemmaksi juominen. Väkivaltaa ei ole. Mielellään kuulisin samassa tilanteessa olevien ajatuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Al-Anon ryhmissä, niissä tapaat alkoholistien läheisiä ja saat vertaistukea.

Vierailija
2/5 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko keskustellu miehen kans asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko keskustellu miehen kans asiasta?

Puolison kanssa ollaan juteltu. Hän on sanonut ettei aio kokonaan lopettaa enkä ole sellaista vaatinutkaan. On myös myöntänyt alkon tulevan ensin ja se sattuu.

Vierailija
4/5 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Www.paihdelinkki.fi/kotikanava

Vierailija
5/5 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy Al-Anon ryhmissä, niissä tapaat alkoholistien läheisiä ja saat vertaistukea.

Miksi te aina ehdotatte tätä ratkaisua? Ja ihmisille, joiden elämän toisen ihmisen alkonkäyttö on jo osin tai kokonaan pilannut! Ja joiden aikaa tällainen ihminen jo ratkaisevan paljon tuhlaa! Ja sitten ratkaisu olisi se, että alkoilijan uhrin kuuluu uhrta loputkin vapaa-ajastaan juoksemassa näissä kokouksissa ihan kuin hänellä ei tarvitsisi olla yhtään omaa aikaa.

Jos teillä itsellänne on käytössä enemmän kuin se normaali 24h/vrk ja jaksua rehata itseänne vielä kaupassakäynnin jälkeen näihin kokouksiin, niin menkää, menkää. Mutta älkää jatkuvasti antako alkoilijoiden uhreille sitä viestiä, että heidän koko elämänsä ja koko aikansa on uhrattava alkoholin alttarille!

Tämähän on itse asiassa alkoholistin näkökulma maailmaan. Alkoholistin elämän keskipiste on alkoholi ja sen ympärillä kaiken pitää pyöriä. Teidän kaltaiset ihmiset itse asiassa jakavat tämän ideologian: alkoholi on pyhä. Kaiken pitää liittyä siihen.