Suurin osa ystävyyksistä on pelkkiä hyötymissuhteita
Kommentit (27)
Mulla ei ole yhtään tuollaista ystävyyssuhdetta, kun vietän aikaa vain sellaisten ihmisten kanssa joiden seurassa on pääasiassa mukavaa.
Hyötyähän sekin on, ettei tarvitse olla yksin vaan on toisesta seuraa. Joten kyllä, oikeastaan kaikki ihmissuhteet ovat hyötymissuhteita.
Ystävyyteen kyllä kuuluu hyvä mieli kun tekee toiselle palveluksia ilman taka-ajatuksia. Toisen toki odottaa toimivan samalla tavalla.
Ei ap ystävyydestä mitään ymmärrä.
Joskus jotkut ystävät vain jäävät pois. En oikein tiedä miksi.
Amerikassa puhutaan yleisesti bisneskaveruudesta. Oikeassa siis olet, ap. Hyöty ratkaisee!
Sitä se valitettavasti suurimmilta osin on, hyötysuhteita.
Joku haluaa ryyppy- tai urheiluseuraa, joku henkilökohtaisen parisuhde terapeutin, kolmas vain jonkun jolle kerskua saavuttamillaan asioilla, neljäs hyötyä sinusta ammattisi, varallisuutesi tai muiden kontaktiesi takia jne.
Äärimmäisen harva on kiinnostunut sen tarkemmin sinun kuulumisistasi tai elämästä, puhumattakaan siitä miten sinulla todella menee.
Auta armias, jos sinulla koittaa elämässäsi tavalla tai toisella vaikeat ajat, avioero/konkurssi/vakava pitkäaikainen sairaus, silloin tosiystävyydet vasta punnitaan.
Nuorempana minullakin oli kymmeniä "hyviä" ystäviä, eli hyvin laajat sosiaaliset "verkostot", kunnes elämän eteeni heittämien haasteiden myötä silmäni avautuivat tälle tosiasialle.
Nyt porskutan taas mukavasti elämässäni eteenpäin, mutta jäljellä on vain ne 2-3 oikeaa ystävää.
Siinä tapauksessa sinulla ei ole ystäviä.
Kokemus suhteesta on jokin näistä:
-positiivinen
-negatiivinen
-yhdentekevä
AP:n mukaan positiivinen on paha, koska sehän on selvää hyötymistä.
Toivokaamme siis AP:lle paljon lisää negatiivisia ja yhdentekeviä suhteita?
Olet oikeassa.
Surin pitkään menettämiäni ihmisiä joita luulin ystäviksi. Nykyään tiedän paremmin että pitivät mut lähellään koska olin hyödyllinen. Yksi sai lenkkiseuraa, yksi terapeutin, yksi baarikaverin, yksi kulissin pettämiselle, yksi työn vuoksi jne jne.
Nykyään 2-3 ihmistä jotka aidon oikesti viihtyvät kanssani.
No ajattele parisuhteita!!
Ensin pitää olla tarpeeksi hyvännäköinen, koulutus/työ, olla ”kiinnostava” jne, että kelpaa.
Sen jälkeen mitä kukin haluaa lapset/talot/seksiä/matkustelua jne….
Sitten jostain syystä siihen päälle läimäytetään sellainen typerä sana kuin rakkaus!
Naurettavaa!
No noinhan se usein menee monilla.
Ketä julkisuudrn henkilöä muistutat?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteista myös?
Kyllä. Jotta voi saada on usein pakko myös antaa. Koska itse annan ja haluan antaa suhteelleni, niin ei ole minusta kohtuuton vaatimus, että myös kumppanini kokisi, että hän haluaa myös antaa suhteelle yhtä lailla. Mutta ei parisuhde kuitenkaan nollaumma peli ole, jossa koko ajan pitäisi molempien antaa yhtä paljon.
Jep, mä oon katkaissut välini, kun autoin ystävää monesti, mutta kun itse tarvitsin apua vakavan sairastumisen takia, en sitä saanut. Hyödyt tasan.