Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät edes yritä sopeutua pandemia-aikoihin?

Vierailija
08.01.2022 |

Ruoat voi tilata kotiin.

Ihmisiä voi tavata Teamsin jne kautta.

Suurimman osan töistä voi tehdä kotona tai digitaalisessa muodossa.

Kotona voi harrastaa liikuntaa.

Lääkärin voi tavata digitaalisesti.

Apteekeista voi tilata kotiinkuljetuksella myös.

Meidän ei oikeastaan tarvitsisi poistua ollenkaan kotoa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei taida ymmärtää, että mitä enemmän hän on valmis mukautumaan rajoituksiin, sitä enemmän hänen oikeuksiaan tullaan rajoittamaan. Lopulta hänellä ja kaltaisillaan ei enää ole mitään oikeuksia. Surullista.

Vierailija
2/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida ymmärtää, että mitä enemmän hän on valmis mukautumaan rajoituksiin, sitä enemmän hänen oikeuksiaan tullaan rajoittamaan. Lopulta hänellä ja kaltaisillaan ei enää ole mitään oikeuksia. Surullista.

Hä? Eihän aloittaja puhu mitään siitä että nyt kaikki linnoittaudutaan pysyvästi kotiin odottamaan että oikeudet viedään. Aivan hyvin hän voi myös tarkoittaa sitä että kyllä keinoja löytyy jos syystä tai toisesta arkisia asioita ei voi tehdä "normaalilla" tavalla. Milläs menet kuntosalille jos kuntosali on kiinni? Pyöräteline ikkunasta läpi ja treenaamaan, koska minun oikeudet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän meillä ole kellään enää mitään oikeuksia.

Vierailija
4/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta koko pandemia. Huomenna ulkomaille.

Vierailija
5/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä enemmän ihmetyttää, miten helposti ihmiset antaisivat vapautensa. Miksi joku haluaa rajoituksia elämäänsä? Miksi joku haluaisi, että hänet määrätään kotiinsa ja mihinkään ei saisi mennä? Miksi joku haluaa pakkorokotuksia tai sitä, että pitäisi aina kulkea kasvot peitettynä? Tätäkö me halutaan lapsillemme?

Vierailija
6/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enemmän ihmetyttää, miten helposti ihmiset antaisivat vapautensa. Miksi joku haluaa rajoituksia elämäänsä? Miksi joku haluaisi, että hänet määrätään kotiinsa ja mihinkään ei saisi mennä? Miksi joku haluaa pakkorokotuksia tai sitä, että pitäisi aina kulkea kasvot peitettynä? Tätäkö me halutaan lapsillemme?

Käyttäväthän ihmiset vapaaehtoisesti sosiaalista mediaakin ja luopuvat yksityisyydestään.

Vierailija
7/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Vieläkö tällaisia on? Kaikki mun tuntemat muutaman koronapanikoijaa on jo luovuttaneet hysteriansa kanssa ja elävät ihan samalla tavalla kuin muutkin. Valtaosa elänyt mahdollisuuksien mukaan koko ajan normaalisti pl. sulkuaika

Vierailija
8/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät sopeudu, vaikka mikä olisi. Lisäksi osa ihmisistä äkee aina ja kaikessa vain sen, mikä ei ole mahdollista tai ei onnistu. Sopeutujaporukka taas samassa tilanteessa näkee kaiken sen, mikä on mahdollista ja miettii, millä tavalla jokin asia onnistuisi, jos se ei enää onnistu totutulla tavalla. En ota kantaa siihen, pitäisikö ihmisten sopeutua koronarajoituksiin vai, mutta ainakaan mua ei ole koronarajoitukset jurikaan haitanneet, koska olen vain tehnyt asiat toisella tavalla kuin ennen pandemiaa. Jo keväällä 2020 muodostettiin muutaman etätöitä tekevän ihmisen kanssa "koronakuplia" ja pystyimme tapaamaan toisiamme myös sisätiloissa eli toistemme kotona. Mulle tosin ystävieni seura on tärkeämpää kuin ympäristö, jossa olen ystäväni kanssa. Eli kahvi maistuu ystävien kanssa ihan yhtä hyvältä kotona kuin kahvilassakin. 

Vierailija
9/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät sopeudu, vaikka mikä olisi. Lisäksi osa ihmisistä äkee aina ja kaikessa vain sen, mikä ei ole mahdollista tai ei onnistu. Sopeutujaporukka taas samassa tilanteessa näkee kaiken sen, mikä on mahdollista ja miettii, millä tavalla jokin asia onnistuisi, jos se ei enää onnistu totutulla tavalla. En ota kantaa siihen, pitäisikö ihmisten sopeutua koronarajoituksiin vai, mutta ainakaan mua ei ole koronarajoitukset jurikaan haitanneet, koska olen vain tehnyt asiat toisella tavalla kuin ennen pandemiaa. Jo keväällä 2020 muodostettiin muutaman etätöitä tekevän ihmisen kanssa "koronakuplia" ja pystyimme tapaamaan toisiamme myös sisätiloissa eli toistemme kotona. Mulle tosin ystävieni seura on tärkeämpää kuin ympäristö, jossa olen ystäväni kanssa. Eli kahvi maistuu ystävien kanssa ihan yhtä hyvältä kotona kuin kahvilassakin. 

Sopeutujat joutuvat viime kädessä sopeutumaan totalitaariseen diktatuuriin. Et vain tainnut tulla ajatelleeksi sitä?

Vierailija
10/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat henkisesti niin velttoja ja laiskoja.  On helpompaa uhriutua ja valittaa.

Vierailija
11/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat neurootikolta

Vierailija
12/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei tule häviämään maailmasta mihinkään. Pandemia-aika on siis pysyvä.

Vierailija
13/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Eihän aloittaja puhu mitään siitä että nyt kaikki linnoittaudutaan pysyvästi kotiin odottamaan että oikeudet viedään. Aivan hyvin hän voi myös tarkoittaa sitä että kyllä keinoja löytyy jos syystä tai toisesta arkisia asioita ei voi tehdä "normaalilla" tavalla. Milläs menet kuntosalille jos kuntosali on kiinni? Pyöräteline ikkunasta läpi ja treenaamaan, koska minun oikeudet?

Kaksi viikkoa on muuttunut jo kahdeksi vuodeksi. Odotellaanko nyt kaksi vuosikymmentä tätä väliaikaista kökkimistä ja talouden sekä tulevien sukupolvien tuhoamista?

Vierailija
14/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terveydenhuollon asiakkaat/potilaatkin voi kai hoitaa netissä?

Vierailija
15/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltu taas

Vierailija
16/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen jokaisessa kaupungissa pitäisi mellakoida kunnes vallanpitäjät taipuvat. Ei ne rajoitukset tottelemalla katoa.

Vierailija
17/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopeutujat joutuvat viime kädessä sopeutumaan totalitaariseen diktatuuriin. Et vain tainnut tulla ajatelleeksi sitä?

Mahdollisesti. Mutta ainakaan en ole jatkuvasti ärsyyntynyt eikä tarvitse kiukutella keskustelupalstoilla. 

Vierailija
18/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopeutuj́at sopeutuvat myös toiseen suuntaan nopeasti. Suojelemme myös itseämme. Emme siis olisi kuuliaisia diktatuurille.

Vierailija
19/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäväthän ihmiset vapaaehtoisesti sosiaalista mediaakin ja luopuvat yksityisyydestään.

Sosiaalisesta mediasta on hyötyä, kun taas maskeista ja rokotuksista ei ole.

Vierailija
20/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemiaan sopeutuminen ap:n mainitsemilla tavoilla on kyllä hyvä asia, mutta en ymmärrä miksei voisi mennä kotoa ulos. Ulkona on hyvin tilaa, etenkin maalla ja metsässä, missä voi ja kannattaa ulkoilla.