Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-lestadiolaisen tapailu

Vierailija
01.05.2015 |

Olen tapaillut erästä miestä noin viisi kertaa nyt, ja viime kerralla hän kertoi tulevansa lestadiolaisperheestä. Alkoi vähän ahdistaa, kannattaakohan juttua jatkaa? Onko kellään kokemusta juurtuuko tavat ja asenteet ihmiseen? Hän tosiaan pyörii vielä lestapiireissä aika tiukasti, ja kertoi myös uskovansa jumalaan edelleen jne. Itse olen ateisti ja aika liberaali arvoiltani. Hän on ollut yhden yön luonani ja seksiä ollaan harrastettu, mutta hänen suhtautuminen seksiin on aika pidettäytyväinen ja ei oikein osaa puhua siitä.. Minä taas tosi avoin seksuaalisuuteni kanssa.
Kokemuksia? Neuvoja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
2/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksilö, ei ole sapluunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt teilaisi tuon taustan takia. Sanot vaan suoraan mielipiteesi, ettet usko tähän hänen hommaansa ja ettet aio siihen sitten osallistua. Seksistä puhumiseen voi opetella, pidättyväisyys ei ole erikoinen asia kun ekaa kertaa yhdessä seksiä harrastetaan.

Olet vaan rehellinen...voihan se olla ettei hän halua tapailla ateisti-liberaaliakaan, joten homma on kohta hoidettu :)

Vierailija
4/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lestadiolaistaustainen, nuorena lähtenyt sieltä, eikä musta mitenkään huomaa asiaa. Olen liberaali elämänasenteiltani ja sinut seksuaalisuuteni kanssa. Tiedän muutamia aikuisina liikkeeseen jääneitä, jotka eivät ole varmoja, haluavatko kokonaan lähteä sieltä, ja kyllä se siltä näyttää, että ahdasmieliset/konservatiiviset luonteet viihtyvät siinä ympäristössä. Kaltaiseni liberaalit ateistit eivät todellakaan ole missään tekemisissä lapsuudenympäristönsä uskonnollisten piirien kanssa, yhtä järkevää kuin osallistua jonnekin uusnatsi marssille. En siis tarkoita sanoa, että lestadiolaiset olisivat uusnatseja, vaan että arvomaailmani on niin erilainen, että en pystyisi olemaan sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Liikaa naisia alistavia toimintamalleja ja uskontoon verhottua kaiken kontrollointia ja syyllistämistä *puistatus*. Sanoisin, että juokse. 

Vierailija
5/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kirjoittaa uusnatsimarssi 

t.5

Vierailija
6/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:53"]En nyt teilaisi tuon taustan takia. Sanot vaan suoraan mielipiteesi, ettet usko tähän hänen hommaansa ja ettet aio siihen sitten osallistua. Seksistä puhumiseen voi opetella, pidättyväisyys ei ole erikoinen asia kun ekaa kertaa yhdessä seksiä harrastetaan.

Olet vaan rehellinen...voihan se olla ettei hän halua tapailla ateisti-liberaaliakaan, joten homma on kohta hoidettu :)
[/quote]

Kerroin hänelle kyllä omasta arvomaailmastani ja siitä mitä ajattelen lestadiolaisten säännöistä jne, ja hän oli kyllä osittain samoilla linjoilla kanssani. Kyselin kiinnostuneena taustasta koska itselläni on aika vastakohtainen lapsuus ollut.
Hän vaikuttaa aika ihastuneelta, haluaisi esitellä minua jo näille lestakavereilleen ja viestittelee jatkuvasti.. Itsekin ehkä hieman olen, mutta toisaalta en tiedä uskallanko ihastua.

Vierailija
7/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:53"]En nyt teilaisi tuon taustan takia. Sanot vaan suoraan mielipiteesi, ettet usko tähän hänen hommaansa ja ettet aio siihen sitten osallistua. Seksistä puhumiseen voi opetella, pidättyväisyys ei ole erikoinen asia kun ekaa kertaa yhdessä seksiä harrastetaan.

[/quote]

Kerroin hänelle kyllä omasta arvomaailmastani ja siitä mitä ajattelen lestadiolaisten säännöistä jne, ja hän oli kyllä osittain samoilla linjoilla kanssani. Kyselin kiinnostuneena taustasta koska itselläni on aika vastakohtainen lapsuus ollut.
Hän vaikuttaa aika ihastuneelta, haluaisi esitellä minua jo näille lestakavereilleen ja viestittelee jatkuvasti.. Itsekin ehkä hieman olen, mutta toisaalta en tiedä uskallanko ihastua.

[/quote]

Mielestäni huolit ihan turhaan. vaikka hän on ex-lestaadiolainen ei se tarkoita että toimii tiettyjen raamien mukaisesti. Sekin yllätti että tekemisissä kuitenkin lestaadioöaisten kanssa sillä yleensä katkeaa kaikki välit jos siitä lahkosta lähtee. Eli ihan hyvä joa pitää yhteyttä. Tietenkin teidän erilaisuus voi tulla jossakin kohtaa liikaa esille ja juttu ei välttämättä toimi mutta et voi tietää ellet kokeile.

Vierailija
8/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kävisin pitkiä ja hartaita keskusteluja arvoista ja asenteista. On helppo sanoa, että joo joo, olen liberaali, mutta tosipaikan tullen konservatiiviset arvot nostavatkin päätään. Keskustelkaa abortista, naisen seksuaalisesta vapaudesta ja kaikesta mahdollisesta. Räväytä pöytään, että sinulla on ollut reilut 20 seksikumppania ja katsele reaktiota. Sellainen paljastaa jo asenteita.

Vierailija
9/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:34"]

Minä taas tosi avoin seksuaalisuuteni kanssa.

[/quote]

Sinä jakorasia.

Vierailija
10/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:34"]

Minä taas tosi avoin seksuaalisuuteni kanssa.

[/quote]

Sinä jakorasia.
[/quote]

Se että on avoin puhumaan seksistä ja nauttii siitä, ei tarkoita että jakaa jokaiselle. Huoh...

Vierailija
11/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa.. Kokemusta on

Vierailija
12/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen sielunelämänsä ja omanarvontuntonsa on vinoon kasvanut, ei kannata jatkaa.

Vierailija
13/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[tämä on paras neuvo. Olen itse muka niiiin liberaali ex- lesta, mutta säpsähdin jo pelkkää ajatusta 20 seksikumppanista

Vierailija
14/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:42"]

[tämä on paras neuvo. Olen itse muka niiiin liberaali ex- lesta, mutta säpsähdin jo pelkkää ajatusta 20 seksikumppanista

[/quote]

Puhu vain omasta puolestasi, terveisin samoista piireistä karannut 5, joka ei säpsähtänyt.

Vierailija
15/15 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lestadiolaisesta kodista, mutta ei ole lapsuuden jälkeen elänyt kuin lesta. Ollaan oltu jo 15 vuotta yhdessä ja tullaan hyvin juttuun. Samanlaiset arvot ja arvostukset jne. Ollaan molemmat tosi liberaaleja. Ongelma ei ole mies vaan patavanhoillinen anoppi ja kälyt. Uskovat vielä synteihin ja paheksuvat kaikkia ja kakkea. Menneet naimisiin nuoruuden lestapoikaystävien kanssa jne. Vihaan mieheni perhettä. Muista että jos suhde vakavoituu voit joutua olemaan tekemisissä joidenkin lestojen kanssa. Se ei ole mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi