Voiko introvertti olla yksinäinen?
Itse olen introvertti. Voisin elää elämäni yksin hiljaisuudessa (tai kuurona). En tunne oloani yksinäiseksi koskaan. Nautin eniten hetkistä kun saan olla yksin ja hiljaa. Tuntuu, että olisin onnellisimmillani yksin hiljaisuudessa. Alkaisinkohan joskus tuntea ahdistusta tai yksinäisyyttä, jos oikeasti tulisi tilanne, että olisin pitkän aikaa yksin?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:35"]
Kyllä, mikäli pillunpuute lasketaan. Muuten tuskin ei. Joidenkin yksittäisten ihmisten, hyvien kavereiden ja hyvien tyyppien seuraa ehkä ajoittain, muttei heitäkään muuten kuin että olisi kiva nähdä - tyyliin tunti-kaksi.
[/quote]
Kuin omin sanoin laitoit. Mitä haluat?
[/quote]
Kiitos, en mitään. On hyvä näin.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:46"]
Ihminen on aina sosiaalinen eläin.
[/quote]
Periaatteessa on, mutta ei kuitenkaan aina..K
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:46"]
[/quote]
Periaatteessa on, mutta ei kuitenkaan aina..
[quote author="ExoPol" time="01.05.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:46"]
[/quote]
Periaatteessa on, mutta ei kuitenkaan aina..K
[/quote]
On poikkeuksia. Niille on nimikin: psykopaatti.
Mies on ääri introvertti, mutta usein toteaa että minä (avopuoliso) olen pelastanut hänen elämänsä. Ainoa joka antaa olla rauhassa vaikka asumme yhdessä :) elimuut ihmiset työö, ystävä tai perhepiirissävie liikaa energiaa. Itse olen paljon myös poissa kotoa sosiaalisten tai työvelvoitteiden takia, joten saa omaa aikaa runsaasti.
Nytkin ollaan yhdessä, mutta erikseen. En koskaan pakota lähtemään ja tapaamaan muita ihmisiä, itse olen todella sosiaalinen ihminen.
Meillä homma toimii näin ja ilman toisiamme emme halua olla.
Yksinäisyyttä ei ole tuntenut ennen tai nyt kanssani, mutta haluaa kanssani elää avoliitossa. Arvostan itsekkin omaa aikaa.
Kuitenkin omia lapsia tulee aina se hirveä ikävä, kun ovat pois..Ja jotenkin olisin niin hirveän tyytyväinen vain ihan itsekseni joskus..Muutoin voisin elää elämäni ilman muita ihmisiä kai..?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:35"]
Kyllä, mikäli pillunpuute lasketaan. Muuten tuskin ei. Joidenkin yksittäisten ihmisten, hyvien kavereiden ja hyvien tyyppien seuraa ehkä ajoittain, muttei heitäkään muuten kuin että olisi kiva nähdä - tyyliin tunti-kaksi.
[/quote]
Kuin omin sanoin laitoit. Mitä haluat?
[/quote]
Kiitos, en mitään. On hyvä näin.
[/quote]
Ymmärrät hyvän päälle. Hymyilen.
Olen 100% Introvertti, mutta kaipaan salaa naisen kosketusta.
Kyllä introvertti voi tuntea olonsa yksinäiseksi, jollei ole niitä harvoja oikeasti läheisiä ja tärkeitä ihmisiä. Ap:n teksti on hieman sekavaa, sillä hän sanoo samanaikaisesti olevansa yksin ja ei-yksin.
Voi tietysti. Olen itse introvertti. Kaipaan paljon omaa rauhaa, mutta täysin yksin en haluaisi ikinä jäädä! Pelottava ajatuskin. Vaikka oma rauha on minulle tärkeää, välillä kaipaan myös muiden seuraa. Vaikka elän avoliitossa, niin koen silti olevani yksinäinen toisinaan, koska minulle ei mieheni lisäksi ole ystäviä. Kaipaisi todella naispuolisia ystäviä, joiden kanssa esim. mennä baariin ja juhlia vappua. Ilman miestäni olisin varmaankin jo tehnyt itsemurhan. On ihanaa olla yksin, mutta ei missään nimessä koko ajan! Toki jotkut introvertit ovat sellaisia, että eivät kaipaan mitään seuraa. Mutta itse kyllä kaipaan aina välillä.
Määrittelen itseni introvertihkoksi ihmiseksi, ystäviä on muutamia todella hyviä ja opiskelupiireissä opiskelukavereita "hyvän päivän tuttuina". Pidän kuitenkin omasta ajastani ja vaivaannuun suurissa tapahtumissa (isommat juhlat, tempaukset, meetingit yms.). Välillä yksinäisyys vaivaa, todella paljon. Viestittely ystäville helpottaa, jos en halua fyysisesti tavata heitä juuri silloin.
M21(-93)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 01:01"]
Kyllä introvertti voi tuntea olonsa yksinäiseksi, jollei ole niitä harvoja oikeasti läheisiä ja tärkeitä ihmisiä. Ap:n teksti on hieman sekavaa, sillä hän sanoo samanaikaisesti olevansa yksin ja ei-yksin.
[/quote]
Öö, introvertin ei tarvitse olla täysin yksinäinen. Itse olen perheellinen, ja en siis yksin sanan varsinaisessa merkityksessä, introvertti olen kuitenkin ja olen onnellisimmillani yksin.